Home › Forum › Zeverhoekje › Rijbewijs 3 maanden kwijt ?
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Maar daar gaat het nog niet eens over Wim. Verzekeringen zullen altijd ervoor zorgen dat ze niets hoeven uit te betalen. Het gaat over het veilig of niet veilig zijn van (te) snel rijden. Moest het werkelijk zo onveilig zijn dat er dagelijks verschrikkelijke ongevallen gebeuren aan hoge snelheid, dan was het Freie Fahrt-principe al lang geleden afgeschaft.
Mijn punt is gewoon: Je bent geen crimineel als je graag eens je rechtervoet tot onder duwt, zeker niet als de condities gunstig zijn (meerbaans rijvak met geen tot zeer weinig verkeer, droog en zonnig,…). Nog even en dan zitten de gevangenissen vol met automobilisten ipv drugsdealers die ze met de 46 tegelijk laten lopen… 🙄 En dat is toch alles behalve logisch, of ben ik dan zo gek? 😐 Ik ben blij dat ze eindelijk dronken bestuurders eens harder gaan aanpakken, maar om dan iemand die 160km/u rijdt op een zo goed als lege snelweg (= vlotte cruise-snelheid) te gaan bestraffen aan dezelfde regel, dat kan toch niet!? Dus iemand die een pak melk steelt moet dan ook maar berecht worden als een moordenaar? Nee, moordenaars worden hier berecht alsof ze een pak melk gestolen hebben. 😉 De criminelen regeren hier het land en maken de wetten, en de brave burgers worden wéér maar eens zwaardere regels opgelegt.
Als je in Duitsland harder rijdt als 130, rij je voor eigen risico als er iets gebeurd.
Dus als er bewijzen zijn dat jij harder reed op moment van ongeluk, dan zegt de verzekering doeeiiiiii. 💡Klopt volledig wat je schrijft Egheuens.
En voor al die gevallen ga ik akkoord, ze kunnen niet streng genoeg zijn!
Maar te snel rijden…? 😐 Het bewijs is er dat snel rijden niet noodzakelijk gevaarlijk moet zijn, kijk naar Duitsland.
Snel rijden word met deze nieuwe wetgeving gelijk getrokken met criminele feiten, en dat gaat er mijn inziens toch nét over.Ik ben akkoord dat er veel teveel ‘geregel’ is van de overheid, maar anderzijds… het gaat wel hierom:
Rijden onder invloed
Meer dan 30 km/u te snel binnen de bebouwde kom
Meer dan 40 km/u te snel buiten de bebouwde kom
Vluchtmisdrijf
Rijden zonder geldig rijbewijs
Stopbevel van politie-agent negerenGeen van deze overtredingen doe je volgens mij per ongeluk en het gaat niet over parkeerboetes hé :engeltje: . Ik hoop dat iedere autofanaat hier op het forum akkoord is dat je deze dingen beter niet doet op de openbare weg. Echt snel rijden doen we dan wel op een circuit :salut:
[quote=”bccars” post=190591]Ik ben het hernsenloze repressieve verkeersbeleid in België kotsbeu. Newsflash, speed doesn’t kill, kijk maar naar Duitsland ! Onbekwame chauffeurs, technisch afgeschreven wagens, versleten infrastructuur daarentegen …
Maarja, het “tegoei” doen kost geld. De huidige strategie brengt geld op. Snelle keuze voor de decision makers !Als ze nu gewoon eens eerlijk zeggen, jongens, ‘t is niet voor de veiligheid maar voor de staatskas, dan zou ik het makkelijker verteerbaar vinden …[/quote]
+1 !
