Ring op 31 mei

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Ring op 31 mei

• Maker
    Discussie

• 123

Ik ga 2 weken in congé, geen madam, dus geen gedoe met week langs een zwembad liggen bier drinken terwijl madam ligt te bakken.

Maar een mens kan ook niet hele dagen thuis blijven zitten, dus ga ik even naar de Nurburgring op 31mei
      Donderdag op rijden, daar op hotel zodat ik fris man ben en om 08h daar kan een toertje doen .

Het is mijn eerste keer, dus geen zotte dingen.

Ken de bochten wel al redeljik van in Project Cars, maar VR is nie echt en tis natuurlijk geen computer met “restart race” als er iets verkeerd gaat in de bochten.
      Er zal altijd wel iemand rapper zijn dan ik kan met de 2.7 Cayman.. Dus de chrono is niet van belang.

Zijn er hier nog anderen die Ring ervaring hebben? enige tips? do’s and don’ts?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • 123

knap gedaan ! :respekt: :driver:

Knap! :up:

Leuk verslag. Filmpje zag er ook strak gereden uit !
              Krijg er begot ook goesting van !

Deftig en verstandig gereden!

De Eifel is inderdaad een erg mooie streek. Ik rij amper nog op de NS maar ga meestal enkele keren per jaar van de wegen in de Eifel genieten om dan te gaan kijken naar al dat fraais dat op de NS rijdt.

Ik heb trouwens dezelfde ervaringen, op Spa warmen banden véél sneller op en moest ik al snel de bandendruk aanpassen.

123

123

Ik heb niets met banden druk gedaan omdat ik
                    – Newbie ben op de ring en eigenlijk niet ging voor records
                    – Het eerlijk gezegd ook niet wist met dat stilstaan en dan meteen 1 lange ronde

Nu, ,Michelin PS2 17 inch bolle bandjes en ook niet super brede bandjes, misschien iets minder kritisch of ik nu .1 of .2 druk aflaat.
                    Op Spa had ik duidelijk minder grip dan al wie met bredere 18 of 19 inchers.

Maar mijn auto rijd dan iets meer als een kart, schuift een beetje sneller maar heeeel voorspelbaar zonder venijn:
                    Als hij schuift gaat het geleidelijk aan.

Na droog rondje Ring waren ze warm maar niet zo warm/plakkerig als na 3 rondjes Spa bv. Dat is nog iets ander tarmac en nog meer rubber op de ideale lijn denk ik
                    Ik heb er daar ook niet al te veel zien rondzeulen met banden meters en compresseurs

Als ik die Nurnburg ronde zie vraag ik mij af wat je met uw bandendruk doet?
                      Als ik circuit rij dan is het 2 a 3 ronden opwarmen en dan banden aflaten tot de gewenste druk.
                      Jij vertrekt daar toch op koude banden denk ik.
                      Ronde is dik 20 km dus zal er toch een en ander veranderen op gebied van druk en grip van de banden.

:driver: :up:

Ik krijg al hartkloppelingen als ik er naar kijk … :mrgreen:

:up: :up: :up:

123

en te peizen dak nog mijn campeer gerief en een pallet reserve jupiler meesleurde
                            De masjien was nie uitgekleed.

Dat was een “proper rondje” :respect2: :up: :up:

123

korter stukje van 3e lap , bij Pflanzgarten

123

Ik hield op bepaalde stukken toch redelijk in, de blinde bochten die ik nog niet te goed ken
                                  de stukken met veel hoogte verschil .. er zit zeker meer in , maar net daarom heb ik gestopt bij 4.
                                  Het zou te veel in 1 keer worden en dan gebeuren de dingen die je nadien beklaagt… dus het was voldoende vond ik..

Zo te lezen heb jij je heel goed geamuseerd in de Eifel

9m36 ; is vrij stevig tempo :up: :up: tijd gemeten van brug tot brug

We wachten met spanning op de video :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.