Rijbewijs 3 maanden kwijt ?

Home Forum Zeverhoekje Rijbewijs 3 maanden kwijt ?

  • Maker
    Discussie
  • Iemand het nieuws gezien?

    Ge kunt binnenkort beter drugsdealer worden ipv te snel te rijden, precies.

    Of beter thuis zitten ipv elke dag twee (binnenkort drie) uur onderweg te zijn om op uw werkt te raken.

    :bounce: :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Wim

      Hier ook zo een die er over denkt, alleen heb ik het voordeel regelmatig richting familie in Duitsland te gaan. 😉

      PDS

        Waarom kopen we dan nog sportwagens ? Ik koop en gebruik het echt wel waarvoor het gemaakt is. :think:

        Het nieuwe systeem zal ik even afwachten, maar ik zal zeer snel prijs hebben! Als dat zo is zal ik heel snel een Italia Challenge in de garage hebben voor circuit en daarbuiten niks speciaal meer. :wtf:

        :bounce:

          En dat bedoel ik dan ook eigenlijk. De auto’s waar we allemaal graag mee rijden, kunnen hoge snelheden aan. We denken ook graag van onszelf dat we goede chauffeurs zijn en op een circuit kan je die dingen ook mooi combineren. Daarmee neem je voor jezelf het berekende risico dat daar bij hoort. Dat is dus zeker niet zo als je met 1.5 promille, zonder rijbewijs tegen 100 km per uur door de dorpskern rijdt… dan breng je anderen in gevaar.

          Ik vind dat daar hard mag tegen opgetreden worden…

          Het zou wel veel beter zijn als dit soort maatregelen ook zouden gecombineerd worden met een betere verkeersopleiding zodat niemand het nog in zijn hoofd zou halen om dergelijk rijgedrag te vertonen. Voor een stuk is dat al wel zo, ik merk bv dat mijn kinderen zeer weinig tolerant zijn tegenover rijden met een glaasje op.

          Dit gezegd zijnde denk ik/hoop ik, dat niemand hier op dit forum echt de kans loopt om op deze manier zijn rijbewijs drie maanden kwijt te spelen

            [quote=”Egheuens” post=190616]
            Geen van deze overtredingen doe je volgens mij per ongeluk en het gaat niet over parkeerboetes hé :engeltje: . Ik hoop dat iedere autofanaat hier op het forum akkoord is dat je deze dingen beter niet doet op de openbare weg. Echt snel rijden doen we dan wel op een circuit :salut:[/quote]

            Niet met alles akkoord maar bon, inderdaad beter om aantal dagen in te plannen om je echt uit te kunnen leven op circuit ipv openbare weg…

              Ik denk dat het grondig fout zit in verkeers-opleiding in België.
              De jeugd weet zeer goed waar ze voorrang hebben.
              De gevolgen die er zijn wanneer de andere weggebruiker hen niet heeft gezien, als ze die voorrang nemen schatten ze meestal verkeerd in.
              We hebben een veel te pamperende opvoeding voor onze jeugd.
              Ze zouden beter eens echt uitleggen waarom er ongelukken gebeuren en wat dan de gevolgen zijn.
              Misschien hard maar ze zouden er iets uit leren. Ikzelf doe dat bij mijn neven en nichten als ze bij mij in de wagen zitten. Wijs ze erop dat andere weggebruikers onmogelijk alles kunnen zien. Dat ze vooral zelf moeten kijken dat de weg vrij is. Er NIET vanuit mogen gaan dat die andere wel MOET stoppen voor hun.

              Jaren geleden 2 maal een uiteenzetting gevolgd van Luc Beaucourt.
              1 maal over brandwonden en een 2 de maal over weekend ongevallen.
              😯 daar denk je toch wel eens wat langer over na dan enkel tijdens de uiteenzetting.

