REVISIE na olielek of NIET 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 REVISIE na olielek of NIET 964

  • Maker
    Discussie

  • peter vdl
    Deelnemer

      Hallo,
      Mijn 964 rijd super maar toch altijd een lekje olie na elke rit.
      Lek komt van pakking tussen motorblok en cilinderkoppen.
      Wat laat ik doen volledige revisie of enkel pakkingen?

      Ze zeggen dat dit een prijskaartje is tussen de 3000 en 5000 euro.
      Welk is een goede en eerlijke firma hiervoor wie raden jullie aan.
      Wie heeft hier ervaring mee.

      Groeten Peter

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Hoi, weet dat dit topic jaren geleden is. Maar waar heb je de motor binnengebracht voor revisie/ oplossen lek?

          Had jij bij de uwe geen revisie laten doen?
          Wat zij uw bevindingen hiermee en met welk bedrijf ben je in zee gegaan.Ik meen gelezen te hebben dat hij al vlug terug stuk was.
          Heb je dan geen garantie na een revisie.

          Mvg

          Anoniem

            Waarschijnlijk ook groot verschil in kwaliteit van revisie :engeltje:
            Verzint eer ge begint 💡

              Ik heb nu prijzen van 2000 euro tot 8500 euro binnen.
              Wel een groot verschil niet voor een lekje.

              Mvg

              len

                Een totale revisie kost een 9500 euro. Probeer dus goed in te schatten of je de auto al dan niet voor langere tijd zal houden.

                  Hij is van bwj 91.
                  Denk dat ik toch zo’n t schirt maar ga kopen is veel goedkoper.
                  Nee, ik ga overal info inwinnen en dan de wagen herstellen hij moet in orde zijn.
                  Veco motors en rsr motors is mij ook aangeraden?

                  Wim

                    En dat is ook een groot begrip, want zit nog wat tussen.

                    En voor hetzelfde geld is het een lekje van boven op de motor, wat na het rijden naar onder druipt. 💡

                      Dachten dat peter vdl had aangegeven: “lekt komt van pakking tussen motorblok en cilinderkoppen”.

                      Bouwjaar van de 964 is bij deze nogal belangrijk.

                      Wagen zou 21 jaar oud zijn: 2012 – 21 = 1991, of is het bouwjaar 1990, of 1989 ???

                      ❓ 😈 ❓

                        [quote=”T-911″ post=95631]sorry, mijn fout, waren idd van het kleppendeksel!
                        ‘k werk wat teveel de laatste tijd 🙂 te diagonaal gelezen.. mea culpa![/quote]

                        Hopelijk alleen de pakking en niet de coating van de deksels die los laat (964 euvel) … anders zit je er binnenkort weer mee.

                        In dat geval is het (laten) stralen van de binnenzijde van de klep-deksels een goede oplossing 💡

                          Veel classic cars en oldtimer laten al eens een druppeltje vallen, ook en vooral onze geliefde 6 cylinder boxer Porsches. Dat is eigen aan het concept van liggende cilinders. Als het lekt ligt het gelijk op de grond ipv in de carter. Het komt er aan hoeveel het is en wat je er voor over hebt (in euro’s wel te verstaan). Nieuwe pakkingen lijkt mij nog haalbaar. De 964 is voor een prijsje gekocht lees ik, dus ik gok op ongeveer € 20.000. De vraag is dan een paar oliedruppels € 8.000 waard zijn zoals anderen schrijven ?…

                          Ga eens te rade bij 911 rescue in Kontich (www.porsche-rescue911.be). Ik heb daar mijn 911 sc laten screnen. Zeer competente en vriendelijke gast, en bestek was heel redelijk. Als je meer richting Limburg woont zou ik Dekens aanraden.

                          Anoniem

                            [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v323/oldbeetle/figwhitemensffffff.jpg[/IMG]

                            Kijk eens of ze zo’n T-shirts maken van porsche ook. Kost 20€, veel goedkoper dan revisie .. 😉

                              sorry, mijn fout, waren idd van het kleppendeksel!
                              ‘k werk wat teveel de laatste tijd 🙂 te diagonaal gelezen.. mea culpa!

                                Als je het goed wil aanpakken zou ik voor een volledige revisie gaan en zoals Olaf al aangaf zal je er niet komen met 5000 euro ,tel er nog maar een 3000 euro bij .

                                  Waarschijnlijk pakking van de kleppendeksels enkel kost ongeveer 500 euro.
                                  Bij mij moet inderdaad de motor er helemaal uit.

                                    [quote=”T-911″ post=95613] Kostprijs: jouw prijs gedeeld door 10.[/quote]

                                    Dan vraag ik me toch werkelijk af welke pakking dat geweest is – voor 3 a 5 honderd euro :wtf:

                                    Alleen het uit- en in-bouwen van de motor is al een halve dag werk 💡 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.