Revisie 915

  • Maker
    Discussie
  • Dag Forummers

    Omdat de 1e, 2e en 3e versnelling van mijn 915 bakje niet meer helemaal volgens verwachting werkten heb ik besloten mijn 915 boite zelf te reviseren. Ongeremd door al te veel kennis terzake 😉 heb ik de motor ondertussen al onder mijn wagen uit gehaald.

    De patient:

    Zodra er nieuwe vorderingen in de revisie zijn zal ik ze posten. Stay tuned! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
    • 1 vooruit en 4 achteruit is ideaal voor een auto die stuurt op de achterwielen :happy:

      PB

        [IMG]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/s_waiting_9.gif[/IMG]

        Wim

          Let er wel goed op dat er geen honden tandjes afgebroken zijn, en dat je de veertjes met kogeltjes niet vergeet bij monteren, anders heb je kans dat je tegelijk in vooruit en achteruit staat. :mrgreen:
          Voor de rest is een 915 bak geen hersenbreker.

            [quote=”PatrickB” post=95121]
            En anders heb je in ‘t slechtste geval 1vooruit en 4achteruit. :mrgreen:[/quote]

            Tempting…. *very* tempting… :sarcastisch

              :respekt:
              In de avondschool hebben we ook nog mogen spelen met (afgedankte) versnellingsbakken.
              Ze achteraf opnieuw correct sluiten was niet altijd evident. Hilarische taferelen meegemaakt.
              😕

              PB

                That’s the Spirit. :first:

                Genoeg foto’s maken, alles mooi chronologisch ordenen en dat komt wel goed.
                En anders heb je in ‘t slechtste geval 1vooruit en 4achteruit. :mrgreen:

                  Goh ja, ik probeer er ook niet te hard bij na te denken hoor. Voor mij is het ook de eerste keer dat ik aan een versnellingsbak begin. Ongeveer al de rest heb ik al wel uit en weer in elkaar gehad zoals: carrosserie, remmen, onderstel, …

                  Het moet gewoon lukken, dat is een beetje de ingesteldheid; 🙂

                    Respect ! Wou dat ik dat ook kon. In het verleden op mijn moto ook een aantal zaken zelf geprobeerd, maar die bleken bij nader inzicht niet altijd zo eenvoudig te zijn. Daarom riskeer ik het bij mijn P niet. Zou feitelijk enkel de syncroring van de 2° versnelling van mijn 915 bak moeten vervangen.

                      ps: de reden dat de foto’s wat traag laden is de upload snelheid van mijn serverke en de grootte van de foto’s :). Kga ze wat moeten verkleinen denk ik. 😉

                      Wim

                        [quote=”BC911″ post=94881]Leuk om te volgen. Heeft Cabrio Wim zo geen héél speciale grote sleutel die je daar voor kan gebruiken?[/quote]

                        Die was bij Robby in gebruik, en dat gaat moeilijk worden om hem terug te krijgen denk ik. 😉

                          Hey Tim ,

                          met een paar stevige tikken met een koperen hamer zou die plug moeten loskomen .

                            dit ga ik volgen 🙂

                              Succes , en bedankt om het hier te delen . :drink:

                                [quote=”BC911″ post=94881]Leuk om te volgen. Heeft Cabrio Wim zo geen héél speciale grote sleutel die je daar voor kan gebruiken?[/quote]

                                Geen idee?

                                Wim ?

                                Ik weet in elk geval wel dat ie normaal met 24nm moet vastgezet worden en dat de vorige ‘mechanicien’ dus duidelijk niet over een momentsleutel beschikt… :censored:

                                  *Me jealous* :engeltje: :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.