reukje bij stilstand ?!?!?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 reukje bij stilstand ?!?!?

  • Maker
    Discussie

  • jesax
    Deelnemer

      Hallo, ik ben nieuwkomer op dit forum en heb enkele vraagjes…ik heb een porsche 928 van 1979 en heb volgend probleem…wanneer de wagen warm gedraaid is, en ik kom stil te staan in het verkeer, met de verwarming aan, komt er een reuk van (zo denk ik) verbrande olie binnen….wanneer ik rij, lijkt dit te verdwijnen…iemand enig idee?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Ik ben pas nieuw op dit forum en ben op zoek naar een 928 bezitter, die mij een goede garagist kan aanbevelen. Ik kom uit Balen tegen Mol (Kempen).

        Kan iemand mij verder helpen?

        Lucky

          ter info,
          ik had een identiek fenomeen : reukje bij stilstand.Het bleek dan een olielek te zijn …maar van de stuurinrichting/ direktie: slangetje dat doorliet en drupppelde op de uitlaat ;
          Werd opgemerkt op de schouwing, volledige nieuwe drukleiding moeten steken .

            inderdaad tricloorethyleen mag nu niet zomaar meer gebruikt worden. maar is wel effectief:wink: .
            daarom dat ik er ook gewone werkplaatsontvetter bijgezet heb

              [quote=”Talbot”:1oazct5v]wij hebben onze motor mooi proper gekregen met tricloorethyleen [/quote]

              Beste Talbot en iedereen,
              Pas maar héééél goed op met dat solvent!!!
              Het is namelijk carcinogeen (R45) en redelijk giftig spul!
              (Al die “oude” soorten solventen met chloor-verbindingen zijn trouwens meestal erg ongezond!)

              Hier is de MSDS van Trichloor ethyleen…

              SidewindR.

                wij hebben onze motor mooi proper gekregen met tricloorethyleen of werkplaats ontvetter. Verneveld over de motor 10 minuutjes laten inwerken en dan afgestoomd , mooi resultaat en niets aangetast! dit 2 of 3 maal herhalen
                opmerking: als je het te lang laat inwerken dan is er de kans dat de rubbers een beetje mat worden. 😉

                  heb intussen gemerkt dat de reuk ligt aan het onvoorzichtig bijvullen van de olie is….vooraan in de V van de motorblok stond er een “plasje” olie…ik heb dit zo goed mogelijk gereinigd (grote handen en weinig plaats)

                  hoe kan ik deze compleet zuiver maken (stoom of water) zonder risico te lopen elektrische problemen te krijgen?

                    is dit dan zichtbaar van onder de motorkap of van achter de bescherming in de wielkast…want ik heb de complete bescherming afgenomen, en zie het stuk echt niet zitten…

                      Tussen de motor en het binnen spatbord

                        juist terug van de garage…dit is de derde 928 waar de garagist aan gewerkt heeft, en meteen ook de “droogste”…hij zegt (en ik heb er mee onder geweest) dat de motor zeer droog staat…het enige die hij kon zien die de reuk kan verklaren, is op sommige plaatsen een beetje kalkvorming (die wijst op eerder een reuk van water met antivries, dan olie)…ik moet wel zeggen dat het olieverbruik die ik de laatste dagen had misschien wel te wijten was aan de manier van rijden (nieuw speelgoed hé 🙂 )
                        Morgen zal ik de olie aflaten, en nieuwe olie indoen tot op niveau, en dan de volgende dagen alles nauwkeurig volgen…
                        I.v.m. het befaamde “t-stuk”…ik kan deze niet vinden achter de wielcover van het rechter voorwiel…kan dit zijn dat dit niet zit in europese wagens, enkel in amerikaanse modellen ?

                          Idd T stukje kan lekken maar het steekt wel aan het binnen spat bord en je niet in.

                            ik denk ook dat dit het probleem zal zijn…vandaag ging bij het parkeren op een helling mijn waarschuwingslichtje van de olie aan…bij het controleren van het peil, lijkt deze dicht bij het minimum te staan, wat dus toch wijst in een olieverlies…ik breng hem donderdag binnen bij een garagist in de buurt, die dit zal nakijken…ik hou juliie op de hoogte…in ieder geval bedankt voor de snelle diagnose 😀 wink:

                              Ik zat ook zoeits te denken zoals McKlusky.
                              Ook wij hebben dit euvel in het begin gehad met onze 951 😉

                                bedankt voor het snelle antwoord…ik lees op verschillende forums dat de kwaaddoener een plastieken T-stuk is die zich achter de beschermplaat van het rechterwiel zou moeten bevinden…ik heb deze afgenomen, maar vind nergens het befaamde “T-stuk”…zit dit misschien ergens anders op een 1979 ? iemand enig idee?

                                  vermoedelijk een olielekje dat op je uitlaat of collector lekt.
                                  als je rijd word de bijhorende rook en uiteraard de geur onder de wagen uit gevoerd door de luchtstroom, wanneer je echter stilstaat kan die lichte rook en sterke geur aangezogen worden door de ventilatie van je wagen. De rook zal na de filters misschien niet meteen zichtbaar zijn maar de geur van de olie zal je wel sterk ruiken.

                                  Beste laten nakijken, veel olie (bij een langdurig of groot olielek) kan tot een brand leiden.

                                    welkom hier …en foto’s????

                                    specialisten zullen zo wel arriveren se…. 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.