Revisie 911sc 1979

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Revisie 911sc 1979

  • Dit onderwerp bevat 28 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Hello iedereen,

    het is zover, de revisie van mijn 911sc van 1979 is een feit…
    Het begon allemaal met wat teveel druppen onderaan, totdat ik zag dat de dichtingen niet de originele waren, maar een soort silicone lijm.

    Ondertussen heb ik van mijn hart een steen moeten maken en vooral mijn portefeuille moeten openmaken, want zulke dingen zijn niet goedkoop.

    Bleek dat het geen 5 voor 12 was maar 5 seconden voor 12.
    De kettingspanner had nog geen 2 mm speling meer, en de ketting was uiteraard enorm enorm uitgerokken.
    Van zodra dat ding het begeeft, had ik veel meer miserie gehad, uiteraard.
    Eén kleppenveer was ook aan zijn “einde latijn” en ook hier geluk gehad.

    Cilinders, zuigers, krukas, nokkenas,… zagen er allemaal nog goed uit, maar gaan dus volledig gezuiverd worden, net zoals de rest van de motor en onderdelen uiteraard.
    De heropbouw, wat hopelijk snel zal gebeuren, zal uiteraard allemaal met originele onderdelen gebeuren.

    Alle tips en trics zijn welkom uiteraard..
    De vraag die mij opkomt is om het rijcomfort/motorvermogen te verhogen ? Zou ik iets laten aanpassen aan de motor of gewoon zo laten ?
    kwestie om iets meer vermogen te hebben. Zonder al te veel geprul…
    Zoals ze destijds de 3.1 of SC-L hebben gemaakt op aanvraag met 210pk

    Uiteraard wil ik jullie niet onthouden van de foto’s, zie bijlage.

    Greetz
    Geert

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • Denken dat 30 K + niet zo’n overdreven bedrag is voor 911 revisie met motor, boite, ophanging, spuitwerk …

        AutoTech Merchtem is ook mijn garage, Serge is trouwens nog altijd zelfwerkende zaakvoerder, een echte vakman die zijn job nog altijd met liefde en met volle overtuiging doet.

        Serge is eerlijk en verwacht dat van jou ook! …. met al zijn ervaring is er niet veel dat hij nog niet meegemaakt heeft.
        Een betrouwbaar Porsche specialist!

        Zeker een aanrader!

        Andere ervaringen kan je effectief opvragen bij Bompa Lawijt, die kent de Serge inmiddels ook al heel goed!

        J

          [quote=”Drip” post=277628]@ gdpsuz1982 / revisie in de buurt van Antwerpen;

          Racing Shop Piessens – Antwerpen – al jaren een gekend adres en kennis in de zaak.
          911 Rescue – Kontich – Nicolas heeft ook veel ervaring
          Auto-Tech – Merchtem – Adres van Bomp Lawijt gekregen, Serge heeft ook bakken ervaring

          Zijn drie adresjes die ik vertrouw, het is daarmee dat het revisieverhaal start; vertrouwen.

          Ik probeer momenteel binnen te geraken bij de laatste voor revisie van mijn versnellingsbakje…[/quote]

          Maat van mij heeft zijn 911 laten reviseren bij Piessens. (niet alleen motor en boite, ook ophanging, spuitwerk…)
          Factuur van jewelste (30K+ als ik me goed herinner), met zo goed als geen details, nergens een onderdeelnummer te vinden….
          Heeft maanden langer geduurd dan afgesproken, na veel getelefoneer en nog meer smoesjes heeft hij gedreigd om hem te komen opladen en elders te laten afwerken. Zelfs dan ging het moeizaam…
          Op het einde helemaal geen goed gevoel aan overgehouden, voelde alsof hij op voorhand een blanco cheque had afgegeven en dan zijn broek moest laten zakken om de factuur in zijn gat geduwd te krijgen.
          Piessens min 1 klant for life, en een boel slechte reclame erbij.
          (dit is natuurlijk één voorbeeld dat niet goed ging. Hopelijk zijn er ook voorbeelden van het tegengestelde.)

          Rescue 911 ken ik niet.

          Autotech, Serge (de baas toendertijd) kwam bij over als een echte liefhebber en gaf een heel goede indruk.
          Daar zou ik zelf nog terug gaan.

          Vergeet Vanbeurden niet. Niet goedkoop maar wel professioneel en een liefhebber.

          Wie je ook kiest, maak op voorhand heel goede en duidelijke afspraken over wat wel en wat niet, en hoeveel, en wanneer het allemaal gedaan moet zijn.
          Duidelijk afspraken maken goede vrienden.

          Succes!

            Jacques, PM sent.

