Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Re:Wijze investering anno 2011?
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 12 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
14 november 2011 om 19:33
Nee, een Porsche koop je allereerst voor je plezier. Bepaalde types kunnen een positieve investering zijn, maar daar moet je nooit van uitgaan.
Als je het geld eigenlijk niet hebt(wellicht wel voor de aanschaf, maar niet voor het onderhoud), moet je er nooit aan beginnen. Dan kan je dag en nacht wakker liggen of je het wel goed hebt gedaan, een ongezonde bijkomstigheid van een hobby. En hoe de economie er over …. jaar uitziet, kan niemand voorspellen(kon ik het maar 😉 )Maar dat is mijn mening.
-
MakerDiscussie
-
zeker aangezien sommige PF-collega’s nogal wat plaats nodig hebben voor wisselstukken, nietwaar… 😆 😉
Veel werk maar wel enorm veel mogelijkheden … lofts, garages, werkhuis, dancing, nightclub of vluchthuis voor verwante PF collega’s … 😛
Ik ga “misschien” een investering doen…
Of het een wijze zal zijn valt nog af te wachten.
Had ook dit op ‘t oog, maar dat zou toch ietsje te hoog gegrepen geweest zijn (maar ik grijp graag hoog ;))‘t Is echter verleden weekend verkocht geweest.
Langs de ene kant 🙁 , langs de andere kant: veel problemen en moeilijkheden ontweken 😉waardevaster maar daarom niet mooier 😆
(sorry kon t niet laten)993 is een zeer knappe wagen,de laatste luchtgekoelde,…
maar de echte oervorm ligt voor mij bij de g modellen en de 964Anoniem27 november 2011 om 20:16@ Triekmans ,993 en 997 zijn 2 totaal verschillende wagens .
Mijn inziens is dat je je hart moet volgen indien niet krijg je achteraf toch spijt .
Ga eens rijden met beide wagens .
Het lijkt erop dat de 993 een waardevaste klassieker aan het worden is .Waardevaster dan de 964 .
funnyBen zelf al een tijdje aan het rond kijken en elke dag komt de beslissing dichterbij, al heel veel wagens geprobeerd en de keus is nu tussen een mooie 993 , verschillende optie’s of een 997 4S.
Beide wagens doen mijn hartje sneller kloppen, maar de ene (993) heeft wel meer restwaarde in de toekomst, en rijdt fenomenaal. De andere 997 S4 ( een witte) rijdt ook de max, maar is een heel andere wagen. Deze maand wordt de knoop doorgehakt. Als het van mijn partner afhangt wordt het de 997, we zien het wel…..@ Reys—–> keuring kooi—> geen probleem als gordelpunten definitief verwijderd zijn en dit ENKEL achteraan!
Spijtig genoeg zit ik niet in de situatie dat ik geld ”over” heb om te beleggen of me druk om te maken (ow how i wish) 😆
We hebben in maart huis gekocht en zijn nu volop aan het verbouwen,dus dan heb je geen geld over…
ik ben dan ook nog maar een snotbel van 27j,maar heb al meer dan 1 keer oldies gekocht en verkocht om een centje mee te verdienen,en blijkbaar heb ik ten opzichte van mushroom meer chance of talent! (grapje eh) 😆
Bij mij was het zeer simpel,vorige auto (audi a4) verkocht omdat ik firmawagen heb en deze sterk minderen in waarde (zoals elke nieuwe wagen)
Ik was als kind al gek van een 964,dus heb ik me er één gehaald met het idee
-droom bereikt
-rijplezier
-daling in waarde is nihil,daalt hij toch,tja pech…er zal er toekomstgericht eerder eentje bijkomen als weggaan 😆Interesant interieur..vertel 💡
cabrio wim schrijft:
Goed gevoel voor humor Martin. 8)
Gave Porsche trouwens. 💡
Thanks Wim 😀
BTRIII Zeg nu niet dat deze in Uw garage staat
Oké
Anoniem19 november 2011 om 16:20Navraag gedaan, kooi enkel achter gelast zou volgens de keuring toegelaten zijn…? Maar zekerheid kreeg ik niet echt 😕
kooi
[IMG]http://i40.tinypic.com/14vig7r.jpg[/IMG]
Porsche kopje 😆
[IMG]http://i41.photobucket.com/albums/e256/scoobytastic/964Cup20120.jpg[/IMG]Ik wilde alleen bevestigen dat de AP-Design RS tot nu toe een goed investering geweest is. Ik wilde het niet als voorbeeld voor Porschewerld koopjes gebruiken. Maar wat mij betreft zijn er zeker kopjes en koopjes in de huidig Porschewerld.
