Rick_924S stelt zich even voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Rick_924S stelt zich even voor

• Maker
    Discussie
  • Even voorstellen, wel zo netjes natuurlijk.

Ik ben dus Rick Burgers. Geboren in het jaar ’89 en sindsdien besmet met het Porsche virus door mijn vader. Mijn vader kocht zijn eerste Porsche namelijk een jaar nadat ik geboren was. De auto hebben we nog steeds in de collectie. Volledig eerste lak etc. etc…..perfecte auto:

Mijn eerste auto was ook een Porsche, maar die heb ik eigenlijk voordat ik mijn rijbewijs haalde verkocht aan mijn pa. Een tijdje Honda gereden met veel plezier maar toch na een tijdje voor een Porsche gekeken voor erbij en dus ook aangeschaft toen ik de juiste vond:

Volledig eerste lak
    Dashboard zo goed als scheurvrij
    Nieuwe koppeling
    Koni geel rondom icm dikkere torsiestaven achter
    Halve rolkooi (schroefkooi, dus zo weer eruit te halen)
    Dansk einddemper

Een perfecte auto helemaal naar mijn smaak.

Hierna ging het helemaal mis (of misschien wel het juiste pad op). Samen met mijn vader kocht ik een 968 Cabriolet die de meeste wel zullen kennen van de Nederlanders hier op dit forum:

Hierna kochten we onze eerste 911. Dat is dus de auto van p.virus hier op het forum. Omdat er weinig meer origineel was aan de auto hebben we hem verkocht. Toen een 928 gekocht, deze hebben we nog steeds. Ik kocht er een 924 S Le Mans bij (origineel Nederlands). Deze is momenteel in opbouw fase. Dit moet echt een pareltje worden. Mijn pa heeft in de goede tijd nog wat gelimiteerde exemplaren van 924’s gekocht (924 2.0 Le Mans, 924 50-jahre edition).

Wat er hierna nog gebeurde zal ik jullie morgen vertellen. Sinterklaasavond, dus ik ben ervandoor :salut: :driver: 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Dat is inderdaad waar. Half werk kan ik niet tegen.

Zoooo….een dag later als gezegd maar ik ga even mijn voorstelpagina afmaken. Ik hoop dat jullie het leuk en mooi vinden. Porsche is onze (pa en ik) passie. Ik deel dit graag met mede liefhebbers, dus bij deze :driver: :engeltje:

Eerst maar eens even een fototje van de 928. Mooie origineel Nederlands exemplaar, lekker traag met een 3-traps automaat, eigenlijk precies goed dus.

[IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1601/2100974/21253711/410519540.jpg[/IMG]

Ook nog even een fototje van de 924 2.0 Le Mans.

[IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1601/2100974/20993017/410519563.jpg[/IMG]

Van de 50 Jahre editie heb ik helaas geen goede foto. Deze is overigens ook nog niet helemaal af. Maargoed….we kregen een hoop meer ruimte ter beschikking. Het resultaat is nu dat ik van mijn hobby mijn werk ben gaan maken. 924’s Opknappen, auto’s detailen, Porsche onderdelen etc. De hobby moet natuurlijk ook ergens van betaald worden, want het is (zoals we allemaal weten) geen goedkope hobby en er is altijd wel wat met die dingen (meestal als je troep van een ander koopt). In een looptijd van de afgelopen 5 jaar zijn er eental auto’s bij onze verzameling toegevoegd.

Een 911 3.2 Carrera uit 1985. Prachtige auto. Dit was echt een gruwelijke buitenkans dus dat kun je dan niet laten staan natuurlijk.

[IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1601/2100974/21253711/410519537.jpg[/IMG]

Een 964 Carrera 4 in uitmuntende staat. Deze staat overigens nu te koop. Helaas kun je niet alles houden + het feit dat ik het geld goed kan gebruiken voor mijn andere projecten die af moeten.

[IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1601/2100974/21253711/410519538.jpg[/IMG]

Een 996 Carrera 2. Gewoon simpelweg om het feit dat ik weg ben van het geluid en de ongelooflijk lekkere kont die een 996 heeft. En het is een auto waar je lekker mee op vakantie kan zonder koppijn te hebben bij aankomst van de bestemming.

[IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1601/2100974/21253711/410519541.jpg[/IMG]

Om het maar even mooi af te sluiten. Ik heb hier echt gruwelijk hard voor gewerkt, dat zullen de meeste wel begrijpen hopelijk. Een beetje geluk hebben zit er zeker ook bij. Werken van 8.00 tot 17.00 zit er voor mij ook niet bij maar dat maakt me ook niet uit. Het is voor mij de hobby en passie. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Klinkt misschien ziek maar het is echt waar…hahahaha. Af en toe word de vrouw er gek van maar dat wist ze vantevoren :happy: 😆

Ook wil ik de 924 een warm hart toedragen. Het blijft een ondergewaardeerde auto, al merk ik wel dat ze steeds meer in trek zijn gelukkig. Mocht iemand een mooie originele 924 hebben waar diegene vanaf wilt, stuur me aub een bericht. Wij zijn bijvoorbeeld opzoek naar een Sebring en Martini editie van de 924.

Het onderstel heb ik er met veel hulp van een heuse Porsche monteur eronder gezet. Een advies……niet aan beginnen.

Welkom Rick & doe de groeten aan Witte Piet !

Welkom Rick en hartelijke dank voor de goed verzorgde introductie :first: , ik ben ervan overtuigd dat die *porsche even goed verzorgd zijn, geen half werk, dus full pleasure!! :up: :up:

S2

Welkom!

Welkom Rick. Het is alsof de *porsche Sint bij jullie woont! :up:

welkom en die 968 *luv en die collectie *luv
                    We hebben er een winner bij, jong en *porsche -gek.

Welkom Rick op het *porsche forum. :drink:

:relaxman: Welkom, collega. :first:

edit
                        Dacht ik in mijn geestdrift even dat je ook eenzelfde 924S als ikzelf had (enkel in het VK ook “Le Mans”) ipv een 924 Le Mans, met de karakteristieke spaakvelgen.

Heb je dat sportonderstel er zelf ondergezet?

Veel en veilig rijplezier!

welkom op dit forum rick
                          en veel plezier met de porsche’s
                          :drink:

Welkom Rick :drink:

XXX

Welkom Rik, mooie 924 hoor :respekt:

welkom Rick, mooie intro, en vooral mooie 924 ers, is het de rode die jullie al van 89 hebben? zo eentje zou ik ook nog wel willen *luv

Welkom!! :first:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.