Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Circuit Talk › Ring op 31 mei
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 10 maanden geleden door
123.
-
MakerDiscussie
-
16 mei 2018 om 17:41
Ik ga 2 weken in congé, geen madam, dus geen gedoe met week langs een zwembad liggen bier drinken terwijl madam ligt te bakken.
Maar een mens kan ook niet hele dagen thuis blijven zitten, dus ga ik even naar de Nurburgring op 31mei
Donderdag op rijden, daar op hotel zodat ik fris man ben en om 08h daar kan een toertje doen .Het is mijn eerste keer, dus geen zotte dingen.
Ken de bochten wel al redeljik van in Project Cars, maar VR is nie echt en tis natuurlijk geen computer met “restart race” als er iets verkeerd gaat in de bochten.
Er zal altijd wel iemand rapper zijn dan ik kan met de 2.7 Cayman.. Dus de chrono is niet van belang.Zijn er hier nog anderen die Ring ervaring hebben? enige tips? do’s and don’ts?
-
MakerDiscussie
-
Net thuis,
blijkbaar was het Rock am Ring dit weekend, ik niet gezien, gans de omgeving stond al vol met tenten.
Zijn dan maar gaan wildkamperen bij de Brünnchen bocht..Tentje opgezet, wat hout gesprokkeld, vuurtje maken bier drinken..
vanmorgen dan beetje regen, 1e rondje was nat, heel rustig gereden
Tussen 1e en 2e was het nog iets natter geworden, maar wel iets vlotter rond gereden..
Bij Ex-Mühle heeft ze haar kont eens wat rond gegooid op toch wel beetje snelheid.. maar was te doen
12m05 Drukte viel mee omdat het nat was, maar toch al een nest Megane RS’en die toch redelijk aan het rondsjezen waren met hun voortractie.Dan zijn we terug wat gaan spectatoren op diverse plekken van het circuit.
Het rondrijden naar die plekken is al bijna even leuk als het circuit zelf, man wat is de Eifel toch een mooie streek om te rijden.Het is dan opgeklaard, op gedroogd en eerst nog eens met maat zijn auto mee
en dan zonder maat alleen gaan rijden, 10m15 1e droge ronde
9m36 tweede droge ronde.In die laatste lap werd ik ook bijna niet meer ingehaald , de Megane RS probleem wasb bijna volledig opgelost, ik was rap genoeg om niet meer in de weg te rijden..
Heb het daarna gestopt, want voor een eerste keer was het mooi en er was niks meer te winnen en genoeg te verliezen.
Wat is de Cayman 2.7 toch een fantastische machine.
Met welke sport wagen kun je 400 km redelijk comfortabel karren met al je kampeer gerief bij
kamperen, de sporen geven op het circuit (met alle gerief in de koffer mee )
Het ding geeft geen krimp…Gewoon Gaan met de banaan.Video komt er aan
https://www.youtube.com/watch?v=TfUN9TBP45Y
Yep overmoed is gevaarlijk
In mijn 3de rondje ring dacht ik dat ik het kon en gebruikte ik mijn timer op het klokje van de 944, 1 van de eerste bochten met 2x achter elkaar een rechts-links ging het al mis, achter mij reed een rent a ring car ( swift sport ) ik was dus wat opgejaagd wild en dan maak je fouten. Wagen begon achter uit te breken ( door niveau verschil in de bocht ) Tegensturen met een bang hartje was de boodschap en na een paar bange seconden stond ik stil in her gras met 1 meter spatie tussen de vangrail en de wagen.
Vanaf toen dus voorgenomen elke keer als ik een rondje ring doe het rustig aan te doen en gewoon te genieten van het circuit en de mooie regio !
Zoals ik al zei, het is redelijk indrukwekkend. Heuvelachtig landschap tussen de bomen met op sommige stukken een zeer breed circuit.
Het is puur genieten als je op de Nordschleife rijdt
Het grootste gevaar kan van jezelf komen : overmoed en enthousiasme
Zelfbeheersing is de boodschap hier :up:
Project Cars met het Fanatec GT3 stuur staat hier al op
Ik doe nog zeker 150 toertjes voor ik naar ginder vertrek 🙂Enkele jaren terug met een paar man van het forum hier naar ginds afgezakt.
ik was blij dat mijn zoon naast mij zat die het circuit 100% kent – Playstation !!!
