Revisie remmen

• Maker
    Discussie

• Van Decraen Wim
    Deelnemer

Beste P vrienden,

Ik ben bezig met de revisie van de remmen van m’n SC-tje van 1983.
      De potjes in de remklauwen zijn immers een beetje aangetast, zwarte vlekken, geen roest. En met uw vinger is er nauwelijks niveauverschil te merken.
      Hoe kan ik deze oppoetsen? Ik wil niet te agressief te werk gaan en daarom met staalwol geprobeerd maar lukt niet.

image-3.jpg

image-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
      • Mercikes P vrienden, gelukt, achteraan toch ook maar een nieuwe leiding gestoken en nog eens goed ontlucht en klaar is kees. Enkel vooraan nog iets minder remkracht (maar heel weinig), genoeg om door de keuring te geraken :up: :driver: Maar voor mij niet voldoende, ik ga volgende de remblokjes is wisselen om te zien of het niet de rempomp is waar de fout zit. Het moet tip top in orde zijn!!

Mercikes P vrienden, gelukt, achteraan toch ook maar een nieuwe leiding gestoken en nog eens goed ontlucht en klaar is kees. Enkel vooraan nog iets minder remkracht (maar heel weinig), genoeg om door de keuring te geraken :up: :driver: Maar voor mij niet voldoende, ik ga volgende de remblokjes is wisselen om te zien of het niet de rempomp is waar de fout zit. Het moet tip top in orde zijn!!

Het is voldoende om een doorzichtige tube in de confituurpot te steken, wel in de vloeistof houden.
            Ik haal mijn tubes bij oké auto in geel.
            Die hebben die in alle maten en kost bijna niets. Na 1 maal gebruik met remolie zijn die toch voor de vuilbak, ze worden mat, ondoorzichtig op een paar dagen.

Het is voldoende om een doorzichtige tube in de confituurpot te steken, wel in de vloeistof houden.
              Ik haal mijn tubes bij oké auto in geel.
              Die hebben die in alle maten en kost bijna niets. Na 1 maal gebruik met remolie zijn die toch voor de vuilbak, ze worden mat, ondoorzichtig op een paar dagen.

zit er in het ventiel van Patrick een terugslagklepje of is een ouderwetse rubberen tube afdoende om in de confituurpot te steken?

zit er in het ventiel van Patrick een terugslagklepje of is een ouderwetse rubberen tube afdoende om in de confituurpot te steken?

Ik heb die spullen allemaal. Ik gebruik ze echter niet.
                    Ik gebruik altijd een glazen pot met metalen deksel.
                    In het deksel 2 gaatjes, eentje om te verluchten en eentje met darmpje erdoor.
                    Darmpje komt dan in de remvloeistof.
                    Zo kan je het best zien of de remolie zuiver is en er geen lucht meer uitkomt.
                    Met die vacuüm pompen blijven er luchtbelletjes komen omdat je lucht langs de schroefdraad van de losse nippel in de remklauw zuigt.
                    Voor de eerste spoeling van het systeem is dat wel oké maar voor het ontluchten op druk niet vind ik.
                    Dan ga ik voor Patrick zijn versie.

Ik heb die spullen allemaal. Ik gebruik ze echter niet.
                      Ik gebruik altijd een glazen pot met metalen deksel.
                      In het deksel 2 gaatjes, eentje om te verluchten en eentje met darmpje erdoor.
                      Darmpje komt dan in de remvloeistof.
                      Zo kan je het best zien of de remolie zuiver is en er geen lucht meer uitkomt.
                      Met die vacuüm pompen blijven er luchtbelletjes komen omdat je lucht langs de schroefdraad van de losse nippel in de remklauw zuigt.
                      Voor de eerste spoeling van het systeem is dat wel oké maar voor het ontluchten op druk niet vind ik.
                      Dan ga ik voor Patrick zijn versie.

of met een vacuum pomp gaat het ook alleen

of met een vacuum pomp gaat het ook alleen

Heb je een ontluchtingsventiel?
                            Maakt deze job eenvoudiger.

Heb je een ontluchtingsventiel?
                              Maakt deze job eenvoudiger.

PB

PB

Mercikes allen voor het advies. Ik ga het proberen eind deze week te fixen.
                                    Ik hou jullie op de hoogte!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.