Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

3 reacties aan het bekijken - 466 tot 468 (van in totaal 468)
    • Remolie vervangen, plus alle remmen testen vooraleer op weg op te gaan 💡
      Zeker ook checken of ze niet blijven hangen.

      0

        laat je niet afschrikken, maar lees dit draadje eens even door.
        en geef de banden ook de nodige aandacht. je wil met oud uitgehard rubber niet de eerste bocht uitgaan nadat je al die uren en centen gespendeerd hebt om er een pareltje van te maken.

        0

          Benzine tank spoelen met verse benzine zal wel oké zijn als er geen roest in zit.
          Als je de motor wens te starten zou ik eerst proberen wat olie druk te krijgen in de motor.
          Deze zal immers goed droog staan door lange stilstand.
          Om te vermijden dat ie toch start bij het ronddraaien op startmotor best ervoor zorgen dat ie geen benzine krijgt.
          Niet ontsteking lostrekken. Dan kan dan later problemen geven bij het echte starten omdat je dan een hoop benzine in motor en uitlaat hebt.

          0
        3 reacties aan het bekijken - 466 tot 468 (van in totaal 468)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.