Home › Forum › Porsche Talk › rijden met een cayenne e-hybride.
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Mikey.
-
MakerDiscussie
-
20 januari 2016 om 20:34
Vandaag mijn Cayman binnen gedaan voor een onderhoudsbeurt bij PCM, en wat krijgen we als vervangwagen?
Een witte Cayenne E-hybride PDK met de nodige toeters en bellen, even wennen want je hoort de wagen niet draaien maar voor de rest puur Porsche en pure luxe. Man dat ding rijdt fijn.
Gewoon rustig mee naar huis gereden, maar voelde me toch terug een kleine jongen die net een nieuw speeltje heeft gekregen. -
MakerDiscussie
-
Denk je dat Marc. 🙁
Hybride rijders, en ken er genoeg hier in mijn buurt, kochten dat ding enkel maar voor belasting en bijtellings voordeel, niet omdat ze goed met het milieu bezig zijn, want dan zouden ze hun benzine slurpende klassieker ook op ruimen.
Geen 3 auto’s op de oprit staan hebben, en wat meer de fiets pakken om in het dorp een boodschap te doen. 😉En nu dat het voordeel wegvalt kopen/leasen ze weer een gewone auto.
Grote vraag is hoeveel zouden er nog een hybride kopen als het voordeel weg valt.
Want dat zijn de echte die bezig zijn met het milieu.Positiviteit op het forum staat erg hoog zie ik na 3 draadjes te openen. :popcorn:
Sorry, maar dat zijn toch fake hybrides ook. 💡
Alles waar je maar tot 25 of 50 km met op stroom kan rijden voor wat belasting voordeel te halen, en dan nog vertellen tegen anderen dat ze goed bezig zijn voor milieu. :sleep: :sleep:Bij ons dus belasting voordeel afgeschaft op die fake hybrides. :up:
Groot rijden is groot betalen en niet mopperen dat het allemaal zoveel geld kost.
U naar buiten profileren voor de rest kost nu eenmaal wat, en anders een echte elektrische wagen kopen. 💡Stoot me toch wel een beetje tegen de borst dat de Cayenne in de media wordt weggezet als FAKE hybride, en in een adem dat alle Cayenne rijders geen moeite doen om ecologisch te rijden. Wij gebruiken de onze dus WEL zoals het hoort. Elke dag in de stekker. Veelal korte ritjes waardoor we heel veel full electric rijden.
Als hij niet hybride was, dan zou hij voor ons een heel pak meer verbruiken en uitstoten.En ja, de opgegeven verbruikswaarden zijn lastig te halen. Maar dat geld haast voor elke auto die je koopt. En dan zwijgen we nog maar over sjoemelsoftware …
Maarja, welkom in Belgie, het land waar niemand iemand nog wat gunt ! En lang leve de belastingen, zolang ze maar bij een ander gehaald worden.
Die Cayennes rijden dan nog eens bijna leeg rond ook. 😯
Dan maar gewoon een 924, die vangen weinig wind en wegen weinig en maken aldus optimaal gebruik van de weinige aanwezige paarden. 😎
Bovendien als recyclageproduct bewezen milieuvriendelijk. :first:
En als het een klein beetje meer mag zijn een 924S. :respekt:Kijk……hebben jullie weer al 3 jaar voordeel ten opzichte van Nederland met die fake groene auto’s. :bounce:
En jullie altijd maar mekkeren, maar kunnen wel overal langer gebruik van maken. :think: 😉
‘Fake’ hybrides, auto’s waarvan de elektrische batterij heel beperkt is, verliezen vanaf 2020 hun fiscale gunsttarief.
De verkoop van plug-inhybrides, wagens die behalve een verbrandingsmotor op diesel of benzine ook een oplaadbare elektrische batterij bevatten, zit al enkele jaren in de lift. In sommige gevallen gaat het evenwel om ‘fake’ hybrides. Er zit weliswaar een kleine batterij in zo’n wagen, maar die wordt nauwelijks gebruikt, omdat ze licht is en gebruikers ze zelden of nooit opladen met een stekker. Een hele rist zware wagens, zoals de hybride varianten van de Porsche Cayenne, de BMW X5 of de Volvo XC90 vallen onder die categorie.
Een plug-inhybride is duurder dan een auto met enkel een diesel- of benzinemotor, maar is fiscaal interessanter. Ondernemingen kunnen benzine- of dieselwagens voor 50 à 60 procent aftrekken van hun belastingen. Bij een hybride versie is dat doorgaans 90 à 100 procent. Wie een grote wagen én een belastingvoordeel wil, is dus gebaat bij zo’n fake hybride.
Zulke auto’s mogen dan een groen imago hebben, in werkelijkheid blijkt de uitstoot ervan relatief hoog te liggen. De federale meerderheidspartijen hebben daarom beslist daar iets aan te doen.
[b]
Belasting in lijn met reële uitstoot[/b]In het kader van de hervorming van de vennootschapsbelasting die minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) aan het uitwerken is, werd afgesproken de fiscale aftrekbaarheid van wagens meer in lijn te brengen met hun uitstoot. Of een wagen een fake hybride is, zal worden nagegaan op basis van de energiecapaciteit van de batterij, uitgedrukt in kilowattuur tegenover het gewicht van de wagen. Als de batterij te beperkt blijkt te zijn, zal de auto waarin ze zit fiscaal minder interessant worden.
De federale regering hoopt dat bedrijven daardoor zullen kiezen voor duurzamer alternatieven en dat autoconstructeurs hun modellen zullen aanpassen, bijvoorbeeld door zwaardere batterijen in hybridewagens te steken. De hervorming zal pas ingaan in 2020. Wie voordien nog een fake hybride koopt, valt onder de huidige regels.
In de hervorming van de vennootschapsbelasting zijn nog andere aanpassingen van de autofiscaliteit opgenomen. Zeer vervuilende wagens worden fiscaal minder interessant, en de aftrekbaarheid van autokosten wordt gelijk getrokken voor vennootschappen en zelfstandigen.
Elektrische wagen maar voor 100 procent meer aftrekbaarDaarnaast komt er een aanpassing voor elektrische wagens, die momenteel voor 120 procent fiscaal aftrekbaar zijn. Vanaf 2020 schrapt de regering alle aftrektarieven van meer dan 100 procent. Een elektrische wagen zal dus maar voor 100 procent meer aftrekbaar zijn.
De hervorming van de vennootschapsbelasting is het vlaggenschip van het Zomerakkoord dat de regering-Michel vorige week sloot. Het basistarief dat bedrijven als belasting op hun winst betalen, daalt van 33,99 naar 25 procent in 2020.
bron: de Tijd
[hide]Hoe je het ook wil noemen, het is een fantastische daily driver ![/hide]
[quote=”ericbullet” post=227466]…en is milieuvriendelijk.[/quote]
Ben ik hier op het geitenwollen sokken forum terecht gekomen…? :wtf: 😆
Milieuvriendelijk is geen enkele wagen, nooit geweest en zal ook nooit zijn. 😉
:think: Elektrische auto’s zijn rijdend en nadien nadeliger voor milieu dan een benzine of dieselauto. :popcorn:
Ok, geen PDK. Rijdt wel fantastisch, is heel luxueus afgewerkt en is milieuvriendelijk.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.