RIP atmosferische blok en welkom turbogeladen

Home Forum Porsche Talk RIP atmosferische blok en welkom turbogeladen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • De 919 klinkt als een stofzuiger.
      De Subaru WRX daarentegen, love love love ! Dus, mmmm, ja, misschien moeten we nog niet panikeren qua geluid. Afwachten is de boodschap.

        Mijne lotus 4cyl is :up:
        Mijn ex porsche 6cyl was :hail:

          De 2liter 4cyl.turbo 919 klinkt toch ook ni slecht hé. 😀

            Ik weet het Wim, het gehuil verdwijnt (zoals in jouw geposte filmpje ook zeer goed te horen is)
            maar het blijft een boxer en die zal altijd dat heerlijke speciale roffelgeluid maken, turbo of niet. :up:

            Wim

              Is ook een mooi geluid Wes, maar ik denk dat de meeste het huilen gaan missen. 😉

              Vergelijk het met de F1 van vorig jaar en dit jaar.

                Iedereen die twijfelt aan het 4 cilinder boxer turbo geluid, mag steeds eens naar mijn WRX komen luisteren. :coolness:

                  Ik kan het zeggen en ik ga het zeggen: ik val in slaap van de BMW turbo blokken. Neem de luidsprekers weg en er schiet enkel nilfisk over.

                    De turbo’s dempen wel het geluid, maar een zescilinder is natuurlijk een betere vertrekbasis dan een viercilinder wat geluid betreft…

                      Porsche zou toch Porsche niet zijn als ze daar iets op vinden niet? Een BMW M5 heeft ook 2 turbo’s en daar kan je nu toch niet van zeggen dat ze slecht klinken??

                        voor dagelijks gebruik rij ik in een scirocco 2.0tfsi rijd enorm goed maar geluidsbeleving is helemaal niks zelfs met een simons uitlaat eronder.
                        als dat met de Porsche ook die richting uitgaat zal de beleving een stuk minder worden?

                          Dacht een jaartje eerder als Porsche

                            Voor mij persoonlijk een ramp. Een groot deel van de Porsche / sportwagen beleving voor mij is motorgeluid. Niks beter dan een NA screamer blok. Voor mij geen gemuilkorfde turbo motoren. Hopelijk is dit slecht een tussenfase tot de hybrides, combo NA en elektromotor, dus met behoud van aggressief klinkende blokken.
                            Tussen haakjes, GT3 en RS zouden volgens de geruchten op angelsaksische fora NA blijven !

                              Was dat nog voor Porsche?

                                BMW 2002 turbo :up:
                                Heb ik nog bereden, een super auto en hield een 911 bij :salut:

                                BMWHansenSaskia.png
                                Dit was zijn voorloper een 1600 TI, o wat was ik nog jong, foto rond 1972 😳

                                  De viercilinder van Porsche voor de 981 is wel degelijk een boxer en het blok heeft dus weinig te maken met Audi en VW. Het principe van drukvulling maakt inderdaad school. Wie was daar nu alweer mee begonnen 40 jaar geleden? 😎

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.