Road Trip Time – Tour Amical Spanje

Home Forum Porsche Uitstappen Road Trip Time – Tour Amical Spanje

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Het was hier en daar al in een gesprek naar boven gekomen, den Bompa en den Drip trekken samen erop uit, Road Trip Time !!Organisatie: Tour Amical  –  http://www.touramical.be/Bestemming: SpanjeLijdend voorwerp: Porsche 911SC – 1981 Eens de beslissing genomen om hieraan deel te nemen, dan vliegt de tijd.Onzen Bompa heeft gans zijn elfje onder handen genomen. Geen vijsje bleef onberoerd, geen filtertje dat niet vervangen werd, alle vloeistoffen vervangen.
      ok als is den SC 41 jaar jong, hij verkeerde al in super staat, maar dat was niet genoeg voor mijne maat. Alles is nog eens grondig nagezien en in topstaat gezet.Ook binnenin werd alles aangepast meet als doel deze toer.
      Handschoenkastje dient als gsm houder, kunnen we google maps en gelijkertijd de tripmaster weergeven. Daarbovenop nog een navi van Garmin, verloren rijden in het Spaanse binnenland zal ons niet overkomen.
      De bomma laat ons zo maar niet vertrekken.
      Schrijfgerief, markeerstiften, zaklamp, leeslamp om op de copiloot zijn hoofd zetten, dagboek, alle nodige documenten. Ze heeft er haar werk van gemaakt.
      We werden zelfs uitgenodigd door Bert Heylen (een Amical ancien) om wat tips en tricks te ontvangen. Toffe kerel met zijn hart op de juiste plaats.

Vandaag was dan de eerste ontmoeting met de organisatie en de deelnemers.
      Keuring bij Porsche Centrum Antwerpen.
      Verzorgd ontvangen, dat is het minste dat we kunnen zeggen. Koffie, koffiekoeken, frisdranken, pizzastand, hamburger, frietjes,….
      Grondig nazicht van de wagen, altijd meegenomen. Uitgevoerd door een man met kennis, dat moet gezegd.

Na de inspectie hebben we een eerste proefrit gereden ‘bolleke pijl’.
      67,89km om aan elkaar te wennen;·         Op een T kruispunt naar rechts, dat zeggen we niet. Dat moet einde baan rechtsaf zijn.·         Vergeet ook niet de afstand tot de einde baan met regelmaat af te tellen of den bompa zijn wenkbrauwen krijgen een andere vorm…·         Nu links en rechts is al eens een discutiepunt, heb ik het goed gezegd of werd het wel goed begrepen.·         Om de hoek van een bocht of afslag op voorhand mee te geven spelen de cijfers van de klok ook een rol. Daar hebben we ook nog een werkpunt.

In ieder geval hebben we met twee vandaag genoten van de trip en het weer.
      We kijken al volop uit naar 7 mei, dan worden de wagens opgeladen in het park van Brasschaat, een hele festiviteit die dag.  https://antwerpclassictour.be/Met deze het eerste verslag geschreven, 11 mei nemen we het vliegtuig BXL naar Gerona.
      Voor we zover zijn krijgen jullie eerst het verslag van het laden van de wagens op 7 mei.

De trip op kaart ziet er als volgt uit;

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 127)
      • bedankt dat we mochten mee genieten

Mooi verhaal mannen, top!

Het was niet altijd asfalt !! nog enkele sfeer beelden .

prachtig verhaal, guys !! 

zo’n mooi verhaal en avontuur, dat hebben jullie beiden in de achterzak en pakken ze nooit meer af.
                als je het nog niet was dan word je hier toch instant vrolijk van !!!

hier sluit ik mij bij aan, mooi verhaal en bedankt voor de foto’s

Prachtig verhaal en foto’s , blij dat we hebben kunnen mee genieten 

Geweldig verhaal !!!

Dat ik dit nog mocht meemaken ! Na 4 jaar ziek zijn, dan toch de beslissing genomen om met mijn beste vriend Peter ( aka Drip ) dit avontuur aan te gaan.
                      Hij was mijn steun en toeverlaat, mijn buddy en dit alles moogt ge letterlijk nemen.
                      Zonder hem was dit nooit gelukt !

Bedankt, Peter, en ook bedankt aan iedereen die ons heeft gevolgd.

Den Bompa,

Episch 

XXX

Vorige vrijdag kreeg ik al een berichtje dat de wagen in België was aangekomen
                          Direct den Bompa gecontacteerd.
                          Die had net gedaan met zijn gymnastiek. Na een doucheke ben ik ‘m gaan oppikken in Boom en vlug naar Wijnegem gereden.
                          Daar stond hij dan, onzen trots mag ik wel zeggen.
                          Meer dan 2300km heeft het 11je zijn best gedaan.
                          Op een doorgeslagen bougie na nul problemen gehad.
                          Wat zijn ze toch betrouwbaar die oude 11jes.
                          Deze laatste foto is getrokken met den Bompa achter ‘t stuur, klaar om terug naar huis te rijden.

