Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Re:volgende stap
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door de zwarte pijl.
-
MakerDiscussie
-
31 januari 2011 om 04:41
Een goede tip .
Als je aan je motor laat werken met de bedoeling het vermogen te verhogen , zorg dan dat je de afspraak hebt voor en na de werken je wagen op een testbank naar jouw keuze te mogen zetten .
Wordt het beloofde vermogen niet gehaald , bespreek dan vooraf welk bedrag er voor elke ontbrekende beloofde PK van de rekening gaat .
Enkel bedrijven die zeker zijn te leveren wat ze beloven zullen hierop ingaan .
De rest zal afhaken .
Ikzelf heb dat destijds ook met mijn Corsa gedaan . -
MakerDiscussie
-
Anoniem8 februari 2011 om 00:00
@ zwarte pijl, geven die mannen van Power Plus ook garantie op wat ze doen?
@ jokke, ook langs geweest dus, en hetzelfde antwoord als ik gekregen lees ik
geen pdk, geen korte pond ook niet mogelijk ene ‘t is nen 4×4 met sportuitlaathallo jongens,heb wel de resultaten op uitprint staan van tuning,bij mij niet van horen zeggen zoals er hier bij zijn,en van Super Sprint, ga het maar eens opzoeken,
En bij eventuele montage wordt hij terug op rollenbank gezet voor uitprint
Super Sprint is Italiaans,in de Italiaanse Cayman Cup rijden ze met dit systeem
In het boekje porsche scene live,van deze maand,blz 60,is dit allemaal te lezenVoor een uitlaat kan je beter de mannen van Europipe eens contacteren,beter bestaat niet en die weten hoeveel pk je wint want 25pk lijkt me niet realistisch.Die gasten hebben zelf een 997S gehad dus die weten precies hoe het zit en als je de supersprint vergelijkt met de Europipe is de Supersprint precies speelgoed
Ik heb me ook geïnformeerd (Prospeed en Heinz) over wat eventueel kan in de toekomst. Maar er werd me telkens op het hart gedrukt om van die atmosferische motor af te blijven.
Je kan via sharkworks en denk ook Ruf je auto laten ombouwen naar een 4.1 of 4.2 motor. Dit zou ook allemaal perfect werken.
Maar vergeet niet: je geeft geld uit (soms veel) en je auto gaat achteraf minder waarde hebben. Originele wagens behouden een stuk beter hun waarde.
Als je meer vinnigheid wil kan je een kortere pont steken (ik heb dat toevallig ;)) terwijl je de lengte van je zesde kan behouden. Je moet al heel wat pk’s hebben om die extra vinnigheid te compenseren. (of heb je een pdk?)
Euhm , zo werkt het niet .
Cip zoveel PK , filter erop , nog eens zoveel PK extra .
Uitlaatje nog eens zoveel PK.
Zijn allemaal verkoopsargumenten .
Een sportstuur en daarna sportpedalen zal nog eens extra vermogen moeten geven 😈
Een Chiptuning geeft idd meervermogen .
Optimaler wordt het als er ook een luchtfilter en sportuitlaat aanwezig zijn .
Dan krijgt men een totaal vermogen (vb 13pk zonder filter en uitlaat en 25 met) maar zeker niet 13+3+25 (=41PK)
Daarom dus de test met de vrmogensbank .
Dan wordt je met de neus op de feiten gedrukt .
Ik ken er genoeg die gerommeld hadden aan hun wagens en filters , uitlaten etc etc hadden gemonteerd .
Geloof me of niet , maar velen hadden na de tuning minder vermogen op de bank dan de wagen origineel had .
Niet vreemd volgens de plaats van de testbank . Foute filters , uitlaten en combinaties hebben meermaals een negatief effect tov vermogen dan origineel .Anoniem6 februari 2011 om 16:42Het verschil wat je voelt is niet de winst aan vermogen denk ik.
Volgens mij is er vooral een veel snellere trottle response.
Dat heb ik met mijn BMW 335d ook.
Ik heb zelfs de trottle response terug minder laten zetten. Mijn diesel reageerde steeds veel te brutaal op de pedaal, mijn vriendin wilde (durfde) niet meer met de auto rijden. Tja als je steeds 680 Nm moet op de grond krijgen lukt dat soms niet 😀ben vorige week bij Power Plus Engineering geweest met 997S.
Op de rollenbank gemeten heeft hij 350 originele pk,na herprogrammatie stuurdoos
(wat uitendelijk tuining is) waren het er 364pk’s,en 418 N-m.
