Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 468)
    • Patrick, altijd welkom. Geen invitatie nodig.

      De volgende dagen zal het wat meer opkuiswerk zijn.
      – Achterflank verder ontdoen van plamuur.
      – Voorzetels verwijderen (bestuurderszetel zit vast, krijg er geen beweging in)
      – Vloerbekleding verwijderen (zoeken naar onderliggend roest)
      – Bodem reinigen (minder modder op mij als ik eronder lig)
      – Wielen afhalen om de conditie van de remblokken ed te controleren (probleemke >> anti-diefstalbouten)
      – Afwateringskanalen controleren en eventueel vrijmaken
      – Verder verwijderen van onnodige bekabeling.

      Verder heb ik nog ontdekt dat het koppelingspedaal weinig slag heeft.

      Op 2 september hoop ik dat alle bestelde onderdelen geleverd zullen zijn, zodat ik verder kan werken aan de motor.(is plezanter dan kuisen)

      De 944 had een projectje kunnen zijn voor de mannen van voor CAR SOS.

      28-08-20155-33-17.jpg

        [quote=”TheFab” post=213891]@PatrickVB >> “Af en toe hoop ik eens te komen supporteren.”

        Awel Patrick, ‘t verbeterd er niet op. Eerst wast met den overal en nu ist maar supporteren. 😆 😆 :lol:[/quote]

        ik wacht op de invitatie!
        :think:
        :happydance:

          Amai, toen ik die foto van die Landmeter zag lag ik strijk van het lachen…
          Succes en ook hier een volgeling

            Hij is in goede handjes, heeft de juiste liefde gevonden denk ik :hail:

              [quote=”Hendrik914″ post=213882]:popcorn:

              veel plezier met het in orde zetten, deze volg ik[/quote]

              En veel volharding. U bent zeer moedig.

                Mooi project, ga ik zeker met veel aandacht volgen :up:

                  Ik ga deze topic met grote 😯 volgen!
                  Wil de auto weleens In Real Life zien :lekker:
                  Succes met het project en blijf posten.

                    @PatrickVB >> “Af en toe hoop ik eens te komen supporteren.”

                    Awel Patrick, ‘t verbeterd er niet op. Eerst wast met den overal en nu ist maar supporteren. 😆 😆 😆

                      IMG_0946-2.jpg

                      IMG_0947-2.jpg

                        Fotokes geraken er precies niet door, nog es proberen.

                        IMG_0930-2-2.jpg

                        IMG_0931-2.jpg

                        IMG_0938-2.jpg

                        IMG_0935-2.jpg

                        IMG_0945-2.jpg

                          Weer een stapje verder.

                          Aftermarket alarm Cobra eruit gezwierd en alle relevante bekabeling weer origneel gezet. Nog wat overtollige bekabeling te verwijderen.

                          Benzinepomp krijgt nu spanning maar niet de volledige 12V. Kabelklem op zekering 2 in Auxiliary fuse box geoxideerd.
                          Klem vervangen >> volledige 12V op benzinepomp. Pomp maakt na wat draaien raar geluid.
                          Voor alle zekerheid ook maar een nieuwe benzinepomp (Bosch) besteld.

                          Lichten gedeeltelijk gedemonteerd, veel oxidatie op metalen bevestiging rond de lichten. (Zullen we maar laten zandstralen zeker)

                          Ingedeukt gedeelte proberen te verwijderen, zit verdomme vastgelast :what: (is dit normaal bij een 944???), het vervangstuk is nochtans met bouten. Ofwel heeft de prutser (kan die moeilijk een vakman noemen) het vastgelast.

                          Wagen is precies wat uitgezet langs de kant van de bestuurder, langs de passagierzijde is de opening tussen flank en kofferdeksel
                          7mm, de andere kant 14mm (serieus accidentje en/of slecht hersteld ???)

                          Wat plamuur verwijderd op de achterflank om te zien wat de eigenlijke schade is, ben al redelijk wat roest tegengekomen.

                          Land Meter (WTF !!!!) en temperatuur meter van VDO verwijderd + bekabeling.
                          Nog wat nootjes,gras en bladeren gevonden onder de afdekhoes van de versnellingspook.

                          Tomorror is another day (benieuwd wat we nog zullen tegenkomen) :think: :think: :think:

                            [quote=”TheFab” post=213855] Remmen werken voorlopig, maar ‘k zal zeker alle leidingen controleren voor ik de remvloeistof vervang[/quote]
                            Om te ontluchten heb ik darm met ventiel. heb ook nog DOT4 staan.

                            Af en toe hoop ik eens te komen supporteren. 😉

                              :popcorn:

                              veel plezier met het in orde zetten, deze volg ik

                                OK, thx voor de info mannen.


                                @DeePee
                                > what a list! Banden worden vervangen wanneer de rest in orde is. Remmen werken voorlopig, maar ‘k zal zeker alle leidingen controleren voor ik de remvloeistof vervang (idem voor de benzineleidingen)

                                Wim

                                  En zou zeker geen synthetische olie gebruiken in een ouder blok.
                                  Dit is te reinigende olie en weekt het vuil los waardoor de olie kanalen kunnen verstoppen.

                                  Gewoon de classic olie gebruiken van Porsche (wordt gemaakt door Kroon, alleen andere verpakking en prijs) 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.