- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 juni 2013 om 18:58
Ipv van het topic van een ander te kapen, stel ik hier de volgende vraag:
Ik ben op zoek naar vergelijkende ervaring tussen twee bandenmodellen. Dit vermijdt wat de “eenzijdige” mening van iemand die ooit maar met 1 merk of type band gereden heeft. En voor de duidelijkheid, ‘t gaat mij niet over het nut van N codering of niet, of goedkoop/duur, of permium merk of niet. Gewoon kwalitatieve vergelijkende ervaring tussen daily driver zomerbanden.
Vergelijkingspunten kunnen zijn (ifv daily driver, dus geen trackbanden)
grip droog
grip nat
spoorvorming
comfort
slijtage
verbruikM’n doelstelling is om een inzicht te krijgen in de rijeigenschappen van banden om zelf een nieuwe set aan te kopen.
Vb. Ik heb mijn wagen gekocht met de winterbanden van Pirelli 240 SnowSport erop gemonteerd: goede grip (in warmer weer hoor je hem plakken bij het remmen), beetje vaag op gebied van sturen, relatief comfortabel, wat meer geluid dan zomerbanden. Vorige week de Coni SportContacts 2 erop: enorm (!)spoorgevoelig (mogelijks niet goed uitgelijnd), wat stiller, ABS sneller gevoeld bij remmen (toegegeven, de voorste zijn na de zomer aan vervanging toe), en op het eerste zicht hoger verbruik.
Ik weet dat er verschillende sites zijn met meningen over 1 type, maar wat mij interesseert is een vergelijking tov elkaar ifv rijeigenschappen (vb. Bridgestone vs Continental, Michelin vs Pirelli, Falken vs Continantal,…). Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vindt die info niet direct terug :-
Voor wie zin heeft 😉
Greetz
L
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.