Heb ook KN luchtfilter bestelt dat minimum 3 pk geeft
Denk zelfs van supersprint volledige uitlaalijn,van aan collector ,en andere cat te steken,dit zou min 20-25 pk en 35 Nm geven
En die 14pk voel je wel zeer goed,de porsche reageert veel snellerAttachments:Kan snel oplopen, en daar kan ik van meespreken. 💡
Bij de type 4 2.0 motor die dus ook in de 914 Porsche gebruikt is, wilde ik van 100 naar 150 à 175 pk, dit doe ik zelf zoals jullie weten.
Maar ben nu al rond de 3500 euro kwijt aan spullen, door komen dan straks de geprepareerde koppen nog bij, dus dan pas totaal plaatje van de totale tuning.En heb alleen maar 1ste kwaliteit gebruikt, dus ook net als Porsche de nikasil cilinders en gesmede zuigers, en de rest komt van Gene berg en Schleicher.
Dus laat u goed voorlichten van de kosten, want denk dat dit bij Porsche inderdaad snel de 10000,= euro gaat benaderen voor wat Pk’s erbij.
Mijne gaat ook daarna op de vermogens bank om te zien of de beloofde Pk’s eruit komen.de ‘prijs-kwaliteit’ interessantste methode om veeeel PK’tjes bij te krijgen is een compressor monteren! Reken op een 10.000 euro ( 😯 ), MAAAAR je hebt wel ongeveer een 100 pk bij op een 911. Vergelijk dat met de 13.000 euro voor de X51 kit die 30 PK oplevert… En het grote voordeel is dat hij nadien bij verkoop weer gewoon er af gehaald kan worden!!
Het is maar een bedenking… maar de testverslagen die ik al gelezen heb van 911’s (verschilende generaties) met een compressor op waren toch telkens positief… En je hebt geen ‘turbo-lag’ met een compressor, waardoor het vermogen veel beheersbaarder inkomt… Tijd om weer eens te Googelen? 😉
Anoniem4 februari 2011 om 00:01🙁
Terug van, oude bekende, Heinz en je kan stellen een beetje ontgoocheld…wel blij met het eerlijke antwoord.
Blijkt dat de GEN I 997 motor zich niet graag laat tunen zonder een stuk van z’n betrouwbaarheid te zullen verliezen.
Stampers zoals wij hebben geen baat aan een luttele 15pk winst en een beetje meer koppel! Zo een aanpassing is in het dagelijks verkeer nauwelijks voelbaar, laat staan op ‘t circuit.
Een ander verhaal is het voor de GEN II motoren, daar kan men blijkbaar wel iets meedoen. Inspuiting ed…
We zijn dus weeral een stukje wijzer geworden, mede dankzij de reacties hier.
Gezien ik nog niet van plan ben te verkopen, en ook later niet een koper met mijn misserie wil opzadelen zou ik er beter niet mee doorgaan zeker?Iemand die een X51 pakket liggen heeft?
Of toch Manthye bezoeken?
In het laatste RS Porsche Magazine staat een artikel over een Nederlandse tuner , TVS engineering, die is er blijkbaar in geslaagd de code te kraken waardoor hij de Porsche ECU’s kan herprogrammeren. Hij heeft momenteel een 997 4s lopen met ‘550pk’, was op een trackday in Assen de snelste Porsche die rondging.
Vraag mij nie wa da kost of als die betrouwbaar is, maar navragen kan gene kwaad he. 8) 8) 8).
Als ge da artikel eens wil lezen JP, moet ge er maar eens om komen, ligt bij mij thuis. 😉 😉 😉Een goede tuner maakt hety blok en karakterestiek van de wagen naar jouw behoefte en niet naar de zijne .
Ik heb destijds een wagen laten bouwen en ze wisten precies wat ik wel en niet wilde .
Het resulotaat was zeer bevredigend .
Natuurlijk zijn er ook cowboys die groot doen en enorme verhalen vertellen maar er niets van teweeg brengen .
Ik hoop dat je daarvan gespaard blijft.ik zal mee moeten gaan zeker
je kunt nog luchtvering steken dat kan ook superhard en zacht 😆
Die vering kan een probleem zijn als je er 1 van maakt
Als je het nu super vindt laat het dan zo dan blijft die smile op dat manneke die er mee rijdt
Voor mij is tuning iets waar ik een beetje wantrouwig tegen sta
Zal het karakter van de motor in de goede richting veranderen en er geen super nerveus machine van maken?
Vraag maar eens aan Bert van wax-it die heeft ervaring met foute tuning en heeft de boel moeten herprogrameren
Het is niet om je bang te maken JP maar ik zou het toch navragen bij de tuner wat hun resultaat zou zijn
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.