Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 468)
    • Ik persoonlijk zou ook geen debietmeter, kleppendeksel, carter olie-water koeler, enz… stralen. Stof, straalgrid kruipt waar het niet kruipen kan als je begrijpt wat ik bedoel. Dan mag je het nog zo goed afplakken. Ook pasvlakken van aluminium onderdelen is nogal gevoelig. Ik maakte die schoon met zachte staalwol en dan nog oppassend met het stof van de staalwol. Het is allemaal mooi ik weet maar het te goed willen doen is ook niet altijd goed, ik moet mij hier in soms ook bedwingen 😀

        Deze brandstofcollectorbuis zie ik ook wel zitten (maar dan niet in dit cabardoeskleurtje)

          [quote=”TheFab” post=231965]Mag de uitlaatcollector gelakt worden? 800° C hittebestendige verf voldoende?
          Inlaatpijp normale lak?[/quote]

          @ Fab , Uitlaatcollector zeker niet spuiten met hittebestendige verf dit zal maar van korte duur zijn , een oplossing is deze te laten metalliseren .
          Zelf zou ik dan eerder voor het motorblok gaan en deze in de 800 gr verf zetten , en accenten leggen door de aluminium onderdelen te polijsten !!! het oog will ook wat en vrees door al die onderdelen te willen spuiten in verschillende kleuren dat je dan meer een Herman Brood effect ga krijgen .

          Zelf heb ik ooit eens een uitlaatcollector laten emailleren dit kan in alle kleuren maar dat is dan meer voor het customized
          werk

          944+ebay+pictures+0151203195444.jpg

            [quote=”cabrio wim” post=231985]Met is allemaal mooi wat je doet, maar wat jij allemaal durft te stralen. 😯

            Hoop dt je later daar geen problemen met krijgt.[/quote]

            Bedoel je dat er in de onderdelen zand of soda zal nablijven?
            Wim, kan je wat meer details geven over de eventuele problemen?

            Alle onderdelen worden voor montage meermalig gespoeld.
            Alle openingen met bewegende delen worden dichtgemaakt zodat er geen media kan inkomen. Lagers worden afgeplakt of vervangen.

              Zolang dat hij zijn vrouwke en hond niet straalt, zal het toch niet veel kwaad kunnen, zeker? Of toch?

              Wim

                Met is allemaal mooi wat je doet, maar wat jij allemaal durft te stralen. 😯

                Hoop dt je later daar geen problemen met krijgt.

                  @ snoer > ons madam wordt er zot van. Ik hoor er niet veel van want ik heb oorbeschermers op. 😀 😀 😀
                  Vandaag nog enkele uurkes kunnen stralen, morgen ist weer van dadde!! Ook nog wat onderdelen spuiten.
                  – Debietmeter luchttoevoer
                  – Smoorklepbehuizing + onderdelen
                  – Uitlaatcollector cilinders 1 & 4
                  – Inlaatpijp

                  Mag de uitlaatcollector gelakt worden? 800° C hittebestendige verf voldoende?
                  Inlaatpijp normale lak?

                  25-03-201620-50-08.jpg

                  25-03-201620-49-25.jpg

                  25-03-201620-49-49.jpg

                  25-03-201620-48-59.jpg

                  25-03-201620-50-32.jpg

                    :respect2: goed bezig Fabian , ik denk dat uw compreseur overuren draaid !

                      @Walter : zal eens zoeken of dit binnen het beperkte budget valt. Binnenkort start de aankoop van de onderdelen >> lijstje is lang aan het worden.

                        @ Fab ,

                        Heb je voor de 2′ cabine al eens nagedacht om met een natstraalcabine te werken !!!
                        Dit wordt veel toegepast voor onderdelen van RVS en aluminium zoals motoronderdelen
                        en bij natstralen kan je ook ontvettingsmiddelen aan het straalmiddel toevoegen .
                        Het resultaat op aluminium is veel mooier en gladder .

                          Gestraald :
                          – Houder krukas (wordt natuurlijk niet gelakt)
                          – Houder motorsteun links & rechts
                          – Socket waterkoeling

                          24-03-201621-58-32.jpg

                            fantastisch werk. :respekt:

                              [quote=”TheFab” post=231738]… Zou ik de kleur van de grondlaag niet behouden en hierover blanke lak zetten? … [/quote]

                              yep, enkel kleppendeksel in contrasterende of koetswerkkleur

                                Behuizing oliekoeling gestraald en in grondlaag gezet.
                                Zou ik de kleur van de grondlaag niet behouden en hierover blanke lak zetten?
                                Bij het stralen van de waterbuis een mooi piepklein gaatje opgemerkt, zal wel niet de bedoeling zijn dat dit aanwezig is.
                                Lijstje met te bestellen onderdelen wordt steeds maar groter.

                                21-03-201619-37-22.jpg

                                21-03-201619-36-42.jpg

                                21-03-201619-35-31.jpg

                                21-03-201619-36-01.jpg

                                  @Hendrik914 : Ja, moet vervangen worden.

                                  17-12-201521-39-56-2.jpg

                                  Ben aan het onderzoeken of de plaat van een Type 2 compatibel is met een Type 1. Kan een plaat aankopen, praktisch nieuw, voor een 100€. Is er een manier om na te gaan of de drukgroep nog goed is?

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.