Revisie 911sc 1979

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Revisie 911sc 1979

  • Dit onderwerp bevat 28 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Hello iedereen,

    het is zover, de revisie van mijn 911sc van 1979 is een feit…
    Het begon allemaal met wat teveel druppen onderaan, totdat ik zag dat de dichtingen niet de originele waren, maar een soort silicone lijm.

    Ondertussen heb ik van mijn hart een steen moeten maken en vooral mijn portefeuille moeten openmaken, want zulke dingen zijn niet goedkoop.

    Bleek dat het geen 5 voor 12 was maar 5 seconden voor 12.
    De kettingspanner had nog geen 2 mm speling meer, en de ketting was uiteraard enorm enorm uitgerokken.
    Van zodra dat ding het begeeft, had ik veel meer miserie gehad, uiteraard.
    Eén kleppenveer was ook aan zijn “einde latijn” en ook hier geluk gehad.

    Cilinders, zuigers, krukas, nokkenas,… zagen er allemaal nog goed uit, maar gaan dus volledig gezuiverd worden, net zoals de rest van de motor en onderdelen uiteraard.
    De heropbouw, wat hopelijk snel zal gebeuren, zal uiteraard allemaal met originele onderdelen gebeuren.

    Alle tips en trics zijn welkom uiteraard..
    De vraag die mij opkomt is om het rijcomfort/motorvermogen te verhogen ? Zou ik iets laten aanpassen aan de motor of gewoon zo laten ?
    kwestie om iets meer vermogen te hebben. Zonder al te veel geprul…
    Zoals ze destijds de 3.1 of SC-L hebben gemaakt op aanvraag met 210pk

    Uiteraard wil ik jullie niet onthouden van de foto’s, zie bijlage.

    Greetz
    Geert

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • 123

      ik denk dat het veel geld voor nie te veel winst zal zijn

        Merci Vandamme voor de “tapijten-info”

        Ik zou de gateshiter willen plaatsen om iets “moderner” te kunnen schakelen alsook bij het terugschakelen iets vlotter kunnen te schakelen.

        123

          [quote=”Pierco” post=279554]
          1) Heeft er iemand ooit zijn binnentapijten vernieuwd ?
          ik heb hier en daar scheuren van voormalig slecht onderhoud… Ik zou deze dus willen vernieuwen

          https://porscheforum.be/forum/4-911/128726-waar-tapijtenset-kopen#277711

          [quote=”Pierco” post=279554]
          2) Ik overweeg, nu dat de motor en transmissie eruit zijn, om een WEVO gateshifter voor de 915 te plaatsen… heeft hier iemand ervaring mee ? do’s of don’ts[/quote]

          Amerikanen kunnen al nie goe schakelen, en klagen altijd over de 915 bak en willen die upgraden.
          Europeanen, wij kunnen schakelen, een 915 in goeie conditie schakelt bete rdan sommige nieuwere Italianen.

          Ik zou gewoon de 915 goed afstellen en eens met de auto rijden en evalueren, voor je er extra geld tegen smijt..

            Ondertussen weet ik al meer over de restauratie van de motor

            Ik heb vandaag pas alles kunnen navragen, maar de persoon die het sleeven of boren heeft gedaan, heeft effectief een coating gebruikt.
            De man doet al jaren Porsches, dus inderdaad, hij wist met wat hij bezig was.
            godzijdank..

            Ondertussen heb ik een andere vraag:
            1) Heeft er iemand ooit zijn binnentapijten vernieuwd ?
            ik heb hier en daar scheuren van voormalig slecht onderhoud… Ik zou deze dus willen vernieuwen
            2) Ik overweeg, nu dat de motor en transmissie eruit zijn, om een WEVO gateshifter voor de 915 te plaatsen… heeft hier iemand ervaring mee ? do’s of don’ts

              Hey Vandamme,

              Bedankt voor deze uitleg.
              Dat moet ik dus navragen

              Bedankt alvast… En een Prettig Nieuwjaar 😉

              123

                [quote=”Pierco” post=279288]Wat bedoel je daar juist mee ?[/quote]

                Wel ik stelde een vraag : welke cyllinders heb je nu?

                je kan ze niet gewoon uitboren want dan kom je op zacht aluminium.
                Er moet dus een coating op zoals alusil of nikasil

                of er moet een stalen bus in
                En het hangt af van wat je hebt, om te weten welke zuiger ringen je moet hebben.

                Ik ga ervanuit dat wie het uitboren deed dat wel allemaal regelde.. maar dan zou je als klant toch wel moeten weten wat ze nu precies gedaan hebben.. want nogmaals, enkel uitboren kan niet.