              Wim

                [quote=”Sensa911″]maar even snel en onzorgvuldig berekend zijn er voor Belgie ongeveer 5a6000 doden minder op 12 jaar. In Europa 150.000 doden minder… [/quote]

                Dat is het antwoord, en nu weten we waarom we mogen werken tot ons 67ste, omdat er meer mensen overblijven en langer pensioen uitgekeerd moet worden. :happy: :happy:

                sorry. 😳 😉

                  OK Hendrik, point taken!
                  Net even gekeken naar de cijfers voor NL :respekt: voor onze noorderburen!

                    [quote=”Sensa911″ post=190663]Hendrik,
                    a)-onteigeningen en hogere belastingen om harder te kunnen rijden… meent ge dat nu?
                    b)- flitsen op verkeerde plaatsen… heb ik ook al last van gehad :mrgreen:
                    c)- lonen van politie ambtenaren ken ik niet maar ik kan moeilijk aannemen dat deze bij de hoogste in Belgie of Vlaanderen zouden zijn… .

                    …[/quote]
                    a) misschien om minder doden en gekwetsten te hebben? Oplossing 2, dankzij de scheiding van doorgaand verkeer en plaatselijk verkeer? Denk je echt dat oplossing 1 een oplossing is? Bij 50 vallen er nog doden zoals onze wegen aangelegd zijn. We hebben trouwens bijna geen wegen. Wegen gaan van A naar B (of D) zonder huizen; wegen met huizen erlangs, dat noemt in Nederland “straten”; In Nederland hebben ze wegen en straten.
                    b)Als iedereen daar sneller rijdt in alle veiligheid, zonder ooit een ongeval sinds de politehervorming, ondergraaf je je eigen verkeersveiligheidsbeleid.
                    c)Ik merk dat je niet weet hoe het werkt: de boetes gaan in een fonds en vloeien volgens een verdeelsleutel naar alle politiezones in België. De flitserskampioenen onder de politiezones krijgen uit die pot meer geld om uitrusting te kopen. :mrgreen: Het zou erg zijn moesten ze het loon van de agenten verhogen met flitspremies, zo erg zal het toch wel niet zijn. 😕

                    En voor de rest, Zalig Kerstmis, sensa, ik twijfel er niet aan dat je van goede wil bent, dus, vrede! 😉

                      Hendrik,
                      -onteigeningen en hogere belastingen om harder te kunnen rijden… meent ge dat nu?
                      – flitsen op verkeerde plaatsen… heb ik ook al last van gehad :mrgreen:
                      – lonen van politie ambtenaren ken ik niet maar ik kan moeilijk aannemen dat deze bij de hoogste in Belgie of Vlaanderen zouden zijn… .

                      Mijn punt gaat erover dat we in de hele discussie het doel, terugdringen van het aantal verkeersdoden, niet mogen vergeten. Blijkbaar lukt dat ook nog.

                        Die snelheidsbeperkingen trekken idd soms op niet veel. Maar eigenlijk moet ik zeggen dat de ruimtelijke ordening op niet veel trekt en dan gaan er ineens veel minder het met me eens zijn. Er staan teveel huizen buiten de bebouwde kom en er komen er nog bij. Er zijn teveel opritten van bedrijven en huizen rechtstreeks op een hoofdweg (N-nr) in plaats van een ventweg die pas op één kruispunt op de hoofdweg aansluit. Er zijn m.i. maar 2 oplossingen. Enerzijds die waarnaar we op weg zijn nl. zone 30 met nog wat 70 en 100(120?). Anderzijds onteigeningen en/of bijkomende kosten doorrekenen. Het huidige Belgische en vooral Vlaamse model, met vermenging van doorgaand en plaatselijk verkeer, kost enorm veel en niet alleen in geld.
                        [i](edit: sensa, je hebt natuurlijk gelijk, maar m.i. is op lange termijn enkel degelijke ruimtelijke ordening een oplossing.)
                        [/i]

                        De Kennedylaan had teveel kruispunten om overal veilig 120 te rijden, dus ging ze volledig naar 90, zelfs de stukken die veiliger zijn dan de E40 (en die is voorlopig nog 120). Ook als er nu veel geld uitgegeven wordt om ergens een kruispunt weg te werken, met dus een langer stuk zonder invoegend verkeer, gaat de toegelaten snelheid niet naar omhoog.

