Re:Wijze investering anno 2011?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re:Wijze investering anno 2011?

• Maker
    Discussie
  • Nee, een Porsche koop je allereerst voor je plezier. Bepaalde types kunnen een positieve investering zijn, maar daar moet je nooit van uitgaan.
    Als je het geld eigenlijk niet hebt(wellicht wel voor de aanschaf, maar niet voor het onderhoud), moet je er nooit aan beginnen. Dan kan je dag en nacht wakker liggen of je het wel goed hebt gedaan, een ongezonde bijkomstigheid van een hobby. En hoe de economie er over …. jaar uitziet, kan niemand voorspellen(kon ik het maar 😉 )

Maar dat is mijn mening.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
    • 😆
      Of bij Porsche zelf…

Er zijn idd bijna geen koopjes te vinden bij Porsche, ofwel koop je’m goedkoop aan en heb je achterstallig onderhoud, of een omgebouwde, of een Amerikaan (zoals die die je hier aangaf), ofwel betaal je de prijs en hoop je ‘n goeie te hebben.

Nooit een Porsche kopen als je geen 10.000 Euro extra op de bank hebt om onvoorziene kosten te dekken.
      Beter nog, nooit eentje kopen als je niet genoeg geld staan hebt om eventueel nog eens krak dezelfde te kopen (rule of thumb), tenzij je natuurlijk de wagen afschrijft op een firma dan moet je lenen wat je kan! 🙂

Wim

BTRIII schrijft:

P.S. Kopjes zijn wel te vinden 💡

Dat klopt, die kun je elke Hema kopen. 😆 😉

De blauwe AP-Design 964 RS stond in 2009 in Engeland te koop met een 50k gbp vraagprijs (1gbp = €1,06) dus mooi investering :wink:. Ik had het kunnen kopen maar uiteindlijk heb ik voor een mooi Rubystone RS gekozen.

P.S. Kopjes zijn wel te vinden 💡

Beide links zijn van dezelfde wagen .
            En sorry , maar als ik een Porsche vind in die prijsklasse , weet ik dat ik niets van de wagen mag verwachten .
            Veel te goedkoop , en in de Porschewereld is gekend dat koopjes niet bestaan .

Gertie, die link dat is een kelly….wil je een goeie dan moet je wat sparen. Deze bv https://porscheforum.be/index.php/forum/60-porsche-te-koop/84216-oude-bekende-van-ons

@ cab 88
                Merci voor de massale reactie…
                Moet inderdaad eens meer in detail de geschiedenis bekijken.
                Maar concreet, het kriebelt.
                Wat moet ik hier bvb van denken??? http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-targa-noir-zwart-100209789.html?qq=911+targa&
                Of van deze…http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/911-targa-moet-weg-doe-94611852.html?qq=911+targa&pcpl=&p

Hoe kan ik nu weten wat goed is en niet. Welke vragen stel ik aan zo’n verkoper om een beetje zicht te krijgen op kwaliteit?

Merci voor alweer massale reacties.

Wim

Is J.P niet op het forum geweest vannacht, of kon hij er weer niet op, kan ook zijn dat hij erg geschrokken is van mijn uitleg, want was niet allemaal over porsche. 😆

Wim

reys schrijft:

Dat brengt mij terug bij m’n vraag: is zo’n investering, waar het hart van vol is, ‘het’ alternatief voor het spaarvarkentje?

Denk het wel, als het maar exclusief is, heb er al op al die jaren nooit geen problemen met gehad.
                    Jaren plezier en zelfs winst of bijna geen kosten na verkoop.

Ik zie nu wat er gebeurt bij Timo in de zaak, echt wrakken, maar dan wel die geld waard zijn als ze eenmaal klaar zijn.

Jullie zullen ook nog wel de Aston bij ons herkennen, ik weet voor hoeveel de eigenaar hem gekocht heeft, wat de restauratie gekost heeft, en wat hij nu waard is, en dit word er ook voor gegeven, want heeft zelfs al een bod gekregen.
                    Heeft nu weer zelfs een oude AMG 6.3 jaren ’70 gevonden in de race uitvoering, en deze mogen wij ook weer gaan doen, en in samenwerking met AMG. 8)

En dit is nu wat ik bedoel, als hij(eigenaar Aston) hem eventueel zou verkopen aan bieder, heeft die niet zoveel profijt van zijn geld als huidige eigenaar, maar zal in ieder geval niks verliezen en zelfs met de jaren nog wat stijgen.

Dus denk bij de juiste auto, nooit geen verkeerde beslissing.

Nog een klein voorbeeld J.P, in Engeland vonden ze een DB4 cabrio, deze was compleet maar stond al 30 jaar stil, moest compleet gerestaureerd worden, en ook werkelijk alles.
                    De eigenaar die het huis kocht en waar hij stond, had geïnformeerd en alles wat daar stond op het moment van aankoop huis hoorde erbij.
                    Deze heeft hij zonder iets aan te doen op een veiling geplaatst, en veilinghuis dacht dat de auto rond de 75000,= pond zou opbrengen.
                    Auto is gegaan voor 135000,= pond, geschatte waarde na restauratie op vorigen verkopen van zoiets in perfecte staat 450000,= ponden. 😯

Dus als het maar speciaal is, zal het ook geen probleem worden/zijn voor uw centjes.

