- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 maart 2017 om 16:25
Beste Porschisten,
Heeft er iemand van jullie ervaring met de pulley van de ventilator die los komt te zitten? Afgelopen weekend moest ik bij het starten van mijn P een vreemd geluid vaststellen. 😯 Nu bleek dat de pulley die voor het riempje van de ventilator zit, los is komen te zitten. Hierdoor draait ook het riempje niet meer mooi rond. De moer die echter aan de buitenzijde zit om deze vast te houden zit volledig vast en bij het proberen los draaien, draait ook de ventilator mee.
Na wat google’en zie ik dat er een speciale sleutel gebruikt moet worden om de pulley tegen te houden bij het demonteren, maar voor het overige geen bijkomende info. Vermits de pulley achter de moer los zit heeft de speciale sleutel geen functie meer (vermits deze zot draait). Heeft iemand eventueel tips voor het demonteren? Of eventueel ervaring met dit probleem? Aan wat zou dit kunnen liggen? Op internet zie je gevallen waar de binnenkant van de pulley al eens durft af te breken in extreme omstandigheden. Waaraan zit de bout waarop de moer zit en die het geheel vasthoudt op gemonteerd?
Groeten
L&R
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.