Return of Jokke

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Return of Jokke

• Maker
    Discussie
  • Sommigen ken me nog wel. Ooit in lang vervlogen tijden de auto passie laten openbloeien met wat Porsche aankopen. Daarna onder DiRupo onterfd van al dat leuks en langzaam terug plaats aan het maken voor de P liefde.

De start begon met dit
    IMG_0687.jpg

Daarna kwam dit:
    Curbstonecurb800.jpg

En daarna dit:
    8681988912_08d789a89e_b.jpg

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 122)
    • Iets waar wij hier regelmatig voor verwittigen… 💡 💡 💡

Het forum gesloten maken, dan zitten we hier binnen de kortste keren nog met 10 leden vrees ik.

0

Soit ik kan alleszins met 100% zekerheid getuigen dat de belastingscontroleur HIER meeleest. Ben dan ook fan om dit forum eventueel “gesloten” te maken.

0

Je vraagt best vooraf advies aan je accountant voor grote aankopen. Bij mij is dat mijn vrouw! De stoten die ze vertelt… Sommige zelfstandigen bakken het toch wel erg bruin en zouden gewoon elke aankoop in hun kosten inbrengen. Maandverbanden door een architect bijvoorbeeld. Echt gebeurd. Het is dan nog een man ook! Ik stel me al de uitleg voor die hij aan de controleur zou geven: “Deze staan ter beschikking in het kantoor voor onze vrouwelijke medewerkers”. Tja! Als mijn vrouw dat merkt bij haar nazicht voorafgaand aan de controle, dan gaan die zaken er gewoon uit. Voor een auto kan ze dat natuurlijk achteraf niet meer rechttrekken.

In mijn geval raadde mijn vrouw me aan om de Cayman dit jaar nog te kopen, want ik zou gewacht hebben tot na de winter. Top wijf!

0

Was sarcastisch (of hoe zeg je dat) bedoelt 😉
            Als je iets legaal aankoopt en je kan dat verantwoorden is er zeker geen probleem. Ik heb gelijkaardig iets in bestelling staan en ik weet ook dat ik veel gezever ga krijgen. Ik durf het nergens te vermelden en de wagen zal eens geleverd meer in de garage staan dan ergens geparkeerd. Maar omdat je zo zei fiscaal gelukje. Fiscaal – zelfstandige – mooie wagen in dezelfde zin geeft aanleiding tot doemdenken 😀 (ook grapje)

Ik weet ook dat jaloezie en afgunst heel erg is. Ik heb ook al gehoord dat er mensen op bepaalde fora weg bleven omdat ze er geviseerd werden. Ook op sociale media is de controle enorm hoog. De plaatselijke carrossier zit er met zijn nieuwste bolide en roadtrips naar Saint Tropez te pochen en enkele maande later mag hij het gaan uitleggen.

0
            PDS

Jokke, als je hem legaal koopt of netjes de leasing betaald kunnen ze je toch niks maken ?

Ik heb auto’s gewoon privé dus ik sta al helemaal buiten schot :first:

Dat is bijna niet te geloven, gewoon van op het forum ….. :wtf:

Sensa911 is toch zeker “gewoon” van de Italiaanse maffia en niet van het BBI he ? :think:
              Hij is hier nogal aanwezig tegenwoordig 😆 :happy:

0

Ik ben al kaal geplukt hoor. Had vroeger een mooie garage en idd te maken gehad met jaloezie. Oa door een controleur die HIER (afgedrukte bewijzen van het forum) gewoon komt meelezen (GT3RS volledig verworpen omdat de auto het doel niet heiligt). Maar als een fiscaal gelukje volledig legaal is en je betaalt alle taksen, wat is dan het probleem?

Snap je reactie TOTAAL niet.

Ik geef je een voorbeeld van een fiscaal gelukje: Je zit in een rechtszaak die als je dreigt te verliezen u 100.000 euro kost. Zo een rechtszaak duurt jaren. Je legt dus in je boekhouding, geheel normaal, hiervoor een reserve aan. Nu win je die rechtszaak en komt die 100.000 euro dus vrij in je winst.

Zoiets is kan een fiscaal gelukje zijn. Een mogelijk verlies dat winst wordt….. is dat tegenwoordig ook illegaal?

Het gaat ver hoor met onze veronderstellingen. Als dit nu ook al niet meer zou kunnen, schrijf het maar op, dan sluit ik de boel.

En nog iets een Tesla kost ook snel over de 100.000 net als die S klasses of BMW7 waar onze ministers in rondrijden.

Ik heb een perfect bruikbare Porsche gekocht omdat nu eenmaal een wagen is die leuk rijdt. Het feit dat dat ogen uitsteekt vind ik alleen het bewijs van onze bekrompen geest in België. De wagen dient niet om circuit te rijden, noch om op de Lippenslaan te parkeren. Maar het is een directie wagen in een sobere kleur die ik verkies boven een A8, 7 reeks of S klasse. Bovendien sponsor ik nog eens heel sterk onze staat en toch ook de economie…..maak de rekening maar.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr diep intriest onze Belgische mentaliteit.

Blijkbaar is de Belg alleen nog blij als we allemaal met dezelfde wagen rijden. Hoe ver staan we nog van het communisme? Hoeveel werkgever en zelfstandigen gooie moegtergd de handdoek?

Hoeveel vroegere vrienden heb ik al zien vertrekken naar andere landen. We moeten echt zo door gaan met ons land kapot te maken.

Tot daar het spuwen van mijn gal. Neem het niet persoonlijk he :respekt: voor iedere mens. Ik hoop als “slechte” werkgever ooit ook hetzelfde terug te krijgen. Daar loopt het wat fout.

0

Dikke proficiat, zo een geweldige wagen!!

0
                  PDS

[quote=”Vincent_991″ post=188035][quote=”jokkevlo” post=187734]remember eens iemand met regelmatig nieuwe lambo’s die tot op zijn onderbroek is uitgekleed[/quote]

Wij zijn één en al oor :think:

:popcorn:

0

[quote=”jokkevlo” post=187734]Al geruime tijd denk ik samen met het vrouwtje na om terug een P op stal te halen na het DiRupo debacle. Door een fiscaal gelukje kwam er nu die mogelijkheid. [/quote]
                      Een fiscaal gelukje van +140.000 euro 😯
                      Pas maar op voor de komende vermogen belasting of de Lux Leaks :mrgreen:
                      Hoge bomen vangen veel wind (remember eens iemand met regelmatig nieuwe lambo’s die tot op zijn onderbroek is uitgekleed). Maar het is u gegund (enkel dat fiscaal gelukje klinkt wel … donkergrijze zone werkend).

0

*luv proficiat

0

Gewoon lekkere auto.
                          En proficiat met uw goede smaak :relaxman:

0

:up: lekkere daily driver :lekker:

0

Wat een kar!! :wtf:
                              :respect2:

0

Zeer goeie keuze, proficiat :first:

0

Proficiat Johan! Heel knappe wagen!!

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 122)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.