Revisie remmen

• Maker
    Discussie
  • Beste P vrienden,

Ik ben bezig met de revisie van de remmen van m’n SC-tje van 1983.
    De potjes in de remklauwen zijn immers een beetje aangetast, zwarte vlekken, geen roest. En met uw vinger is er nauwelijks niveauverschil te merken.
    Hoe kan ik deze oppoetsen? Ik wil niet te agressief te werk gaan en daarom met staalwol geprobeerd maar lukt niet.

image-3.jpg

image-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
    • Mercikes allen voor het advies. Ik ga het proberen eind deze week te fixen.
      Ik hou jullie op de hoogte!!

0

Weet dat remmen het belangrijkste onderdeel zijn van een (sport)wagen: veiligheid eerst;

:think: 😈 :think:

0

Weet dat remmen het belangrijkste onderdeel zijn van een (sport)wagen: veiligheid eerst;

:think: 😈 :think:

0
          PB

En niet te vergeten je remolie NIET onder het minimum laten komen tijdens het ontluchten.

Rem intrappen.
            >Nippel open
            >> Rem ingedrukt houden!
            Nippel dicht zetten
            > Rem lossen.

Rem intrappen.
            >Nippel open
            >> Rem ingedrukt houden!
            Nippel dicht zetten
            > Rem lossen.

Enz…

Dit blijven herhalen PER WIEL tot je zuivere EN luchtbelvrije olie krijgt.

Herhalen TOT je een hard rempedaal hebt. 😉

0
            PB

En niet te vergeten je remolie NIET onder het minimum laten komen tijdens het ontluchten.

Rem intrappen.
              >Nippel open
              >> Rem ingedrukt houden!
              Nippel dicht zetten
              > Rem lossen.

Rem intrappen.
              >Nippel open
              >> Rem ingedrukt houden!
              Nippel dicht zetten
              > Rem lossen.

Enz…

0
              PB

Rem intrappen.
                >Nippel open
                >> Rem ingedrukt houden!
                Nippel dicht zetten
                > Rem lossen.

Rem intrappen.
                >Nippel open
                >> Rem ingedrukt houden!
                Nippel dicht zetten
                > Rem lossen.

Enz…

0
                Wim

Zoals geschreven eerst met de langste leiding beginnen, en dan de kortste als laatste.

Als rempomp versleten is krijg je niks op druk, en bij ontluchten echt een paar keer doortrappen en druk houden voor je nippel open zet.
                  Belangrijk is ook dat je eigenlijk remblokken neemt voor alle remmen, en alles voorziet van nieuwe olie.
                  Daarbij ook zorgen dat je doorpompt tot nieuwe zuiver olie eruit komt, en dan pas naar volgende nippel gaan.

0
                  Wim

Zoals geschreven eerst met de langste leiding beginnen, en dan de kortste als laatste.

Als rempomp versleten is krijg je niks op druk, en bij ontluchten echt een paar keer doortrappen en druk houden voor je nippel open zet.
                    Belangrijk is ook dat je eigenlijk remblokken neemt voor alle remmen, en alles voorziet van nieuwe olie.
                    Daarbij ook zorgen dat je doorpompt tot nieuwe zuiver olie eruit komt, en dan pas naar volgende nippel gaan.

0
                    Wim

0

Dju normaal ook Zolder maar ga voor een keer men vrouw is voorrang geven op de auto’s :bounce:
                        Have fun!! :driver:

0

Dju normaal ook Zolder maar ga voor een keer men vrouw is voorrang geven op de auto’s :bounce:
                          Have fun!! :driver:

0

Mijn brug is bezet met een P zonder versnellingsbak.
                            Zonder brug lukt da ook hoor.
                            Morgen mijn FFRS ook voorzien van nieuwe remolie.
                            Woensdagmiddag naar Zolder.

0

Mijn brug is bezet met een P zonder versnellingsbak.
                              Zonder brug lukt da ook hoor.
                              Morgen mijn FFRS ook voorzien van nieuwe remolie.
                              Woensdagmiddag naar Zolder.

0

Thanks, hou je op de hoogte. En anders gaan ik als laatste hoop u moeten omkopen met een paar pinten bier en men P bij u op de brug moeten rijden he 😀 😉

0

Thanks, hou je op de hoogte. En anders gaan ik als laatste hoop u moeten omkopen met een paar pinten bier en men P bij u op de brug moeten rijden he 😀 😉

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.