Revisie remmen

• Maker
    Discussie
  • Beste P vrienden,

Ik ben bezig met de revisie van de remmen van m’n SC-tje van 1983.
    De potjes in de remklauwen zijn immers een beetje aangetast, zwarte vlekken, geen roest. En met uw vinger is er nauwelijks niveauverschil te merken.
    Hoe kan ik deze oppoetsen? Ik wil niet te agressief te werk gaan en daarom met staalwol geprobeerd maar lukt niet.

image-3.jpg

image-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
    • Als de rempomp stuk is zou alles slecht zijn denk ik.
      probeert nog een te ontluchten

0

Als de rempomp stuk is zou alles slecht zijn denk ik.
        probeert nog een te ontluchten

0

@Ghost mercikes!! :respect2: Maai Englis is not sooo good to reet in the book from you 😀 :salut: En ok, een beetje gemakzucht misschien :coolness:

0

@Ghost mercikes!! :respect2: Maai Englis is not sooo good to reet in the book from you 😀 :salut: En ok, een beetje gemakzucht misschien :coolness:

0

De Rempomp misschien stuk? Of kan dit niet? 😕

0

De Rempomp misschien stuk? Of kan dit niet? 😕

0

Wellicht heb je een verkeerde volgorde van ontluchten gevolgt.
                  in het werkplaats boek dat je van mij hebt staat het in.
                  ik denk dat je eerst de langste remlijding moet ontluchten en de korste laatste.
                  Bij geschijden systemen moet je per kring blijven maar wel met dezelfde volgorde, van lang naar kort.
                  Na volledige demontage zoals bij u is het toch best eerst gewoon te spoelen en een z ronde op druk te ontluchten.
                  Zo doe ik het al jaren zonder problemek.

0

Wellicht heb je een verkeerde volgorde van ontluchten gevolgt.
                    in het werkplaats boek dat je van mij hebt staat het in.
                    ik denk dat je eerst de langste remlijding moet ontluchten en de korste laatste.
                    Bij geschijden systemen moet je per kring blijven maar wel met dezelfde volgorde, van lang naar kort.
                    Na volledige demontage zoals bij u is het toch best eerst gewoon te spoelen en een z ronde op druk te ontluchten.
                    Zo doe ik het al jaren zonder problemek.

0

Help, hilfe, Aidez-moi,

Remmen gereviseerd, alles tot in de puntjes geschuurd. Op de remmentestbank gezet en recht voor en achter zijn slecht. Links perfect in orde. Heeft dit een specifieke reden? Handmatig ontlucht, is dit voldoende? Of met machine doen?
                      Kan de reden zijn dat ik de remblokjes links en rechts van de remschijf misschien verwisseld heb?! Heb wel alles van de linker en rechterklauw apart gehouden.
                      Remcilinder kan al niet want volgens mijn opzoeking zou dan LV en RA of RV en LA samen slecht moeten zijn.

0

Help, hilfe, Aidez-moi,

Remmen gereviseerd, alles tot in de puntjes geschuurd. Op de remmentestbank gezet en recht voor en achter zijn slecht. Links perfect in orde. Heeft dit een specifieke reden? Handmatig ontlucht, is dit voldoende? Of met machine doen?
                        Kan de reden zijn dat ik de remblokjes links en rechts van de remschijf misschien verwisseld heb?! Heb wel alles van de linker en rechterklauw apart gehouden.
                        Remcilinder kan al niet want volgens mijn opzoeking zou dan LV en RA of RV en LA samen slecht moeten zijn.

0

Amusement tijdens het schuren 🙂

0

@ghost mercikes!! Ga ze deze avond is inspuiten, heb hier 4 bussen WD40 staan 🙂 Morgen is schuren.
                            Vrijdag de remmen er terug onder en volgende week keuring! 😉

0

Goed inspuiten met WD40 en een nachtje laten trekken.
                              Dan zoals Koen schrijft schuren met een 3M sponsje.
                              Tijdens het schuren goed vochtig houden met WD40.
                              Je zal verschieten hoe makkelijk het dan gaat.

0

3m scotch brite

0
                                PB

Dat koop je zowat bij elke autotoeleverancier 😉

0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.