rijden op zolder

Home Forum Zeverhoekje rijden op zolder

• Maker
    Discussie
  • Weet niet of het echt hier thuis hoort,

Maar wie dient er gecontacteerd te worden voor vrij te rijden op zolder.

merciekes

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • tja, schade op een circuit is meestal stront aan de knikker! Tegenwoordig moet je bijna al altijd eerst afstand van verhaal tekenen tegenover de organisator, of je komt de baan niet meer op. en ook de eigen omnium verzekering betaalt zo goed als nooit terug. Zoals jullie weten reed twee jaar geleden mijn zus haar Z3 perte op de Nürnburgring, en alhoewel de beheerder van de ring er alle nadruk op legt dat de ring openbare (tol)weg is, en de gewone regels en ergo verzekeringen gelden (daarom komt ook de politie er aan te pas als je op de ring een aanrijding veroorzaakt!!), kreeg ze van haar verzekering te horen dat de verzekering niet tussenkwam “omdat je op die weg gaat gaan rijden met de intentie te racen”… en dat sluit meteen alle tussenkomst uit! Zo vinden ze altijd iets…

Ik weet dat er speciale verzekeringen voor 1 dag bestaan om circuitdagen te verzekeringen… doch je zal wel begrijpen dat de prijs navenant is! 😕

Ook terecht denk ik.

Zouden die rijke gasten de schade eigenlijk terugbetalen als ze duidelijk in fout zijn ? (hangt natuurlijk van persoon tot persoon af) Of er nooit iemand in fout op het circuit ? 🙂 )

Ik ben eerder bang voor de gasten met heel snelle porsches waarvoor enkele duizenden € kosten niet zo erg is ?

Ik zou ook graag eens gaan racen op Zolder met de 911. Ik heb alleen schrik voor cowboys met low-budget race-machientjes die door onvoorzichtig gedrag mijn wagen zouden kunnen beschadigen.

Of valt het al bij al nogal mee ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.