Jacques, de dagpassen in LEZ zones zijn een echt voorbeeld van Vlaamse regelgeving.
In Brussel werken ze met een dagpas van 35€ voor iedere oldtimer.
in Gent is het voor een oldtimer een dagpas van eveneens 35€, maar je kan opteren voor een weekpas aan 25€.
Antwerpen ten slotte, de oldtimer moet ouder dan 40 jaar zijn, dagpas 20€, weekpas 30€, 4 maanden 75€, en voor een jaar 180€
In Walonië is alles uitgesteld tot 2025, Maar ECOLO moeit zich ermee zoals bij ons de Groenen
Er zouden uitzonderingen komen, voertuigen die minder dan 3000km/j rijden en nog andere. Makkelijk, na de keuring de km kabel even afkoppelen
Of we onze oldies moeten in brand steken, daar zullen de groenen ook wel iets op tegen hebben.
Ze elektrisch laten ombouwen, stevig kostenplaatje en je verliest toch het echte oldtimergevoel.
Dat oldtimergevoel gaat vanzelf verdwijnen als de oude ratten onder ons, die opgegroeid zijn met vet en olie stilaan verdwijnen…
Het is niet de eerste keer in de geschiedenis dat mensen proberen met vuur de vooruitgang proberen tegen te houden Bladerunner.
Het gaat voor de 964 niet direct gebeuren. Maar als ik moet kiezen tussen hem te laten staan en elektrisch maken … dan weet ik het wel. Geen moment twijfel ik dan.
In het Stad rijden zegt me weinig tot niets, Maar ik kan me wel voorstellen dat als je daar woont ze het bloed van onder je nagels halen met de regelgeving.
Als de 964 40 jaar word mag hij terug in Antwerpen binnen voor een kleine jaarlijkse bijdrage .
Tegen die tijd is alle wetgeving misschien al 10 keer aangepast of misschien rijd hij reeds op waterstof.Wie heeft er hier een glazen bol