- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 december 2006 om 20:24
Al lang zat ik met de gedachte om mijn transmissie te laten reviseren,de wagen heeft nu 256.000 km en heeft een motor revisie gehad op 222.000 km.
Daar ik enkele keren per jaar,meestal op zware bergritten of in de “source” op Francorchamps wel eens uit mijn 2de vitesse sprong,heb ik de knoop doorgehakt.
DE G50 is een zeer betrouwbare transmissie,maar het aantal km en natuurlijk ook het feit dat een transmissie (zelfs bij normaal onderhoud)een zwaar beproefd en het minst onderhouden onderdeel is van een wagen was het de moeite waard.
Tijdens het reviseren zag men dan al vlug dat er te veel speling op de syncro van mijn 2de zat ,er waren 3 roullementen versleten en door het volledig cleanen van de bak ziet men pas het slijpsel van de slijtage.
Dit alles vervangen mede alle syncro’s geeft voor mij dan ook een goed resultaat ,zoals veel stillere transmissie (verwonderlijk hoe stil het nu is) en correcter schakelen.
Voor de eerste G50 met veel of zware km zeker een aanrader (20 JAAR)!
Word vervolgd….. ➡ [/url]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.