                123

                  uit geboord??
                  gesleeved met stalen bussen of wat moet ik me daar bij voorstellen
                  En welke ringen zitten er dan op, want 3.2 zuigers zijn niet voor stalen bussen ontworpen

                    Er zijn wat onderdelen vervangen door lichtere onderdelen, cilinders zijn uitgeboord en pistons vervangen door 3.2 pistons.
                    het vermogen zal wel wat meer zijn dan oorspronkelijk

                    123

                      Nois.

                      En wat wordt er nu allemaal gedaan?
                      alles origineel of ook iets van upgrades ?

                        Nog enkele extra…

                          Het heeft even op zich laten wachten maar ziehier wat foto’s… we zijn er nog niet.. maar toch al mooi om te zien 😮

                            Ik ben ondertussen terug van een moto-weekend in Duitsland en zie dat er héél wat beweging is in mijn Topic “Revisie…”

                            Er zijn inderdaad verschillende goede garages, maar bovenal, goede afspraken maken goede vrienden…
                            Het gaat zeker over dat “goed gevoel”

                            En dat goed gevoel heb ik zeker bij mijn garage.

                            123

                              Kijk je speelt niets kwijt als je duidelijk en open communiceert.
                              Als je zegt wat je gaat doen, en doet wat je zegt.

                              De problemen komen enkel als je :
                              1 echt fouten maakt en ze niet goed maakt
                              of
                              2 vaag communiceert en het verwachtings patroon van de klant niet beheerd.

                              Kijk 1 kan altijd, niemand is zonder fouten.
                              Als je een eerlijke fout maakt, dan moet je die gewoon rechtzetten. klaar.

                              2 heb je volledig zelf in de hand.
                              Als je een complexe job aanneemt, en een ruwe schatting geeft als prijs opgave en je “veronderstelt” dat de klant gewoon alles gefixed wil zoals jij het in een ideale wereld ook zou willen… En zonder vragen dus extra dingen gaat vervangen die de factuur op krikken..

                              En je klant verwacht net dat jij je aan de originele prijs opgave gaat houden

                              Dan ben je gewoon verkeerd bezig.

                              Zelfde aan de klant zijn kant… Als je een bepaalde verwachting hebt.. moet je die communiceren.
                              En bevestiging vragen…

                              Dus die 8500 euro, dat is de uiteindelijke prijs? Geen extras te verwachten als je eenmaal bezig bent?
                              ah, das een voorlopige schatting?
                              ok, maar hoever kan dat nog uitlopen denk je?

                              Praten !! veel!
                              En de professional moet hier de verstandigste zijn van de 2 want hij is dedien die betaald wordt.

                              XXX

                                Beetje off topic maar ik wil over garages en meningen volgende even kwijt;

                                Een goede naam opbouwen, daar werk je jaren aan.
                                Diezelfde goede naam speel je in 2 seconden kwijt…

                                @Jacques – zal het wel laten weten hoe het loopt met de ‘boitte’, ze is in ieder geval al gedemoneerd.

                                J

                                  Teufel, daar ging het niet over.
                                  Er is veel gebeurd, en een grote rekening werd verwacht.

                                  Maar 30K+ is voor de meesten van ons geen kleingeld, misschien voor “jullie” wel, ik weet niet.
                                  Het gaat over een groot bedrag, dat op de factuur zo goed als niet verantwoord wordt door onderdeelnummers/typenummers/aantallen.

                                  In plaats daarvan:
                                  – Pakking: zoveel euro
                                  – pakking: zoveel euro
                                  – boutjes m8: zoveel euro
                                  – motorolie: euros
                                  – leidingen varia: euros….

                                  Dat is niet professioneel en geeft de klant een heel ongemakkelijk gevoel want die weet niet of hij bedot wordt of niet.
                                  Het is heel makkelijk om vanalles en nog wat op de factuur te zetten, zonder dit te verantwoorden.

                                  Daarbij nog eens de absurde overschrijding van de afgesproken termijnen en bijhorende smoesjes.

                                  Dit alles zorgde ervoor dat het voor de klant een zeer onaangename ervaring werd.
                                  Leuk he, je eerste 911 kopen, popelen van ongeduld, en dan eerst door zo’n miserie moeten gaan voor je je eerste kilometer kan rijden.

                                  Het ergste is nog dat ik hem aangeraden had om naar Piessens te gaan omdat ik dacht dat door de bekendheid en de jarenlange ervaring daar alles wel goed zou lopen.

                                  Wel, noooooit meer. Ik vertel tegen iedereen die het wil horen hoe het daar gegaan is in dit geval.
                                  Er zijn vast wel mensen die tevreden zijn daar, ik hoop het toch.
                                  Maar ik blijf mensen die grote werken willen laten doen aan hun 911 waarschuwen.
                                  Ze maken uiteindelijk zelf de keuze.
                                  Een verwittigd man is er twee waard.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.