911-lover schrijft:
Dat is appels met peren vergelijken .
Jaren geleden tegen nu is niet te vergelijken met huidige koopjes .
Dat bedoel ik.
ik heb jaren geleden ook wagens verkocht aan toen goede prijzen , en als ik nu vergelijkbare wagens zou willen kopen moet ik bvb voor de 911 minstens 10.000€ meer neertellen en voor mijn Delta HF Integrale 16V zelfs het dubbele neertellen .
Ook ik ben met Mich indertijd voor een 964RS (ook Rubystone) gaan zien en voor die prijs heeft hij hem toen laten staan (en een andere gekocht) Die prijs toen (2007) en nu scheelt ook tussen 20 en 30.000€
Zelfde met een kennis van me die ongeveer in dat jaar een 993TT heeft gekocht terwijl dat een vergelijkbare nu (met de zijne nu) dik 30.000€ meer gaan .
Deze 993TT werd ook in Engeland gekocht waarbij geweten is dat LHD er goedkoop weggaan , juist vanwille het LHD 💡
Net zoals hier een RHD voor véél minder gaat dan een LHD . Bvb Ik heb pas een Subaru WRX gekocht .Ook op mijn zoektocht verschillende RHD’s tegen gekomen die gemiddeld 5000€ goedkoper waren . Ik kon een LHD WRX van drie jaar jonger in nieuwstaat kopen voor amper 1000€ meer . Was een Ierse doch ik heb (door tijdsgebrek) helaas hierop afgehaakt . Al had ik enorm zin in die wagen , maar de papierwereld (was een import US) zou me te lang en gecompliceerd zijn .BTW : In 2009 stond de Pond ietsje hoger dan nu (1.09 door jou aangegeven) . Dat jaar ben ik naar Jersey geweest dus herinner me de stand van de Pond toen nog goed 😉
Anoniem18 november 2011 om 03:12cabrio wim schrijft:
Is J.P niet op het forum geweest vannacht, of kon hij er weer niet op, kan ook zijn dat hij erg geschrokken is van mijn uitleg, want was niet allemaal over porsche. 😆
Jawel Wim maar geen tijd om te re posten, ben koortsachtig bezig met het afschuimen van alle Engelse immo sites 😈
Dat is appels met peren vergelijken .
Jaren geleden tegen nu is niet te vergelijken met huidige koopjes .
Dat bedoel ik .
ik heb jaren geleden ook wagens verkocht aan toen goede prijzen , en als ik nu vergelijkbare wagens zou willen kopen moet ik bvb voor de 911 minstens 10.000€ meer neertellen en voor mijn Delta HF Integrale 16V zelfs het dubbele neertellen .
Ook ik ben met Mich indertijd voor een 964RS (ook Rubystone) gaan zien en voor die prijs heeft hij hem toen laten staan (en een andere gekocht) Die prijs toen (2007) en nu scheelt ook tussen 20 en 30.000€
Zelfde met een kennis van me die ongeveer in dat jaar een 993TT heeft gekocht terwijl dat een vergelijkbare nu (met de zijne nu) dik 30.000€ meer gaan .
Deze 993TT werd ook in Engeland gekocht waarbij geweten is dat LHD er goedkoop weggaan , juist vanwille het LHD 💡
Net zoals hier een RHD voor véél minder gaat dan een LHD . Bvb Ik heb pas een Subaru WRX gekocht . Ook op mijn zoektocht verschillende RHD’s tegen gekomen die gemiddeld 5000€ goedkoper waren . Ik kon een LHD WRX van drie jaar jonger in nieuwstaat kopen voor amper 1000€ meer . Was een Ierse doch ik heb (door tijdsgebrek) helaas hierop afgehaakt . Al had ik enorm zin in die wagen , maar de papierwereld (was een import US) zou me te lang en gecompliceerd zijn .BTW : In 2009 stond de Pond ietsje hoger dan nu (1.09 door jou aangegeven) . Dat jaar ben ik naar Jersey geweest dus herinner me de stand van de Pond toen nog goed 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.