              Bij warme motor kan hij schakelen zonder grkraak als hij oplet .
              Eerst eens met die swepco proberen lijkt mij een goed idee.
              dank je

              123

                kraakt hij warm en koud of enkel koud?
                alst enkel een lastige syncro is bij kouder motor kan hij eerst eens proberen met SWEPCO 201 en veel kans dat het zonder revisie nog een tijdje verder kan

                  Hallo Peter hou mij eens op de hoogte van je versnellingsbak .
                  Eens vriend uit Kontich zijn derde kraakt ook een sc die zal ook een revisie moeten krijgen .
                  Groeten

                  XXX

                    @ gdpsuz1982 / revisie in de buurt van Antwerpen;

                    Racing Shop Piessens – Antwerpen – al jaren een gekend adres en kennis in de zaak.
                    911 Rescue – Kontich – Nicolas heeft ook veel ervaring
                    Auto-Tech – Merchtem – Adres van Bomp Lawijt gekregen, Serge heeft ook bakken ervaring

                    Zijn drie adresjes die ik vertrouw, het is daarmee dat het revisieverhaal start; vertrouwen.

                    Ik probeer momenteel binnen te geraken bij de laatste voor revisie van mijn versnellingsbakje…

                    123

                      andere nokkenas met standaard SC zuigers en CIS injectie lijkt me lastig.
                      De zuigers laten geen agressieve of zelfs S nokkenassen toe, geen clearance.
                      je kan je originele zuigers aanpassen zodat er wel clearance is..

                      maar CIS injectie werkt ook niet goed met high lift / duration nokkenassen. Dus je zal daar in bepaalde toerentallen niet echt geweldig lopen.

                      Bovendien moet je dan al je tuimelaars laten herslijpen of vervangen ( je hebt ze bij demontage hopelijk wel ge nummerd zodat je ze op zelfde plek kan terug monteren ???)

                        Het kan idd zijn dat het niet een ganse revisie zal worden, aangezien er nog veel onderdelen goed zijn.
                        Alles wat nodig is om te vervangen, zal zeker vervangen en vernieuwd worden, maar de zuigers en cilinders zullen blijven.
                        Alles wordt natuurlijk proper gemaakt.
                        Hij zal er opnieuw uitzien als een nieuwe motor en dat zint me wel 🙂

                        nieuwe zuigers en cilinders ga ik niet plaatsen.. ik wil het originele wel behouden en niet te veel laten prullen eraan.
                        Eventueel een andere nokkenas…
                        Die hydraulische kettingspanner en de oliepomp, daar ga ik me eens over informeren.

                        De auto is binnen bij een klant van mij, Kosta Customs uit Tienen.
                        Ik heb er vertrouwen in, anders laat je zoiets niet uitvoeren.
                        Toen hij bezig was aan een Porsche 2.7, die eerst bij een gekende garage, waarvan ik de naam liever niet ga noemen was binnengeweest, had hij me uitgenodigd en laten zien hoe mijn blok zou aanpakken.

                        Dat boezemt vertrouwen in.. en de manier van werken ook.
                        Ondertussen zijn er genoeg herstellers op de markt, zéééér dure en zéééér veel “klommelaars”

                        Van zodra ik meer foto’s heb, bezorg ik deze…

                          [quote=”Drip” post=277607]
                          Waar laat je’m reviseren?

                          Keep us posted :D[/quote]

                          Drip, ik ga de vraag omkeren…waar zou jij hem laten reviseren ?

                          XXX

                            Beter oliepomp laten monteren.
                            Hydraulische kettngspanners plaatsen.
                            Zijn verbeteringen aan de motor geen vermogenmakers.

                            Waar laat je’m reviseren?

                            Keep us posted 😀

                            123

                              ik weet niet hoeveel km je blok had.. maar het klinkt alsof je gewoon een kop revisie met nieuwe kettingen had kunnen doen.

                              Er zijn geen echt grote winsten met weinig geprul.. behalve US zuigers door EU zuigers..

                              Amerikaanse zuigers door Europeese is makkelijk, iets meer compressie..
                              als je cyllinders in spec zijn en je de juiste zuigers kan vinden.

                              grotere cyllinders en nieuwe zuigers = $$$$

                              Hoge compressie zuigers op bestaande cyllinders, met snellere nokkenassen lukt niet met Kjetronic
                              En dan zou je er carburateurs of EFI op moeten steken.. En met de huidige keuring is dat mogelijks een probleem…
                              Das hoedanook al veel geprul

                              De meest obvious upgrade is de andere uitlaat , SSI warmtewisselaars kan al wel eea doen voor je motor, maar verwacht er geen wonderen van.. Zal hoofdzakeljik meer blinken en iets beter klinken.

                            13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.