Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 468)
    • Wim

        Silicone kit zullen ze nooit gebruiken in de auto industrie. 😉
        En gebruik deze absoluut niet als je straks je auto nog wilt laten spuiten binnen of buitenkant.

        Maar als je de strijkkit bedoeld kun je die het best met een roterende staalborstel verwijderen.

          Stilletjes aan terug wat aan de 944 gewerkt.
          Rest van het interieur verwijderd + kabelboom.
          Gestart met het verwijderen van de isolatie en opschuren van de vloer. Geschuurd oppervlak overspoten tegen vliegroest.

          Vraagje : met welk product verwijder je het best de siliconendichtingen?

          26-08-201620-55-19.jpg

          26-08-201620-55-44.jpg

          26-08-201620-56-00.jpg

          26-08-201620-56-18.jpg

          26-08-201620-56-31.jpg

          26-08-201620-56-52.jpg

            faB
            Ben je al eens in lanaken geweest, bij erik (op 1min. van de vw garage “coox”) die heeft wel nog wat 944 onderdelen ligge , aan toch wel goede prijzen.!!!
            Ik heb daar altijd goede deals gedaan .
            Was dus altijd wel goedkoper dan bij een andere.
            Misschien kan hem je nog helpen , nu of later nog .

              @Walter :
              prijs gevraagd ivm vlakken cilinderkop en 3 nieuwe klepzittingen. Roderen van de kleppen en zittingen niet inbegrepen.
              Prijzen vallen goed mee.

              Claesrevisie : 208€ (BTW incl)
              Antwerp Auto Stock : 250€ (BTW incl)

              Gisteren een poging ondernomen bij Serge (Autobedrijf Exclusive te Hulst), spijtig genoeg niet tot een akkoord kunnen komen ivm de aangekochte cilinderkop. Bij aankoop afgesproken >> geen garantie. Ik wou opleggen voor een 2de cilinderkop, maar niet tevreden met het voorstel. 4 koppen gecontroleerd uit zijn 2de hands stock. 1 kop redelijk OK (uitgezonder de kromme klepsteel), de overige 3 waren niet meer te gebruiken (kwamen waarschijnlijk uit wagens met motorschade).
              Indien er een redelijk voorstel was voorgeschoteld had ik die éne kop zeker aangekocht en had hij mij als klant nog terug gezien. Mijn voorlopige lijst van onderdelen qua aankoop bij Serge lag rond de 1200€, dit loopt hij nu mis.

                En nu naar hier Fab , heb zelf 20 jaar goede ervaring gehad met dit bedrijf Klik

                  7-05-201620-35-10.jpg

                    Verder de cilinderkop gereinigd. In eerste instantie zag de kop er redelijk goed uit.
                    Na het verwijderen van de kleppen >> ramp!!!
                    Verschillende klepzittingen ingevreten!!!! Niet meer verkrijgbaar bij Rose Passion. :puke: :puke: :puke: :puke:
                    Eén klepzitting van de inlaat heeft een niet zo gezond verleden.

                    7-05-201620-38-19.jpg

                    7-05-201620-37-55.jpg

                    7-05-201620-37-37.jpg

                    7-05-201620-37-03.jpg

                    7-05-201620-36-48.jpg

                    7-05-201620-36-15.jpg

                    7-05-201620-35-58.jpg

                    7-05-201620-35-35.jpg

                      Een tijdje geleden dat er nog wat aan de 944 gesleuteld is, maar gisteren toch wat tijd gemaakt.
                      2de hands cilinderkop van bij Serge (Hulst) gereinigd (gestraald onder lage druk).
                      Graag zou ik deze kop laten vlakken. Iemand een goed adres?
                      7-05-20168-35-33.jpg

                      7-05-20168-35-09.jpg

                      7-05-20168-34-55.jpg

                      De kleppen verschillen tov mijn origineel blok (bovenste kleppen > origineel uit mijn blok).
                      Modificatie van Porsche? of reeds vervangen?

                      7-05-20168-34-37.jpg

                        heb het ook gezien op wheeler dealer, zandstralen of met ander media is voor bepaalde onderdelen oké maar voor motoronderdelen gebruikte hij waterbolletjes om te stralen of zo iets, was zachter en tast de kracht van het ijzer niet aan. Was aflevering van deze week met een honda
                        vanaf minuut 29 en erna
                        https://www.youtube.com/watch?v=__6DKc1jPdg

                          Amaai. Zeer interessant.

                            Wauw, ideaal leesvoer voor op de strandstoel Fab !

                              Leesvoer over werken aan de 944 “Dame Blanche”

                              https://dameblanche944.wordpress.com/

                                Ok Wim & Steri.
                                Zal deze aandachtpunten in gedachten houden.

                                Wim

                                  Wat steri2311 al schreef sluit ik mij volledig bij aan.
                                  Je wilt niet weten waar dit stof allemaal tussen kruipt en voor problemen naderhand kan zorgen, vooral bij de LMM 💡

                                  Ook dat je de vingers van de drukgroep gestraald hebt, ik weet niet met wat, maar kan voor veel verandering (kracht) zorgen in het metaal.

                                  Ik hoop dat het voorde meevalt, maar zou daar toch extra voorzichtig met zijn.
                                  Wij stralen delen waar draaiende delen of beweegbare delen in zitten nooit, of moet daarna geheel gereviseerd of vervangen worden. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.