- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door .
-
Discussie
-
29 juli 2019 om 13:45
Hello iedereen,
het is zover, de revisie van mijn 911sc van 1979 is een feit…
Het begon allemaal met wat teveel druppen onderaan, totdat ik zag dat de dichtingen niet de originele waren, maar een soort silicone lijm.Ondertussen heb ik van mijn hart een steen moeten maken en vooral mijn portefeuille moeten openmaken, want zulke dingen zijn niet goedkoop.
Bleek dat het geen 5 voor 12 was maar 5 seconden voor 12.
De kettingspanner had nog geen 2 mm speling meer, en de ketting was uiteraard enorm enorm uitgerokken.
Van zodra dat ding het begeeft, had ik veel meer miserie gehad, uiteraard.
Eén kleppenveer was ook aan zijn “einde latijn” en ook hier geluk gehad.Cilinders, zuigers, krukas, nokkenas,… zagen er allemaal nog goed uit, maar gaan dus volledig gezuiverd worden, net zoals de rest van de motor en onderdelen uiteraard.
De heropbouw, wat hopelijk snel zal gebeuren, zal uiteraard allemaal met originele onderdelen gebeuren.Alle tips en trics zijn welkom uiteraard..
De vraag die mij opkomt is om het rijcomfort/motorvermogen te verhogen ? Zou ik iets laten aanpassen aan de motor of gewoon zo laten ?
kwestie om iets meer vermogen te hebben. Zonder al te veel geprul…
Zoals ze destijds de 3.1 of SC-L hebben gemaakt op aanvraag met 210pkUiteraard wil ik jullie niet onthouden van de foto’s, zie bijlage.
Greetz
Geert
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.