Revisie remmen

• Maker
    Discussie
  • Beste P vrienden,

Ik ben bezig met de revisie van de remmen van m’n SC-tje van 1983.
    De potjes in de remklauwen zijn immers een beetje aangetast, zwarte vlekken, geen roest. En met uw vinger is er nauwelijks niveauverschil te merken.
    Hoe kan ik deze oppoetsen? Ik wil niet te agressief te werk gaan en daarom met staalwol geprobeerd maar lukt niet.

image-3.jpg

image-2.jpg

8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
    • @WoutRS ik heb wel wat hulp van mn schoonbroer. Hij zei me dit met staalwol te doen, maar het ging te traag naar mn zin. Dus dacht even informeren op het Forum 😉

Filmpje? Ik zie geen filmpje?

Mss wel handig om te zien zal de mijne dan ook eens bekijken 🙂

@ Wim: ik dacht dat je niet echt technisch aangelegd was, dat is toch al iets waar ik niet direct aan zou beginnen (ook beperkte technische achtergrond)

Patrick, waar haal je zoiets? Of is dit zelf gemaakt?

PB

Of met dit stukje gereedschap kan je je remmen honen.

hij vertelt onderweg wel:
              als de corrosie te diep zit lukt het niet meer om ze glad te krijgen en gaan de pistons lekken.
              je kan dus je kans wagen en nog proberen met fijn nat schuurpapier (korrel p1500 of p2000)

EDIT: mijn vorige post incl filmpje is idd helemaal foetsie ?

Alleen toont hem niet hoe in de klauwen de aantasting te reinigen

Ha haaa geweldig zo een filmkes hé!

Thanks Deepee

als de corrosie te diep zit lukt het niet meer om ze glad te krijgen en gaan de pistons lekken. je kan nog proberen met een nat slispapier korrel p1500 of p2000

8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.