Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Revisie verdeler 911 2.0S
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door
Ernie.
-
MakerDiscussie
-
20 februari 2017 om 16:36
Ik ben op zoek naar een firma die oude Bosch verdelers reviseert. Op de bijgevoegde foto’s zie ik een firma in Utag, maar dat is in Amerika… Ik zoek dus iets dichters bij huis.
alvast bedankt, PeterOok ben ik nog op zoek naar een stuk motorbeplating van de achterzijde voor aluminium motoren. Deze zijn gemaakt van ’64 tot ’67.
Deze hebben een inkeping aan de linker kant. zie foto’sAttachments: -
MakerDiscussie
-
Art Wheels heeft het procedé van Keller gekocht…
Keller zelf is er dus niet meer. Nu is Art Wheels per definitie korter in business dan Keller er niet meer is…
Maar ik ken het probleem van de vlekjes bij het anodiseren. Dat is voor iedere leverancier hetzelfde. Het gebeurt ook zelden dat het van de eerste keer perfect wordt geanodiseerd en ook al vertellen ze het niet, dikwijls wordt het anodiseren 3 of meer keer opnieuw gedaan…
Belangrijk dat elke stap in het proces perfect gebeurt.
Daarnaast is het risico op vlekjes of kleurverschillen groot in geval van materiaalverschillen, bijv. ten gevolge van reparaties.
Om in elk geval de kans op een -first time right- perfect en duurzaam resultaat aanzienlijk te verhogen, laat ik ze bijkomend verdichten voor het anodiseren. Dit wordt nu meer en meer standaard gedaan waardoor de prijs ook naar omhoog gaat. Ik heb zelf nog nooit een vlekjesprobleem gehad of van gehoord bij Andreas, noch bij Biagio. Zij kennen het allebei wel en verdichten dus.
Ik vermoed dat fuchsfelge zelf niet (repareert en) verdicht en enkel de gemakkelijke gevallen neemt. In ieder geval hebben ze al eens velgen met een iets diepere kras geweerd, terwijl Biagio en Keller daar geen probleem mee hebben. Art Wheels toont zelfs grote lasnaden op hun site, dus zij zullen er ook geen probleem van maken.
Dat anodiseren schijnt zo moeilijk en van specifieke vorm en materiaal afhankelijk dat bijv. Andreas weigert om andere delen te anodiseren. Uiteraard speelt ook mee dat hij alleen al de velgen nauwelijks kan bijhouden, met een garage vol aan setjes te doen uit de hele wereld, van Zweden tot Australië.ik denk voor Art Wheels te gaan. Mijn broer zijn velgen (zie foto) zijn daar ook gedaan en deze zagen er zeer mooi uit. Dit was 2 jaar geleden. Er waren ook andere prijzen toen. Voor een 4,5×15 is er maar liefst 130 euro bijgekomen… per stuk!
Ik heb nog een velg die Keller indertijd gedaan heeft en die had lichte vlekjes op de geanodiseerde stukken. Lelijk waren ze niet maar perfect vond ik ze toch ook niet…
Alvast bedankt voor de reacties!
Nog goed nieuws: mijn broer zijn injectiepomp is na 7 maanden eindelijk klaar! (was blijkbaar al 7 maanden, de tijd vliegt)Attachments:Neen. Ik heb er wel contact mee gehad ongeveer anderhalf jaar geleden. Ik moest de bediende toen overtuigen dat Fuchs echt wel 4,5″ x 15″ velgen heeft gemaakt in 1966 en 1967. Maar dat stond niet in de computer…
Ik zie dat die maatvoering nu nog niet op hun site staat: http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=344.Tot pakweg 5 jaar geleden circuleerden er eigenlijk maar twee namen, als je het echt perfect en volgens het oorspronkelijke procédé wil gedaan hebben hier in Europa : BIAGIO CHRZANOWSKI (UK) en Keller (DE). Er waren en zijn er ook andere, die met wisselend succes een eerder lagere kwaliteit afleveren en dikwijls een andere procédé handhaven. Er zijn er zelfs die helemaal niet anodiseren/eloxeren, maar lakken.
Vandaag de dag heb je nog steeds Biagio. De laatste keer dat ik hem sprak gaf hij aan dat hij nog steeds velgen oppikt hier in België en dat er de mogelijkheid was om ze bij BBT (Brecht) op te halen.
Keller is op pensioen en officieel heeft Art Wheels (tegen Strasbourg in FR) het overgenomen (http://art-wheels.fr). Eerst hadden ze ook de website van Keller (http://www.felgen-service.de/) overgenomen, maar die is uiteindelijk naar Andreas Schumann gegaan (Troisdorf bij Keulen DE). Andreas was een werknemer van Keller, die de zaak eigenlijk in de praktijk heeft verdergezet.
Ik ga bij Andreas. Steeds een perfecte (zoals origineel, dus soms ook wat ruwer waar het moet) afwerking.
Ik weet niet of je de vraag stelt voor je 67s of algemeen. Mocht het voor je 67s zijn en mocht je nog niet geïnformeerd zijn, dan best even gaan zitten, want die smalste Fuchs velgen zijn veruit het duurst om te laten restaureren! Dat komt omdat de oppervlakte, die dient gesneden en gepolierd te worden het grootst is. Eigenlijk zeggen ze dat ze er tweemaal zoveel werk aan hebben dan een doorsnee deep of flat 6″ x 15″ velg. Ze durven meestal niet het dubbel vragen.
De prijzen van Art Wheels kan je op hun site vinden. Andreas zit daar een beetje onder, Biagio zit daar redelijk boven.
Deze zijn ook bij Andreas gedaan: https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/121202-porsche-911-s-targa-in-topstaat-brengen?start=72#228822
Dat zijn idd termijnen. Diegenen die goede kwaliteit leveren op een aantal specialistische domeinen hebben inderdaad allemaal lange wachttijden. Een setje Fuchsen ga ik nu nog net binnen het jaar kunnen afhalen. Verchromen… 1 tot 2 jaar wachten. Plaatwerkers met wachttijden +1 jaar.
Beetje keerzijde van de medaille van de populariteit: lange wachttijden en serieuze inflatie.
Je kan nog wel eens sneller bediend worden bij iemand die door heeft dat hij gouden handen heeft en net op zichzelf begonnen is of iemand waarmee je al werkte van voor de heisa.Bedankt!
Ik kende Kueppers al. Mijn carburators zijn daar al ettelijke maanden (6 of zoiets) binnen…
Mijn broer zijn injectiepomp van de 911E ’69 is daar ook binnen. (toch ook al 4 maand)…
We wachten geduldig af :sleep: :sleep: :sleep:Deze mannen, een stukje op de Autobahn gelegen, kunnen je wellicht helpen. Niet de goedkoopste, wel degelijk werk.
Staan waarschijnlijk binnenkort ook weer in Essen.
Je kan eventueel de vraag eens stellen bij Hoes in Olen, revisie van starters en alternators…. misschien doet hij ook verdelers?
Levert prima werk af voor heel betaalbare prijzen!http://starters-alternators.be/nl
Wij menen te weten dat Bosch nu ook een classic afdeling heeft.
Via de in Belgie gekende Bosch-centra kan je daar voor dergelijke revisie terecht, zij sturen alles naar Duitsland.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.