Re:Waarde van 912 1969

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 Re:Waarde van 912 1969

• Maker
    Discussie
  • Volgens mijn lijsten zijn de 912 (Targa en Coupé) gebouwd van 1965 tot 1968
    Beide 1600 motor

De richtwaardes voor de coupé

Staat 1: 32.800
    Staat 2: 21.600
    Staat 3: 15.000
    Staat 4: 7.900
    Staat 5: 3.000

De richtwaardes voor de Targa

Staat 1: 33.900
    Staat 2: 22.000
    Staat 3: 15.300
    Staat 4: 8.000
    Staat 5: 3.300

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • sommige mensen denken echt dat elke mercedes of porsche van +25 jaar oud al een fortuin waard is, ach ja heb er zo al veel tegen gekomen als ik naar zogezegd in perfecte staat verkerende auto’s ben gaan kijken 🙄

Anoniem

Ik ben deze middag de 912 gaan bekijken.
        Zitten aan alle kanten gaten in geroest, onder de voorruit, de chassis balken, de kuip van het reservewiel hangt echt los 🙁 , aan de deursloten, enz…
        Het is niet meer de moeite om te restaureren volgens mij.
        Ook al zeker omdat de zonen de papieren niet vinden van de auto.
        Zal enkel nog kunnen dienen voor onderdelen denk ik.
        Verder voel ik toch aan dat zij er nog geld te kunnen voor krijgen 🙄
        Ik doe dan liever geen laag bod, ze zullen er toch niet direct op in gaan.

je moet ter vergelijking maar eens naar de site van Van Kessel kijken, die staat er met verschillende, dat kan je een gedacht geven van wat ze waard zijn in diverse toestanden

Anoniem

Tja de lange wielbasis is enkel in 69 gebouwd dacht ik.

ik zou eerder naar een 911 gaan. Het opknappen/restaureren van een 912 kost zeker evenveel. Erna heb je dan toch meer waarde van een 911. Ik zou er persoonlijk niet te veel geld aan uitgeven.

Maar daarin tegen is een LWB 912 toch wel zeldzaam aan het worden, de wagens die je tegenwoordig vindt zijn veel al SWB.

Anoniem

Net ietsje te vroeg, kan nog niet in pensioen was anders ook eens gaan kijken!

dan is het natuurlijk een mooie kans, en beter dat jij hem koopr dan dat hij een paar jaar buiten staat weg te roesten op de wei van een handelaar, ik heb er het talent niet voor, heb wel jaren die boekskes van practical classics gelezen, zo’n engels magazine waarin ze complete roestbakken nog weten te veranderen in een droomauto, magistraal soms 😯

Anoniem

William ,
                    Als je dat zelf kan zou ik de auto zeker kopen .Is toch prachtig zo’n 912 erbij .
                    Hou ons op de hoogte .

Anoniem

Het zou voor mij niet de eerste keer zijn dat een auto heropbouw 😉
                      Het is een stukje hobby.
                      Als ik deze zou gaan kopen is het zeker eentje om volledig te gaan doen.
                      Het uit elkaar halen en terug moteren kan ik makkelijk zelf.
                      Enkel het spuitwerk zou ik deze keer toch gaan uitgeven, dat geeft toch een beter resultaat.

Ik volg je helemaal met je verhaal Rocco en je hebt overschot aan gelijk, maar …
                        zolang er dromers over deze bol dwalen die eerst veel geld willen geven voor een restauratiebasis en dan nog eens onvoorzien veel geld uitgeven aan het restauratiewerk, is de kans klein dat wij met deze logica zo’n auto voor weinig kunnen kopen.
                        Maar hoe zou je zelf zijn als je voor je auto een paar duizend euro meer kan vangen?

Misschien meer een kwestie van wie daar nog aan wil beginnen ? Als je een revisie/restauratie moet uitbesteden zal dat meer kosten dan de auto zelf… voor een liefhebber kan dat daarentegen een mooi project zijn als hij er zelf kan aan werken en de carroserie/chroom nog enigzins deftig is. Zou het niet weten maar ik zou hen maar direct de feiten zeggen om de prijs zo laag mogelijk te houden. Kans dat hij helemaal uit elkaar moet gehaald worden zal wel vrij groot zijn zeker ? Roestprotectie in die tijd was ook niet om naar huis te schrijven en alle rubber zal wel deftig uitgedroogd zijn ? Mijn overbuur heeft een kever totaal herdaan en daar stak em al een fortuin in en 3 jaar werk in zijn vrije tijd 😯

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.