                        Er wordt niet geflitst op de markt (zone 30) van mijn kleine stadje D, nochtans is er daar eergisteren weer iemand aangereden en ernstig. Waar wordt dan wel geflitst? Op een stukje ring, aangelegd om de markt te omzeilen. Waarna daar de brandweerkazerne, de politie en een voetbalstadium aangelegd worden en de snelheid van 90 naar 50 gaat. Ook als er geen voetbal is natuurlijk. Maar niet getreurd, het is maar een klein stukje, geen 1 km.
                        Dan de weg van A naar D, een van die met bomen omzoomde steenwegen. Er is ergens een flauwe linkse bocht na een scherpe rechtse. Onverwacht en heel dodelijk. Nu is het daar 50 van een paar kilometer voor die plek tot aan het volgend kruispunt. (Daar kan ik dan nog inkomen, maar men zou ook kunnen beslissen de snelheid op te trekken als de meesten daar in alle veiligheid sneller rijden. Zoals naar ik hoor in Zweden.)
                        Maar dan nog wat verder in B, een deelgemeente van D, is er ook een stukje ringweg aangelegd om de kleine dorpskern te omzeilen. 90? Nee, fout, daar is het 30, omdat daar nadien de hoofdingang van een school gemaakt is. Want de ouders moeten mordicus met de wagen de kinders op de stoep afzetten natuurlijk en dat kan niet meer aan de hoofdingang langs de dorpsstraat, want om die te ontlasten en beveiligen hebben we die ringweg. Idem dito voor nog minstens 4 scholen in D: hoofdingang aanwezig langs autoluwe of autovrije weg, nieuwe ingang bijgemaakt langs een N-weg met zwaar verkeer van en naar de autosnelweg.
                        De politiezone D, naar ik hoor van politieraadsleden en een enkele loslippige agent, heeft bij de hoogste inkomens van Vlaanderen.

                          Ik ga niet den heiligen uithangen en ik ga mij misschien ook niet populair maken maar mag ik hier even tegendraads zijn en voor ene keer is het zonder zever.

                          Geen lange uiteenzetting deze keer :

                          Verkeersdoden in Europa
                          in 2001:54.900 doden
                          in 2012: 28.100 doden

                          Verkeersdoden in Belgie
                          in 2001:1486 doden
                          in 2012:767 doden
                          Bron :http://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/statistics/index_en.htm

                          Voor elke dode zijn er 10 zwaargewonden waaronder mensen met hersen en ruggemergschade… .

                          ‘t zal wel zijn dat er maatregelen zijn die hun doel voorbijschieten en overdreven zijn maar even snel en onzorgvuldig berekend zijn er voor Belgie ongeveer 5a6000 doden minder op 12 jaar. In Europa 150.000 doden minder… .

                          Misschien is er bij die overlevenden wel iemand die ik graag zie, dat zullen we gelukkig nooit weten…

                            [quote=”Egheuens” post=190616]… Meer dan 30 km/u te snel binnen de bebouwde kom … Geen van deze overtredingen doe je volgens mij per ongeluk en het gaat niet over parkeerboetes hé. Ik hoop dat iedere autofanaat hier op het forum akkoord is dat je deze dingen beter niet doet op de openbare weg. Echt snel rijden doen we dan wel op een circuit :salut:[/quote]

