RHD to LHD

Home Forum Porsche Talk RHD to LHD

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen.
    Ik ben hier nieuw en dit is dan mijn eerste tekst naar iedereen toe.
    Graag wil ik de vraag stellen of het mogelijk zou zijn om een porsche geïmporteerd van engeland, switchen van Rechts naar Links. Is dit haalbaar of zouden jullie me dit afraden. Wat ik me hierbij kan voorstellen is.. Naast de dashboard ook de kabels moeten vervangen worden mischien wel tot de pook ?
    Ik zou een oude Porsche boxster willen kopen en zelf proberen ombouwen. Dit is mijn ultime droom tot de zomer.
    Dank

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • [quote=”Sensa911″ post=226757]wat is daar eigenlijk mis mee om te rijden. Niks volgens mij. [/quote]

Iemand voorbij steken wordt zo goed als onmogelijk en probeer maar eens een parkeerticketje voor een ondergrondse te nemen of een burger bij de McDrive te bestellen… 😉

Toen ik nog als testchauffeur voor Ford werkte moest ik ook regelmatig rechts gestuurde wagens testen, rijden doet dat identiek hetzelfde (ondanks je af en toe tegen je deurpaneel slaat wanneer je instinctief wilt schakelen), maar eens je jezelf in de dagelijkse wereld bevindt tussen ander verkeer, dan ga je je toch snel ergeren…

Welkom hier op het forum.

Een (kleine) tip : probeer er eens op te letten hoeveel LHD Porsche’s en ander ietwat duurder speelgoed er rondrijdt in the UK. Veel liefhebbers weten dat de afzetmarkt voor de RHD veel kleiner is en daardoor zijn de prijzen ook lager. Als het economisch de moeite was om ze om te bouwen, de professionelen (en iets minder professionelen) zouden het in grote getale doen. En misschien wordt het op een bepaald moment ook wel de moeite rekening houdende met de prijsstijgingen.

Ook in landen zoals Zuid Afrika wordt er links gereden, ik weet bijna zeker dat daar ook prachtige exemplaren te vinden zijn, maar je moet er het stuur aan de andere kant bijnemen. Zoals Youyou al zei, wat is daar eigenlijk mis mee om te rijden. Niks volgens mij. Eigenlijk, je koopt goedkoop en achteraf weet je dat je ook terug goedkoper moet verkopen. Je zal wel wat geduld moeten hebben.

Voor de story :
        Ook mijn 964 is ooit van Duitsland verhuisd naar Engeland en mijn stuur staat aan de right side… links dus.

Er komt inderdaad véél bij kijken om de ombouw te doen.
          Je kan beter een LHD kopen voor wat meer dan leeg te lopen op een RHD. Het is zeker mogelijk, maar waarom…? Ik wil niemand tegen de schenen stampen, maar dat is een 986 gewoon niet waard. Zeker niet omdat er nog zoveel goede te vinden zijn aan deze kant van het water. Want Porsche onderdelen = €€€

er is idd geen enkele wet die dat verbied zo lang de snelheidsmeter maar in KM aanduiding is en de lichten correct afgesteld staan.

waarom niet gewoon rhd rijden? Motor is toch hetzelfde?

:applaus:

in het kort… begin er NIET aan, ik ken al verschillende personen die er aan begonnen zijn en die nadat ze een even groot bedrag als je voor een goede LHD betaald zou hebben uitgegeven te hebben hun aangekochte rhd daarna als schroot verkocht hebben.

Het kost veel geld, veel tijd, en daarna is er de keuring nog…. NIET DOEN dus.

Als je alles zelf doet kan je het bij een luchtgekoelde nog proberen, maar imo kan je beter meteen een lhd met schade kopen en die opkuisen.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.