Revisie 915

• Maker
    Discussie
  • Dag Forummers

Omdat de 1e, 2e en 3e versnelling van mijn 915 bakje niet meer helemaal volgens verwachting werkten heb ik besloten mijn 915 boite zelf te reviseren. Ongeremd door al te veel kennis terzake 😉 heb ik de motor ondertussen al onder mijn wagen uit gehaald.

De patient:

Zodra er nieuwe vorderingen in de revisie zijn zal ik ze posten. Stay tuned! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
    • Op zo een moment wordt ne mens dus zot he 😯

Brandstof accu ?

Das minder … hopelijk snel opgelost?

En toen gingen we naar de keuring. Lekker karren. Wind in de haren.

Hier is dan bij de keuring. (moest nog gebeuren)

En hier is ie dan wanneer ie wordt weggesleept door Nicolas van Porsche Rescue 911 👿 👿 👿 👿 👿 :censored: :censored: :censored: :censored:

20 keer gestart vandaag maar net voor de CO test had ze der geen zin meer in.
          Grmblll!!!!

Ter info: Zo’n ducktail duwt prima.. Veel ergonomischer dan een gewoon klepje. :mrgreen:

Proper resultaat !

Zou hem graag is in het echt zien :applaus:
            Blijft toch het leukste om als liefhebber zo veel mogelijk zelf aan de wagen te werken, al zeg ik het zelf 8)

Geert.

Zou zo’n Ducktail even makkelijk duwen als zo’n spoiler op een 928 😈

:happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Dat ziet er lekker uit zeg 😎

Zeker knap werk!
                  Met name die ducktail vind ik erg mooi staan.
                  En nu doen waarvoor hij gemaakt is: :driver: :driver: en nog eens :driver:

:respect2:

Tim, ik heb dit ‘draadje’ nog eens helemaal doorgenomen… knap werk! :respekt:
                    Ben benieuwd om hem in het echt te bewonderen :respect2:

[quote=”tvanbroekhoven” post=105132]Zo! Klaar! :mrgreen:

(voor de aandachtigen, ze heeft inderdaad wat plastische chirurgie ondergaan. Grotere spoiler enzo… 😉 )[/quote]

Hoedje af voor bwat en spoilerisering (nieuwe van dale) ! baai de weej : looooooov the color, de mijne is weinrot metallic (you love it or hate it of course) maar dat bordeaux van den uwe : knap ! Mooie combinatie van voor en achterspoilers ook !

Meer pics!!
                        Enneuh: :respekt:

[quote=”kleinekastenteufel” post=105152]Is het daarom dat ze vooraan zo hoog staat?[/quote]

Dat is gezichtsbedrog. Ze helt van achter naar voor ongeveer 1° af met een uitgewogen grosso modo 45/55 gewichtsverdeling. Tussen de spoiler en de vloer zit 12 cm, het wettelijk minimum is 11. Dus echt hoog is dat niet 😉 .

Wat er gebeurd is:

– versnellingsbak gereviseerd (nieuwe hondentanden 1,2,3. Nieuwe schakelring 1 & 2. Alle lagers. Eerste vaststelling ==> is dat ie lekker schakelt. :mrgreen:
                          – Ducktail geplaatst, polyester op metalen frame
                          – Front spoiler geplaatst. Was een interessante uitdaging aangezien ik zelf alle ophangbeugels enzo heb moeten maken. En dat alles zonder te boren/slijpen (ik wil de basis niet veranderen, het blijft een classic hé. ;). Prima gelukt.
                          – Kuipzetels geplaatst op de originele rails. Ook een uitdaging, want daar kwam wel slijp en spuitwerk bij kijken (aan de voeten van de zetels zelf). Ook goed gelukt. Nu enkel nog sparen voor 4 punts gordels en een rolbar.
                          – Ik heb de motor een onderhoudje gegeven: nieuwe bougies, filters en de kleppen gesteld (eerste keer => spannend :mrgreen: ). En alle motorbeplating proper gemaakt, laten lassen en opnieuw gespoten.

Zo: 4 maanden werk ‘in a nutshell’ 🙂

[quote=”tvanbroekhoven” post=105132]Zo! Klaar! :mrgreen:

(voor de aandachtigen, ze heeft inderdaad wat plastische chirurgie ondergaan. Grotere spoiler enzo… 😉 )[/quote]

Is het daarom dat ze vooraan zo hoog staat?

Zeer mooi :respekt:

Very Nice, more pictures please. :first: :first:

En wat uitleg? :respect2: :respect2:

Wow Prachtig , :applaus: .wanneer te bewonderen en te horen ❓

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.