Rij – les

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Rij – les

• Maker
    Discussie

• Xaverius
    Deelnemer

Dag

Zou graag eens een rijcursus willen volgen om ‘het maximum’ uit mijn CS te halen
      en vooral ook om er zo veilig als kan mee te rijden.

Gezien ik nieuw ben in de wondere wereld van Porsche, graag enkele adviezen waarvoor
      alvast mijn dank.

Groet,

X

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • [quote=”Stef69″:27lvf77n]ook voor moto’s en weet niet op Peugeot deze kan leveren???[/quote]

Reken maar…

:mrgreen:

Grapje hoor, ze hebben wel een behoorlijk aanbod.

[quote=”tvanbroekhoven”:ozsn2mji]Peugeot !

Seriously ? 🙄 :mrgreen: [/quote]

volgens mij maken ze reclame voor dat merk omdat ze er mee samenwerken, leveren wagens tegen heel voordelige prijs?

kan je wel navragen of je met eigen wagen mag, kan rijden

want als je bij programma kijkt zie ik toch mogelijkheden die niet direct bij een Peugeot horen
          ook voor moto’s en weet niet op Peugeot deze kan leveren???

[quote=”brunogt3rsgen2″:1ma6ify3]Zeker geinterreseerd
            laat maar iets weten als het zover is[/quote]

Idem hier ❗ ❗ ❗

😆 😆 😆 😆 😆

Peugeot !

Seriously ? 🙄 :mrgreen:

[quote=”Stef69″:5is18n73]ik krijg af en toe folder van deze mensen, mar nog niet deelgenomen[/quote]

link vergeten : http://www.automobielbeheersing.com/

Volledig akkoord met Porschky. Voor mij geen elitair gezwam, want dan haak ik af.

wat ik destijds echt wel grof, ontgoochelend, en commercieel dom vond is dat de rijlessen die je via Porsche zelf kan krijgen, enkel maar mogelijk waren als je een nieuwe Porsche gekocht had! 👿 Dan heb je net je eerste 2ehandsPorsche in een OPC gekocht, en dan wordt je ‘afgewezen’ als je informeert voor die rijopleiding omdat je geen nieuwe Porsche gekocht hebt! (je zal maar een dure recente 2ehands gekocht hebben die meer kost dan een nieuwe Boxster…). Vond ik een zeer jammere houding… Dit datteert van 2000, ik weet niet of dit nu nog zo is, maar het heeft mij destijds genoeg gedégouteerd om er nooit meer naar te informeren…

Hier vroeg ook iemand wat het ongeveer kost om zo een opleiding te doen met gehuurde auto’s. Ter info, in een Top Gear boekje stond een uitvoerig verslag over een 2-daagse rijopleiding met aanvullend een proef om een licentie te bekomen op Zandvoort. Er werd gereden met geprepareerde Seat Ibiza’s (rolkooi and the likes…). Voor die twee dagen moest men toch minimum op een 1500 euro rekenen, zonder hotel. En meer indien men een krachtiger auto wilde dan die Ibiza… Zoals inderdaad gezegd, spotgoedkoop zijn die zaken ook niet… al zijn ze soms qua pleziergehalte doorgaans wel hun geld waard, in vergelijking met andere even dure zaken…

Ben blij te lezen dat mijn vraag niet uniek is. Ben uiteraard ook geïnteresseerd in zo’n ‘opleiding’, met dien verstande dat ik niet de bedoeling heb om te gaan trackracen met mijn vwatuur.

rjf

Hier ook 😀
                          Wel afhankelijk van de datum wegens drukke agenda …

Yep, ook hier intresse !

ik ben ook wel geintereseerd,we zijn nooit te oud om te leren 😳

[quote=”brunogt3rsgen2″:ihfkmbv7]Zeker geinterreseerd laat maar iets weten als het zover is[/quote]

Zal wel zijn met diene RS van u! :mrgreen: (= groen van jaloezie)

Voor heel-and-toe staan mijn pedalen niet echt optimaal, de rest lijkt me wel erg leuk!

Waar zou de training doorgaan ?

Zeker geinterreseerd
                                  laat maar iets weten als het zover is

De vraag is vrij recent, doch we zijn reeds in contact met enkele mogelijke instructeurs.
                                    Zodra meer informatie beschikbaar, wordt dit hier gepost.
                                    We plannen een basis training voor Porsche eigenaars waarin volgende zaken worden toegelicht:

* Basis info , waaronder ook zitpositie en postie van de handen.
                                    * Waar de wagen moet geplaatst worden in de remzones en doorheen bochten.
                                    * Wat is overstuur en onderstuur, hoe te corrigeren of vermijden.
                                    * Wanneer acceleren en hoe dit invloed heeft op de bochtsnelheid en de balans / gevoel van de wagen.
                                    * Wanneer en hoe hard remmen.
                                    * Racing lines, voor droog en nat wegdek.
                                    * Zicht en hoe belangrijk het is om vooruit te kijken, vooral doorheen bochten
                                    * Heel and Toe, en zo goed mogelijk downshiften.
                                    * Andere….

Dus met andere woorden een toegespitste Porsche drivers training met nadruk op car handling en “aanvoelen” van de wagen.
                                    Indien dit een succes wordt, kan een advanced training pakket gepland worden.

Geert

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.