                            :think: ze zouden ook jou wel eens snel kunnen verrassen; één bordje van zone 30 missen in de bebouwde kom, terwijl je 60 rijdt en denkt 50 te mogen. :bounce:
                            ik ben helemaal akkoord dat het op sommige plaatsen onverantwoord is om snel te rijden. maar voor het lappendeken (overal verschillende toegelaten snelheden) dat we nu in vlaanderen hebben, daarvoor heb je 2 extra ogen nodig.
                            in de binnenstad moet je op je kilometerteller letten, zwakke weggebruikers en verkeersborden in de gaten houden, … het zou bijv veel simpeler zijn de toegelaten snelheid aan te duiden met een gekleurde middenstreep (sorry aan de kleurenblinde bestuurders) bijv fluo oranje =50, fluo geel = 70, wit = 90 of 120

                            zo gebeuren er op het traject van de E313 Lummen-Massenhoven dagelijks zware ongevallen met vrachtwagens in kop-staart aanrijdingen. wekelijks zijn er doden te betreuren, maar er wordt niet strenger gecontroleerd noch opgetreden tegen slipstreamende camions, chauffeurs zwalpend over hun rijstrook en de pechstrook, rijden met cruise-controle aan en de voeten op het dashbord, … en zo kan ik nog een tijdje blijven opsommen want ik doe bijna dagelijks tot 800 km snelweg.

                            ik besef dat vingerwijzen gemakkelijker is dan de hand in eigen b..zem steken, maar onderscheid maken tussen verkeersslachtoffers en intussen de staatskas vullen vind ik beschammend 😳

                              [quote=”Egheuens” post=190616]Ik ben akkoord dat er veel teveel ‘geregel’ is van de overheid, maar anderzijds… het gaat wel hierom:

                              Rijden onder invloed
                              [b] Meer dan 30 km/u te snel binnen de bebouwde kom
                              Meer dan 40 km/u te snel buiten de bebouwde kom[/b]
                              Vluchtmisdrijf
                              Rijden zonder geldig rijbewijs
                              Stopbevel van politie-agent negeren

                              Geen van deze overtredingen doe je volgens mij per ongeluk en het gaat niet over parkeerboetes hé :engeltje: . Ik hoop dat iedere autofanaat hier op het forum akkoord is dat je deze dingen beter niet doet op de openbare weg. Echt snel rijden doen we dan wel op een circuit :salut:[/quote]

                              En toch, het hangt er allemaal van af. De enige keer dat ik mijn rijbewijs ooit kwijtspeelde was toen ik (pakweg 15 jaar geleden) op de Kennedylaan (2 x 2 rijstroken) richting Gent gepakt werd aan 136 km/u waar je 90 mag. Maar het was wel op een zondagnamiddag (als de industrie daar plat ligt en er geen vrachtwagens rijden) en beide rijvakken in mijn richting waren volstrekt leeg. Gevaar nihil tenzij er een kemel zou hebben overgestoken. Maar ik had wel geen acht geslagen op het voertuig dat op de pechstrook stond: flits! 10 dagen rijverbod.

                              Daarentegen gebeurt het vaak dat ik in een drukke winkelstraat (denk voetgangers, fietsers, parkerende auto’s) aan het toegelaten maximum rijd (50) en dat al op het randje vind, terwijl er andere auto’s in mijn kont komen duwen, want ze vinden dat het veel sneller mag. Begrijpe wie kan…

                              J

                                [quote=”Harley G” post=190535]Buiten bebouwde kom mag je 40 te snel 🙂 (om een zware overtreding te hebben)
                                Je mag natuurlijk nooit te snel rijden! :engeltje:[/quote]

                                Gewone verkeersovertredingen en zware overtredingen bestaan al sinds 2006 niet meer. Er zijn nu overtredingen van eerste, tweede, derde en vierde graad.

                                  Eigen schuld van de democratie ook hé: ze moesten in mei allen perse stemmen op een repressief beleid dat komt er en niet op één vlak maar op alle vlakken.

                                  In CH nemen ze je auto in beslag als je het dubbele rijdt van de toegelaten snelheid? Hebben ze zelf om gevraagd maar nu vinden ze het te streng :loser:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.