Anders is het een gevaarlijke rit, zeker met de nodige voorzichtigheid te rijden.Have fun!
[quote=”bccars” post=267568]Die gast rijdt in een BMW, ge snapt toch ook dat die kalm moet rijden, die dingen hebben geen remmen de naam waardig ;-)[/quote]
Reed jij vroeger ook niet BMW ? 😉
[quote=”vandamme” post=267560]thx, is eens een praktische uitleg ipv de typische gek op snelheid die toont hoe goed hij kan rijden (en risico’s neemt omdat de camera loopt)[/quote]
Vandamme , dat is graag gedaan. Daarvoor dient uiteindelijk het forum hier ; om mekaar info te geven op een serieuze manier en soms ook een reply met een kwinkslag 😉
Die gast rijdt in een BMW, ge snapt toch ook dat die kalm moet rijden, die dingen hebben geen remmen de naam waardig 😉
thx, is eens een praktische uitleg ipv de typische gek op snelheid die toont hoe goed hij kan rijden (en risico’s neemt omdat de camera loopt)
[https://www.youtube.com/watch?v=q4Qxic6qj3E
Dit filmpje is genomen bij het verlaten van de parking ; Breidscheid Brücke ; je bent dan reeds ongeveer halverwege de ” Groene Hell”
Even rusten of een koffie drinken of genieten van de andere auto’s die voorbij rijdenOnderstaand filmpje is een goede handleiding en aanrader voor wie de Ring vrij onbekend is
die rechterpinker heeft ook goed gewerkt op de pdays, de 2.7 met belastings pk korting was zwaar outnumbered & outgunned 😀
Als ik je zo hoor spreken heb je 10* meer ervaring als mij dus dat komt wel goed 🙂
buiten een stuk of 10 rondjes ring heb ik geen circuit ervaring.
Mij ging het er telkens om gewoon de sfeer op te snuiven en niet persé een goede rondetijd te rijden.
risico’s nemen op de ring kan nu eenmaal heel duur uitvallen.de eerste keer de ring opdraaien geeft toch wel een “king of the road” gevoel en is redelijk overweldigend vind ik persoonlijk.
zeker als het ronde 1 is en je ziet in je linker spiegel een GTR aankomen gevolgd door een 911 turbo S :-d
dan maakt je rechterpinker snel overuren 😉of in bocht 1
7 seconds king of the Ring
https://www.youtube.com/watch?v=q4Qxic6qj3EIk kan redelijk overweg met mijn cayman, heb Porsche days gedaan.
En met redelijk overweg bedoel ik dat ik mijn limieten genoeg ken , en dat ik niet verschiet als er eens iets uitbreekt, en ik kan het opvangen.
(smalle 17 inchers zijn op dat vlak heel vergevend).Spiegels idd, en pinker aan de kant, deed ik ook op de PDays..
Het is een donderdag, weliswaar een Feestdag in DE, maar er gaan niet teveel buitenlanders zijn denk ik
Ik heb geen idee hoe druk het is op een donderdag maar bijvoorbeeld in het weekend op een touristenfahrten dag kan het soms wel redelijk spannend zijn.
als je goed kan rijden ga je met je cayman geen mal figuur slaan.
ik kan je enkel de raad geven, als je in je spiegel een veel snellere ziet naderen, gewoon pinker op naar rechts en hem de ruimte geven.
Mijn eerste keer was met iemand naast mij die al enkele jaren een abonnement had en dus alle bochten goed kende.
ik zeg eerlijk; als je het circuit niet kent en je gaat vanaf ronde 1 voluit is de kans groot dat je reeds in bocht 10 in de vangrail hangt.een bocht inschatten is opzich niet zo moeilijk als je nog niet overdreven hard gaat, het probleem op de ring stelt zich in de verschillende niveauverschillen die zich soms uit het niet voordoen IN de bocht.
voor de rest is het genieten ! en een prachtig circuit in een prachtige streek 8)
oh ja en nog een laatste… als je beslist de carousel te nemen zoals het hoort zorg er dan voor dat je er halverwegen niet uitgaat bovenaan want dan hang je volgens mij verzekerd in de kant.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.