RIP atmosferische blok en welkom turbogeladen

Home Forum Porsche Talk RIP atmosferische blok en welkom turbogeladen

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • Was eigelijk te verwachten…. Multitronic naar dsg ….. Naar pdk
      Tfsi motoren met de rs versies en nu toevallig een 2.0(tfsi) :coolness: en een 2.5 turbo die in meerdere varianten van VAG is terug te vinden de laatste jaren.
      Eigenlijk de ontwikkeling van VAG bekijken en dat komt on de porsches de komende jaren….

        [quote=”Molen934″ post=183662]Tja denk dat de dikke luchtgekoelde 6 cilinders nog meer in waarde gaan stijgen 💡
        Las ook dat de cilinder inhoud kleiner gaat worden, een 3.4 met een turbo :oops:[/quote]
        De basis 911 zou 2,9 liter worden met 400 pk. De 3,8 liter van de S blijft behouden en zou 530 pk worden.

        De hamvraag is of de 981 Boxster & Cayman nog met een zescilinder verkrijgbaar zullen zijn. Een gedetunede versie zoals nu heeft geen zin, want een 2,5 viercilinder met 350 pk zal sneller zijn dan een 2,9 zescilinder van 375 pk.

        En gaat de prijs van de basis 911 weer maar eens omhoog door de turbo? Wellicht wel, want ik neem aan dat de prijs van de 981 niet zal dalen door de 2 cilinders minder. Er passeerde ons zondag op de E17 voor het viaduct van Gentbrugge een prachtige witte 991 GT3, dus ik maak mijn vrouw er attent op. “Wat kost dat?” was haar enige vraag. Ik zeg 140K. U kan al raden hoe ze daar op reageerde…

          [quote=”Igordiver” post=183640]Tja, ne 918 is ook ne groene auto. Ik heb daar niks op aan te merken :mrgreen:[/quote]Hybrides gaan meer en meer komen. Een 918 is nu qua aankoop net iets (veel) erover maar middenklassers met hybride technologie gaan een grote boost krijgen. Eens de fiscaliteit rond bedrijfswagens en de voordelen voor hybdrides hervormd gaat zijn zal de verkoop razendsnel stijgen.

          Om naar Porsche te gaan kijken : zie maar naar de E-hybride panamera. Elke dag zie je er al rond rijden. Weinig uitstoot, opladen op het elektriciteitsnet (aan het bedrijf 100% via bedrijfskosten), laag verbruik, 90% fiscaal in te brengen, weinig VAA en vooral door iedereen als groene jongen en milieu denkende ondernemer aanvaard.

            De milieunormen worden steeds strenger dus ze zullen wel iets gaan moeten doen. Anderzijds alles met een euronorm 4 of hoge uitstoot gaat op termijn in geen enkele Europese stad meer binnen mogen (en in een veel later stadium zelfs nog veel strengere eisen). Ook gaat de jaarlijkse rijbelasting op termijn hervormd worden. Zoals nu al de BIV is. Betalen op en cilinderinhoud en nog eens gekoppeld aan uitstoot. Een 3,8 genre GT3 gaat jaarlijks aan verkeersbelasting factor maal 1,5 tot 2 gaan mogen ophoesten. En dan het onderwerp oldtimers waar al veel over gezegd en geschreven is. Nog enkele jaren en de voordelen van oldtimers zijn verdwenen. Niemand gelooft mij maar ik heb er al genoeg over vernomen zodat ik er zelfs mijn woning op durf verwedden. 2016 gaat er al heel veel wijzigen. Met terugwerkende kracht over de ganse lijn.Vandaag 25 jaar en oldtimer zal binnen enkele jaren geen oldtimer meer zijn! Politieke beslissingen die nu al in een soort voorontwerpen zijn gegoten en dit op Europees vlak.

              Klinkt net als een FRS of Golf R…

                Het verschil in geluid is zeker groot, maar dat wilt niet zeggen dat de H4T slecht klinkt. :up:
                Het is jammer dat de N/A motoren gaan verdwijnen maar die groene wetgeving he… Daar zal toch niemand onderuit kunnen.
                Ach bekijk het zo: Turbomotoren zijn makkelijker te tunen. :mrgreen:

                  Nou ja, heb er ene van ’93, maar das ook gewoon al een groene hoor! :ass: :mrgreen:

                    Tja denk dat de dikke luchtgekoelde 6 cilinders nog meer in waarde gaan stijgen 💡
                    Las ook dat de cilinder inhoud kleiner gaat worden, een 3.4 met een turbo 😳

                    Wim

                      En zo gaan de 4 cilinder turbo’s klinken.

                        Tja, ne 918 is ook ne groene auto. Ik heb daar niks op aan te merken :mrgreen:

                          Voor de Cayman en Boxster waren de viercilinders met turbo al langer aangekondigd. Vermogen voor de 2-liter zou 280 pk zijn. De 2.5 zou 350 pk hebben.

                          Daaruit had ik zelf al het vermoeden gepuurd dat ook de 911 zelfs in basis met turbo zou worden uitgerust. Ik dacht een 3-liter zescilinder met dezelfde cilinders als in de 2-liter. 400 pk klinkt logisch. Misschien is de 2-liter ook maar een 1,9 of zo.

                          Nu, men verwijst naar CAR als bron, dus dat zal wel Georg Kacher zijn die dit schrijft. Ik moet wel opmerken dat de door hem voor 2016 aangekondigde kleine roadster model 718 met voornoemde viercilinders ondertussen staalhard ontkend is door de big boss van Porsche USA.

                          Deze voorkennis heeft me er totaal niet van weerhouden om een old-school zescilinder Cayman te kopen. Gezien die bekend is om snel in de toeren te gaan, zie ik geen probleem!

                          Edit:
                          Het artikel van CAR:
                          http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Every-Porsche-911-to-go-turbocharged-in-2015-with-9912/

                            Zolang het een 6 cilinder boxer is met een cilinderinhoud > 2.5, kan ik ermee leven…….

                            Ive

                              Ze zullen uiteindelijk niet anders kunnen om de Co2-emmisies binnen de perken te houden. De milieunormen zullen alleen maar strenger en strenger worden.

                            13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.