richtprijs 944

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening richtprijs 944

  • Maker
    Discussie
  • Dag iedereen,

    Ik ben al even bezig met het zoeken naar een 944 en ben al naar een paar gaan kijken. Nu vroeg ik mij af voor hoeveel die wagens eigenlijk verkocht worden. Van uitstekend tot ok bijvoorbeeld. Ik weet dat het een moeilijke vraag is en dat het nog altijd een kwestie is van “wat de zot er voor geeft”, maar een richting in de zin van 5000€ voor een zeer goed bijvoorbeeld zou al een indicatie kunnen zijn.

    Ik heb precies ook het idee dat die op de nederlandse markt goedkoper zijn? (meer aanbod?) of is dit maar een gedacht?

    Merci!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Wim

      Gefeliciteerd met de aankoop Geerd, en graag een paar foto’s van uw Porsche hier op het forum indien mogelijk, zien we graag. 😉

        Ondertussen in het bezit van een 944!
        Toch even mijn ervaring (kort) over de zoektocht en mijn eigen vraag neerschrijven.

        een richtprijs: moeilijker vraag :D!!
        Is het een eerlijke wagen/verkoper: hoe goedkoper, hoe meer werk. Kan je zelf dingen doen, kan je hier dus wel centen uitsparen.
        Voor een 944 II perfect in orde met onderhoud is de beste die ik gezien heb 6250€. in mijn ogen een goede prijs. maar niet wat ik zocht.
        Sommige denken echter dat ze goud verkopen en durven 4000€ vragen voor een type II waar je geen begin of einde aan ziet.

        Om terug te komen op mijn vraag:
        Stel jezelf een budget voor ogen, met ruimte voor kosten en GA KIJKEN/RIJDEN naar MEER dan 1 auto! neem je tijd om er over na te denken. Ikzelf heb er 8 bekeken voor een beslissing te maken. Het is een S2 geworden (effe zot doen zegt). Momenteel in de garage voor de nodige werkzaamheden, maar normaal zo snel mogelijk de baan op!

        Groeten

          Volledig mee akkoord. Een type 1 mag optie-loos zijn, een type 2 dan weer niet. Daar een type 1 er nog “oud” uitziet, is een type 2 al een heel pak moderner. Zo modern zelfs dat ze bij de 968 ongeveer copy/paste gedaan hebben, and that’s it!

          Geerd: een Nederlandse wagen invoeren is zoveel moeite (naar’t schijnt) helemaal niet. Gewoon een klein beetje tijd insteken en klaar. 🙂

            [quote=”WES-RS” post=133929]Meerwaarde zou ik niet direct durven zeggen. Hoeveel meer kun je tenslotte vragen als je electrische ruiten hebt ipv handmatige? €50…? 😐 Terwijl ze misschien €350 gekost hebben om te laten repareren. 🙄 Ieder zijn eigen goesting natuurlijk, maar op een oude wagen hoeven al die technologische snufjes niet, het is en blijft tenslotte een oude wagen. ;)[/quote]
            Bij een 924 zou die stelling kunnen kloppen,meeste mensen vinden ze juist in die retro classic look erg sympathiek !
            De raamslingers en graag nog een geblokt pacha inter. horen daar helemaal thuis :lekker:
            944 type 1 heeft nog iets van dat oldschool maar straalt al wat meer kracht uit .
            944 type 2 zijn meer up to date en opties bepalen hier toch wel mede de waarden voor een diehard .

            @ Geerd
            Wil je’m oldtimer inschrijven of dagelijks ?
            Naar wat ben je op zoek – type1- type2 -2.5cc-2.7cc-S2- turbo ?
            Heel wat info vind je ook HIER

              Hollander: invoeren, tijd, geld,…
              Mooi 944 idd, ben hem ook al tegen gekomen :). Maar voorlopig nog een import

              Toch merci!

                Meerwaarde zou ik niet direct durven zeggen. Hoeveel meer kun je tenslotte vragen als je electrische ruiten hebt ipv handmatige? €50…? 😐 Terwijl ze misschien €350 gekost hebben om te laten repareren. 🙄 Ieder zijn eigen goesting natuurlijk, maar op een oude wagen hoeven al die technologische snufjes niet, het is en blijft tenslotte een oude wagen. 😉

                  [quote=”WES-RS” post=133747]Handigste is om een full-optionloze wagen te kopen. Hoeveel meer electronica, hoeveel meer er fout mee kan gaan.
                  Mijn handmatige vensters van de 924S gaan altijd open! :mrgreen:[/quote]

                  een full-spec is altijd intressanter en waardevoller op lange termijn.
                  Er zijn toch meer dan genoeg 944 en 924’jes te vinden als donor moest er iets stuk gaan.

                    Knap ding bully! :applaus: Maar heeft wel dringend een logo op haar snuit nodig. Staat zo kaal. 😕

                      klikhierop Misschien wat?

                        Ooit heeft een oude wijze grijze man :engeltje: mij gezegd een Porsche moet rijden, en hoe meer je rijd hoe minder problemen, en kleine dingetjes lossen zich zelf op (zoals jouw boite).
                        Ik persoonlijk doe nu een 100km/week met de P wat niet echt veel is maar alles loopt en gaat nu veel soepeler dan ik em kocht, er was maar een goei 4000km mee gedaan de laatste 5 jaar.

                        Rara … 😎

                          HAHAFY.gif

                          :mrgreen:

                          Op dit moment gaat alles prima met de boite. Heb geen problemen meer ondervonden maar word toch naar gekeken als ik hem binnen doe, ook al is het maar uit voorzorg… 🙂

                            [quote=”WES-RS” post=133747]Handigste is om een full-optionloze wagen te kopen. Hoeveel meer electronica, hoeveel meer er fout mee kan gaan.
                            Mijn handmatige vensters van de 924S gaan altijd open! :mrgreen:[/quote]

                            Een full-option-boiteloze…. :mrgreen:

                            Wim

                              [quote=”Geerd” post=133742]Ik denk dat ik naar die 944 ben gaan kijken. Een witte in hulst? [/quote]

                              Dan heb je toch iets goeds laten staan, want deze is technisch werkelijk perfect onderhouden.
                              De ramen en spiegels werkten indertijd (2 á 3 maand geleden) wel, en kon een goede poetsbeurt gebruiken.
                              Maar huidige eigenaar (verkoper) doet er niet veel aan, en staat daar maar te staan.
                              Schade heeft deze niet gehad, maar neus is indertijd eens opnieuw gespoten wegens steenslag.

                              Maar goed, je kunt er beter eentje kopen die blinkt als een spiegel maar achterstallig onderhoud heeft. 😉

                              maakt mij niet uit dat je hem niet gekocht hebt, maar was je even langs was gekomen bij ons (25 meter daar vandaan) had ik je heel wat wijzer kunnen maken.

                                Handigste is om een full-optionloze wagen te kopen. Hoeveel meer electronica, hoeveel meer er fout mee kan gaan.
                                Mijn handmatige vensters van de 924S gaan altijd open! :mrgreen:

                                  Kijk goed uit voor verborgen gebreken, test alles goed uit , en vraag zeker om de motor te laten draaien, ik kan er van meespreken !

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.