retro 993 by Kaege

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 retro 993 by Kaege

• Maker
    Discussie
  • bijna onherkenbaar maar onder de huid van dit F-model uit 1972 schuilt een 993.
    lees meer en the making of

993kaege.jpg

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Echt hebbeding !!!! Prachtige ombouw, moet ni onderdoen voor singer !! Mocht k de dollars hebben voor eentje : direkt !!!

XXX

Waanzinnige prijzen maar mega coole bak.

Met de juiste (versleten) Porsche kan je dit (denk ik toch) voor héél wat minder ook realiseren.
        Waarom versleten, dan is ‘t niet zo erg om ‘m in stukken te slijpen 😮

[quote=”deepee” post=231383]prijskaartje van deze ombouw is ruim 350K euro (zonder de aangeleverde basisauto)

dergelijke projecten zijn nu hot (zie ook Singer) en vinden gemakkelijk afzet op de huidige markt. hoe men daar tegenaan kijkt over 10 jaar is koffiedik kijken. als ik moest kiezen zou ik toch eerder een originele RS kopen voor 400K euro dan dit bouwproject.[/quote]

Iemand in de markt voor nen originele Magnus ? :up:
          Koopje! Als je ze met den deze vergelijk. :mrgreen:
          Power 2 weight ratio zal niet veel verschillen.

een Singer kost bijna het dubbele van de Kaege !! hun officiële prijs start vanaf $500K; maar op Amerikaanse fora lees je prijzen van om en rond de $800K.

als de initiële vraag omtrent waardebehoud gesteld wordt vanuit beleggersinteresse, dan lijkt mij een volledig originele auto van dezelfde waarde altijd safer dan een verbouwde (zelfs als die uit handen van een bekende bouwer komt).
            indien de vraag eerder gesteld wordt vanuit de rijbeleving, dan is zo’n moderne auto in een retro jasje de beste lekkernij.

Waardebehoud van deze zal niet spectaculair zijn vrees ik. Singer daarentegen heeft serieuze naam en faam opgebouwd de laatste jaren. Moest ik voor waardebehoud gaan, zou ik voor een Singer gaan. Ik heb er spijtig genoeg nog geen enkele te koop zien staan. Ik zou er niet van verschieten moest er eentje in mint conditie met weinig km’s te koop komen, dat deze dicht tegen de initiële aankoopprijs zal liggen.

prijskaartje van deze ombouw is ruim 350K euro (zonder de aangeleverde basisauto)

dergelijke projecten zijn nu hot (zie ook Singer) en vinden gemakkelijk afzet op de huidige markt. hoe men daar tegenaan kijkt over 10 jaar is koffiedik kijken. als ik moest kiezen zou ik toch eerder een originele RS kopen voor 400K euro dan dit bouwproject.

Stomme vraag, ben natuurlijk maar een leek ….
                  Hoe zit het met zo een wagen naar het waardebehoud ? is die nu even veel waard als een F-model of leunt dit meer naar de waardebepaling van een 993 ? of is de waarde gehalveerd omdat dit een volledige ombouw is ??

:lekker: :lekker: :applaus: :respect2:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.