RIP carbonman’s spyder

Home Forum Porsche Talk RIP carbonman’s spyder

• Maker
    Discussie
  • Gisteren een gigantische waterschade gehad in mijn kelder waar mijn wagens staan. Straat riool kwam terug en 104.000 liter water binnen gehad op half uur. Resultaat Boxster Spyder en BMW total loss. Macan te herstellen.
    Water heeft 1m in de wagens gestaan en de Spyder is niet te herstellen, garage aan de lijn gehad.
    Dus mannen één Spyder minder op de meetings.
    Ben er nog steeds niet goed van…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
    • Pics??? :mrgreen:

Hallo Iedereen,

Ik kan jullie melden dat Carbonman’s Spyder in ere hersteld wordt/is; na auto uitgekleed te hebben en alles grondig te reinigen/drogen kan ik jullie vertellen dat de schade enorm goed meevalt. Auto is ondertussen uitgelezen bij Porsche en heeft GEEN foutmeldingen meer na het vervangen van de nodige modules/versterkers. Gisteren ff mee gaan touren en rijdt heerlijk! Twijfel eraan om hem te houden als vervanger vd 964 Turbo of hem toch in de verkoop te gooien…
        So far, so good!

:bounce: da. Is met geld niet goed temaken Kris , veel sterke met alles . hoop je een van deze nog eens tegen te komen makker 🙂 .
          Heb ook terug een P over 2 weken . grtz.

Ondertussen vandaag de spyder leeggemaakt en alle carbonparts verwijderd. Totaal verlies is een feit en de wagen zal door opkoper afgehaald worden. Wagen is serieus onderkomen, alle leder blaast, overal schimmel ook binnenkant dak, en roest in naden waar je het niet verwacht. Triestig gezicht maar gelukkig hebben we zicht op de nieuwe 911 :coolness:
            Verzekeringsverhaal loopt en tot op heden nog steeds correct, alleen zijn we nog niet door alle expertises heen…

Owla, veel sterkte Carbonman!
              Ik heb in Aquabest nog een tijdje bij deze prachtige Spyder gestaan en er enkele foto’s van genomen.
              Echt een vreselijk verhaal!

had gisterenavond bijna hetzelfde voor als Carbonman.. 😯
                Toen we zagen dat de stromende rivier voor de poort aan ‘t straat voorbij raasde en breder werd, toch maar de auto’s uit de garage gehaald want zag dat het verkeerd ging aflopen…
                Blij dat ik klanten over de vloer had die mij geholpen hebben samen met enkele buren, want anders waren we hier vierkant verzopen :bounce:

@ carbonman een vriend heeft 2 991 GT3 RS ( zilver één met pccb remmen ) en 1 GT 4 ( blauw ) nieuw en onmiddellijk beschikbaar.

:bounce: WTF is niet leuk en water is miserie !!!

Gisteren nog bijna een Spyder minder

Ik reed met de gele achter ne Berlingo, zit die plots tot aan zijne bumper in het water :wtf: :wtf:

Heb alles toegegooid (ik reed sowieso traag deze keer) en andere weg naar huis gezocht 💡

even een update,
                        herstellen is geen optie, stukken al 45k zonder werk. Spijtig genoeg verzekerd aan aangenomen waarde bij totaal verlies en ik ben nu bij de uitzondering die dan een PAK minder krijgt dan de dagwaarde omdat de spyder in waarde stijgt. Balen dus maar niks aan te doen :bounce:
                        Ik wou hem juist laten overzetten naar dagwaarde, te laat dus.
                        Les voor de RS dus
                        Maar ja, nu stelt zich de volgende vraag:
                        -wachten op de RS Mk2 begin 18
                        of
                        toch iets leuks daartussen :think:
                        Heb wel geen zin meer om de zelfde te kopen, nieuw hoofdstuk

Suggestie welkom

Sterkte in elk geval… zoiets kan je maar inschatten als je het hebt meegemaakt…. ik weet wat je bedoelt… 😥
                          In 1983 is de garage van mijn ouders ook ondergelopen, 1.50m water binnen… alles naar de vaantjes van inboedel… en (het is geen Porsche, maar de situatie is dat wel) de Fiat 126 (1975) van mijn moeder stond als een paddenstoel nog enkel met het dak zichtbaar…. blijkbaar kon die ook niet zwemmen…
                          Die wagen hebben we een hele week in een droogkamer (eigenlijk een oven waar autolak gebakken werd) gezet bij een bevriende carrosserie, na hem volledig uitgewassen te hebben…. modder is nog het ergste, dat kruipt overal tussen en krijg je niet zomaar weg… water verdampt, modder niet…. Uiteindelijk de wagen terug aan de praat gekregen na een grondige motorreiniging/motorrevisie. We hebben de wagen verkocht aan een verzamelaar die op de hoogte was van het gebeuren en dat beestje heeft nog een aantal jaar dienst gedaan zonder grote problemen, zelfs roest bleef beperkt tot de klassiek plaatsen. Het laatste dat we er van gehoord hebben is dat de wagen in 2007 definitief tot onderdelen en oud ijzer herschapen werd…
                          Het grote verschil met de jouw wagens is dat in die Fiat zo goed als geen elektronica zat…. als ik hetzelfde zou meemaken met jouw wagens, koos ik ook de definitieve afschrijving…. puur mechanisch is hij te herstellen, maar de elektronica zal altijd het zwakke punt blijven….
                          Ik zou je adviseren om rustig uit te kijken naar een nieuw speeltje…. en onthou de plezante herinneringen aan je Spyder.
                          Sterkte!

Veel sterkte bij deze trieste zaak.
                            Hopelijk kan je de waarde voor het grootste deel recupereren.

na enige tijd nog es opt forum en paf, lees je dit…. Heel veel sterkte en chapeau voor je realistische en goede opname/reactie van al dit!

Enkele heel goede vrienden zijn opkopers van oa ongevalwagens en ze blijven indien mogelijk weg van waterschade. Niet laten maken en indien gewenst dmv het uitbetaalde bedrag een vergelijkbare aanschaffen bvb. Kan je meteen dit hoofdstuk ook emotioneel afsluiten, anders blijft dit waarschijnlijk steeds doorspelen en je aan dit herinneren.

Nogmaals sterkte!

Kris,
                                Dit is balen ! Dit wil niemand meemaken.
                                Veel sterkte en hou de moed erin !

Bij onze terugkomst uit Toscane stond er ons ook een kleine verassing te wachten in de kelder.
                                Gelukkig staan onze wagens bovengronds en was de waterschade miniem.
                                Met enkele uren poetsen was het ergste leed geleden.

Als dorpsgenoot voel ik erg met jullie mee en hoop ik dat je dit niet meer hoeft mee te maken.

veel sterkte, deze had ik er zeker willen bij hebben op de fotoshoot, zo’n knappe wagen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.