er is echt goed over nagedacht :loser:
Ik rij 5000km max (zonder verlof) per jaar dus ik heb wsschlk veeeel minder kans dan iemand die beroepshalve dagelijks ettelijke km’s moet rijden. Die jongen kan op één dag 2x dezelfde overtreding begaan en 3 maanden zijn rijbewijs verliezen. Ik kan dat ook wel maar de kans is heeeeeel klein. Bovendien rij ik gekende route dagelijks terwijl iemand die van hier naar daar moet en dan nog de gps moet volgen, telefoongesprekken moet afhandelen in een voor hem onbekend gebied beginnen zoeken…tja, die jongens hebben dan nog meer de kans een foutje te maken, groot of klein.Ik ben het hernsenloze repressieve verkeersbeleid in België kotsbeu. Newsflash, speed doesn’t kill, kijk maar naar Duitsland ! Onbekwame chauffeurs, technisch afgeschreven wagens, versleten infrastructuur daarentegen …
Maarja, het “tegoei” doen kost geld. De huidige strategie brengt geld op. Snelle keuze voor de decision makers !Als ze nu gewoon eens eerlijk zeggen, jongens, ‘t is niet voor de veiligheid maar voor de staatskas, dan zou ik het makkelijker verteerbaar vinden …
Waze en Coyote steeds aanwezig. Maar dit wordt toch gewoon absurd ! Als je 80.000km per jaar rijdt en op 3 jaar twee keer een flits aan 160 krijgt is het van dat.
Hier 50min verder mag je in een land met minder verkeersdoden per 1000 inwoners naar hartelust het gaspedaal indrukken.
Ook heel veel zin om te verhuizen hier. De emmer met regeltjes allerhande begint serieus vol te lopen.
Als de kinderen hier ooit uit huis zijn ben ik 100% zeker weg.
Maar het wordt erger ( en de bewijzen heb ik hier)….
Ik heb twee zware overtredingen op mijn naam in heel mijn carriere.
1 dit jaar aan 161 S nachts op een lege autostrade en, hou u vast, een (367 euro) met veroordeling rechtbank voor een van mijn vrachtwagens die wat overladen was (een levering fietsen voor de post)!
Ik ben daarvoor mede persoonlijk aansprakelijk gesteld als afgevaardigd bestuurder en veroordeeld.
Ik zou dus 3 maand mijn rijbewijs kwijt zijn …… Ik heb nog nooit iemand pijn gedaan maar krijg toch wel zin om eens uit de hoek te komen (puur theoretisch).
In dit land LIJKT het er wel sterk op dat men altijd de gewone (werk)mens echt wil pesten.
[quote=”stijnG” post=190566]nja, mag je nu nog een coyote gebruiken of niet?
Ik dacht dat het toch legaal was in België.Wel een interessant weetje me dunkt…[/quote]
Coyote mag, da’s namelijk geen raderverklikker of een ding dat met een sensor ziet of er een flitser staat of niet… Het is gewoon een toestel dat via gps meldingen maakt, toevallig met heel veel gebruikers die allemaal hetzelfde melden 😉
nja, mag je nu nog een coyote gebruiken of niet?
Ik dacht dat het toch legaal was in België.Wel een interessant weetje me dunkt…
zoals rijden onder invloed, overdreven snelheid, vluchtmisdrijf of rijden zonder rijbewijs.
bron: klik
Ik vind het erg dat overdreven snelheid tussen dat lijstje staat…
Ok, overdreven snelheid is ook niet goed te keuren, maar vergelijken met vluchtmisdrijf of rijden onder invloed!? 😕
“Twee maten, twee gewichten” kennen ze hier blijkbaar weer niet… :sarcastischWel zalig om te lezen hoe ze iemand die rijdt zonder rijbewijs, gaan straffen door zijn rijbewijs af te nemen… 🙄 😆
Weer goed over nagedacht daar in Bruxelles. :up:*edit* Nog een mooi geval van zwaar verkeersmisdrijf:
– Gebruik van een radarverklikker
bron: klik
Buiten bebouwde kom mag je 40 te snel 🙂 (om een zware overtreding te hebben)
Je mag natuurlijk nooit te snel rijden! :engeltje:Er van’t weekend toch nog maar eens over denken om de vennootschap te verhuizen naar luxemburg. Heb het nu echt wel gehad.
Een zwaar overtreding is 30 per uur te veel dacht ik, dus 2 keer geflits worden aan 160 is genoeg om drie maanden niet te kunnen bollen, en dus geen pree.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.