Re:Traject meting

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re:Traject meting

  • Maker
    Discussie
  • 100% akkoord
    nog een controle erbij 👿
    de auto = de melkkoe van de economie

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Ik ben zot van de Morgan driewieler! Ook de nieuwe vind ik de max. Als je die ontwerper hoort uitleggen waarom dit en dat er precies zo uitziet, zalig. Maar ja, daarmee kan je in de bebouwde kom geen auto’s inhalen zoals met een snelle tweewieler 

        Koop u een luchtgekoelde morgan three-wheeler en schrijf deze in als moto.
        (Nog) geen gedoe met keuring, LEZ, zwarte doos, … en rijbereik zat.

          Zou dat ook in elektrische moto’s ingebouwd worden? Ik rij heel graag (en vééél vlotter dan elke auto in de bebouwde kom) met mijn pedelec maar na 55 km is den elentriek opgebruikt wat de lol wat beperkt. Dus een wat snellere moto (70 volstaat) met meer range zou niet verkeerd zijn.. 

          Zowel in de industrie als in onze samenleving zijn er behoorlijk wat Jeremy Clarksons die liever zelf bepalen welke snelheid ze op de weg hanteren

          En wat is er geworden van het aangekondigde systeem om de snelheid te doen respecteren door irritant geluid en/of gaspedaal-blokkering?

            Ik koop me zo een zelfrijdende Tesla, dat ze de boetes maar naar Elon sturen.

              +1
              Maar voor de volgende aankopen van “dagelijkse” wagens zullen we natuurlijk wel moeten.

              In het betreffende artikel in Gocar lees ik nog volgende zaken:

              [b][i]De zwarte doos registreert vele parameters van de rijomstandigheden: snelheid, acceleratie, motortoerental, gordelgebruik, remmen…

              In werkelijkheid mogen de gerechtelijke overheden (dus niet de verzekeraars) bij een ongeval enkel de gegevens van de laatste 30 seconden voor een ongeval en de 10 seconden na de impact gebruiken.[/i][/b][b][i]Het idee is natuurlijk om de aansprakelijkheid bij een geschil beter te kunnen bepalen.

              Noteer echter dat deze zwarte dozen al elders in de wereld bestaan. In de Verenigde Staten zijn ze namelijk al verplicht sinds … 2015. En sindsdien schat de overheid dat dit kleine doosje het aantal ongevallen in vijf jaar tijd met 20% heeft verminderd.[/i][/b]

              Mmm… best geen ongeval krijgen is de boodschap. Volgens mij is het natuurlijk maar een kwestie van tijd vooraleer we elke meter die we rijden gemonitered worden en desgevallend beboet. Als we al zelf mogen sturen…

                tja, geluidsnormen aan banden leggen, zwarte doos, en het gaat maar voort………
                Ben ik content dat ik mijn speelgoed al in de garage heb staan…. zonder al die toestanden…

                  jongens, waar gaat het naar toe….???

                    zwarte doos
                     

                    Anoniem

                      😀

                        als die foto’s zo scherp zijn, moeten we verdorie nog eens de ganse tijd met de middenvinger omhoog rijden! Ook dat nog… 😆

                        Anoniem

                          💡 aha, goed nieuws, gaan ze mij nu nooit meer herkennen
                          wel een klein probleemke… dezelfde nummerplaat 😕
                          Zijn zeer duidelijke foto’s, ze kunnen zelf zien of uw gordel om is of niet!

                          Anoniem

                            plumber schrijft:

                            volgens mij werken die trajectcontroles op herkenning van de vorm van het voertuig

                            Ik vrees dat je (we 😥 ) er aan zijn voor de moeite, die dingen herkennen je nummerplaat. Dat is tegenwoordig ‘common technology’. In Brussel rijden bvb enkele wagens rond met een camera op het dak en terwijl ze rondrijden worden de nummerplaten van de wagens die ze passeren (de geparkeerde) herkend en gechecked in een (lokale) database. Indien geseinde nummerplaat…
                            Ik denk dat ze dat in Dilbeek ook hebben, er staat op hun Q7’s ook zo’n soort camera.

                              Enige hoop (misschien naief):
                              volgens mij werken die trajectcontroles op herkenning van de vorm van het voertuig.
                              Maw; als bij de eerste meting de spiler van je Porsche omlaag is en bij de tweede omhoog zou die computer zich wel eens kunnen vergissen van auto…
                              Of ben ik mis ❓

                              Iemand meer info hoe dit werkt?

                              Greetz,

                              Plumber

                              Anoniem

                                porschky, artikel: Gazet van Antwerpen van 08/11/2010
                                Dat er al een tijdje metingen aan de gang zijn weet ik, doe behoorlijk veel snelweg km’s. ik ben alleen goed naief geweest te hopen dat het om en dreigement ging 😳
                                Audiotronics JUIST!

                                  Het is gewoon bang afwachten tot ze effectief een zwarte doos in de wagens gaan verplichten. Waar gaat het eindigen? Als je dan even te hard rijdt of iets verkeerd doet is het “PING uw boete wordt u opgestuurd”. De wagen is als melkkoe al uitgemolken en nu gaan ze beginnen met uitpersen. Binnen nu en 10 jaar leven we niet meer maar worden we geleefd.

                                  Duizend plichten en regeltjes en elke dag verzinnen ze wel een paar nieuwe erbij maar waar blijven de rechten? Een mens kan beter gangster worden en doen waar hij zin in heeft, dan geraak je nog het verst in uw leven 😥 Voorbeelden genoeg, zelfs in mijn eigen familie. De harderwkenden zitten hier nog in dat apeland en liggen niet met een cocktail onder de palmbomen in Marbella 👿 Hoe is dat liedje weer “het zijn zotten die werken” 🙄

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.