@ Plumber : +1

Anoniem

porschky schrijft:

Maar let echter wel op Reys: de tekst vermeldt immers dat er een gelaste rolkooi in gestoken is! En we weten dat dit op de keuring alhier vaak problemen geeft… 😥

Klopt, in België waarschijnlijk enkel op circuit te gebruiken, wat niet echt de bedoeling is en met mijn conditie zal dat hooguit maar voor een toerke of twee zijn vrees ik 😳
                        Trouwens het zou best kunnen dat in de toekomst verkopen in België bijna niet meer mogelijk zal zijn. En dan maar hopen dat oa onze gele broeders interesse zullen hebben?

Dat brengt mij terug bij m’n vraag: is zo’n investering, waar het hart van vol is, ‘het’ alternatief voor het spaarvarkentje?
                        8)

Fijn hier te lezen dat er nog profiteurs onder ons zitten 😆

Dat is ook de reden dat hier een Porsche werd aangeschaft.
                          Ooit eens de uitspraak gedaan: als we 65 zijn, dan kopen we er één.
                          Maar worden we wel 65 en hoe beweeglijk zijn we dan nog?
                          Veel vrienden verloren op jonge leeftijd en dat gaf de doorslag, nu genieten omdat het kan!
                          En als het financieel niet meer zou kunnen, P de deur uit. Maar voorlopig niet!!

Mijn motto: je leeft maar één keer en je neemt je geld niet mee in je graf.
                            Dus als je het geld hebt en hebt het niet onmiddelijk nodig zou ik het doen !
                            Mijn vader (ondertussen reeds 7 jaar overleden) ging ook profiteren als hij met pensioen was. Op 67 jaar hebben we hem begraven…

Dus mijn devies is nu: profiteren (zonder overdrijven) nu je het kan… 8)

Groeten,

Plumber

PS: dat is trouwens de reden dat ik met een Porsche rij. Als ik soms andere zelfstandigen hoor: “ja, maar, met dat geld had je een bouwgrond kunnen kopen blablabla…”. Klopt wel; maar met mijn Porsche heb ik plezier en wat heb je aan een stuk bouwgrond ❓ (om maar iets te noemen)

even nog eens terug on topic; niemand kan inderdaad voorspellen met zekerheid of er nog goede tijden te wachten staan qua waardevastheid van auto’s. Dat neemt niet weg dat de RS in kwestie vermoedelijk een ferme machine moet zijn om mee te rijden, en inderdaad minder waardeverlies zal moeten slikken dan een nieuwe van dezelfde prijs, en da’s ook al een overpeinzing waard!! Maar let echter wel op Reys: de tekst vermeldt immers dat er een gelaste rolkooi in gestoken is! En we weten dat dit op de keuring alhier vaak problemen geeft… 😥

in mijn studententijd ooit een huisje gekocht in gent voor 5000 euro wel heel klein maar genoeg als kot voor een student, verleden jaar verkocht voor 15 voudige en al die jaren nog huur van gekregen ook … maar tegenwoordig moet je 20 vergunningen of attesten hebben voor je iets gedaan krijgt, nu zoek ik ook weer iets nieuw om te doen want als je niks probeert ga je niet ver geraken zoals mushroom al zei

Jij hebt alvast de boodschap begrepen! 🙂

Nog een voorbeeld : toen ik, samen met een vriend, zo een beetje flipperkasten en video’s had in een 10-tal café’s kwamen die “slotjes” uit. Je weet wel : van die electronische jackpots met touchscreen.
                                  Een normaal weldenkend mens zag *direct* dat je nooit, maar dan ook nooit de kans had om daar als speler iets deftigs mee te winnen. Een mechanische jackpot geeft jou nog iets of wat kans dat hij nèt op het moment van uitbetalen is, maar die electronische kon je *zo* mooi instellen dat de kans onbestaand was.
                                  Mijn vriend en ik hebben ons doodgelachen toen we de eerste “slotjes” zagen en of de maker nu echt dacht dat de mensen dom waren.

Ja dus.

De slotjes waren zo’n success dat sommige café’s heelder lokalen inrichtten om extra slotjes te kunnen zetten. 2 dagen op locatie en je moest erheen omdat ze vol zaten en er geen geld meer bij kon.

Schrijnende taferelen gezien van bvb. een vrouw die zat te spelen en haar man die bij haar kwam en zei “Je had gezegd dat je vandaag maar om 50 Euro ging verspelen 😥 “, hun 6-jarig kind kreeg ondertussen een hoop verwensingen naar het hoofd geslingerd dat ‘t moest stoppen met huilen over hoe moe het wel was, want “mama was op de slotjes aan’t spelen”. Dit alles in een etablissement dat eerder aan de marginale kant kon ingedeeld worden.

Achja, you win some, you lose some 😉
                                  Mij deed bovenstaande situatie meer zeer dan het geld dat we misgelopen waren. Ook een zakenman van mijn botten hé?! 8) 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.