Na al wat we hebben mee gemaakt, gelachen, gezweet, elkaar uitgekafferd en de draak steken met elkaar, kan ik maar besluiten met één ding.

Kijk goed, hier staan we dan, aan de Mediteraanse zee, om juist te zijn de Alboràn zee (moeten opzoeken).
                          Twee mannen die elkaar hebben leren kennen via dit forum.
                          Met dezelfde liefde en passie voor wagens (intussen voor het kuisen ervan ook).
                          Uitgegroeid tot een niet stuk te krijgen vriendschap.
                          Nooit kunnen dromen dat we zulk een fantastisch avontuur met ons twee zouden kunnen meemaken.
                          Man toch, wat hou ik van den Bompa !

XXX

Na onze koffiestop was het richting luchthaven karren.
                            Vlug nog enkele kliekjes geschoten 

Intussen was het 11je al een redelijk vettig karretje geworden.

Zij die den Bompa wat kennen weten dat hij een kuisfobie heeft (als het op zijn wagens aankomt).
                            Maar neen hoor, een auto die den tour gereden heeft moet vuil zijn, anders heb je niet meegedaan.
                            En ik laat ‘m zo vettig, kan ik nog weken in mijne man cave nagenieten, dat waren zijn woorden toch op de luchthaven.
                            Daar klopt dus nets van hé, intussen is ‘m al gekuist.
                            De buitenzijde al voor één keer, maar dat blijkt niet voldoende.
                            Zal nog een 2de beurt krijgen.
                            De binnenkant is wat anders, hij heeft die uitgemest en mij intussen een nieuwe benaming gegeven, Vettig navigatorke.
                            Ik heb totaal geen idee hoe hij daarop gekomen is…

Op de luchthaven waren we bij de eerste, de vrachtwagens werden nog niet geladen dus op zoek naar een rolstoel om mijne maat mee te vervoeren en elks een rugzak als handbagage.
                            Onze valiezen gaven we deze keer mee met het vliegtuig.
                            Ah ja, je kan uwe vuile was toch geen week in die auto laten steken, die nemen we ineens mee, weten de madammen ook wat doen als we terug zijn.

Gans deze trip hebben we ons niets moeten aantrekken van de  bagage, waarom zouden we dat dan op de luchthaven doen?
                            Dus wij met onze rugzakjes naar de check in.
                            Voor we de vlieger opstapten kwamen we de dames van de organisatie tegen.
                            Blijkbaar stonden onze valiezen gewoon aan de wagens, we moesten die zelf inchecken, dat hadden we nergens gelezen hoor 
                            Gelukkig wisten de dames dat het de onze waren en je weet het misschien niet, maar al den Bompa iets nodig heeft dan is de blik van een Saint Bernard er niets tegen.
                            Onze valiezen zijn dus netjes mee naar Zaventem gekomen.

XXX

Na onze koffiestop w

XXX

Het laatste verslag werd gemaakt toen we in Marbella aangekomen waren.
                                Nu een afsluiting is pas als je terug bent, met deze voldoe ik eraan;

De avondviering in Marbella was echt genieten.
                                Samen met andere deelnemers begin je verhalen te delen, wat je meegemaakt hebt, waar we allemaal mis gereden zijn, hoe blij we waren dat we iemand konden volgen omdat we hopeloos de mist in gereden waren,…

Avondeten moesten we niet meer, tijdens de receptie waren er meer dan hapjes genoeg. 
                                Ik vermoed dat onzen Bompa zelfs vis heeft gegeten zonder dat hij het beseft heeft.
                                Het is een echte carnivoor.
                                Het moet en zal vlees zijn of ‘t komt er niet in 

Goed geslapen en blij dat we nog maar enkele kilometers naar de luchthaven moeten.
                                Overschot van tijd, daarom rustig inpakken, uitchecken en terug het 11je in.
                                Sommigen vulden de namiddag met even naar Gibraltar te rijden.
                                80km enkel leek ons wat veel, we zijn dan maar richting luchthaven vertrokken maar zonder tolwegen te nemen.
                                Eerst zien dat we Marbella uit geraken zonder fout te rijden, dat was niet moeilijk.

Rustig binnendoor, even naar een kartcircuit gaan kijken (maar het was gesloten) 

Dan maar een koffie & sigaren stop ingelast.
                                [i]misschien een goede benaming voor een volgende meeting.
                                Cars and Coffie mag niet gebruikt worden gezien iemand die naam heeft laten registreren.
                                We kunnen misschien Cars and Cigars gebruiken…[/i]
                                De koffiestop dus, eerst door wat kleine straatjes en dan een terrasje gevonden waar je nog een koffie voor 1,20€ kon genieten.

Merci Mannen, een hele mooie prestatie en verslaggeving!

Respect voor mens en 11’je, deze ervaring nemen ze jullie niet meer af. Daar spreken jullie nog jaren over, hoop ooit iets dergelijks te kunnen doen met mijn zonen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 127)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.