Road Trip Time – Tour Amical Spanje

Home Forum Porsche Uitstappen Road Trip Time – Tour Amical Spanje

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Het was hier en daar al in een gesprek naar boven gekomen, den Bompa en den Drip trekken samen erop uit, Road Trip Time !!Organisatie: Tour Amical  –  http://www.touramical.be/Bestemming: SpanjeLijdend voorwerp: Porsche 911SC – 1981 Eens de beslissing genomen om hieraan deel te nemen, dan vliegt de tijd.Onzen Bompa heeft gans zijn elfje onder handen genomen. Geen vijsje bleef onberoerd, geen filtertje dat niet vervangen werd, alle vloeistoffen vervangen.
      ok als is den SC 41 jaar jong, hij verkeerde al in super staat, maar dat was niet genoeg voor mijne maat. Alles is nog eens grondig nagezien en in topstaat gezet.Ook binnenin werd alles aangepast meet als doel deze toer.
      Handschoenkastje dient als gsm houder, kunnen we google maps en gelijkertijd de tripmaster weergeven. Daarbovenop nog een navi van Garmin, verloren rijden in het Spaanse binnenland zal ons niet overkomen.
      De bomma laat ons zo maar niet vertrekken.
      Schrijfgerief, markeerstiften, zaklamp, leeslamp om op de copiloot zijn hoofd zetten, dagboek, alle nodige documenten. Ze heeft er haar werk van gemaakt.
      We werden zelfs uitgenodigd door Bert Heylen (een Amical ancien) om wat tips en tricks te ontvangen. Toffe kerel met zijn hart op de juiste plaats.

Vandaag was dan de eerste ontmoeting met de organisatie en de deelnemers.
      Keuring bij Porsche Centrum Antwerpen.
      Verzorgd ontvangen, dat is het minste dat we kunnen zeggen. Koffie, koffiekoeken, frisdranken, pizzastand, hamburger, frietjes,….
      Grondig nazicht van de wagen, altijd meegenomen. Uitgevoerd door een man met kennis, dat moet gezegd.

Na de inspectie hebben we een eerste proefrit gereden ‘bolleke pijl’.
      67,89km om aan elkaar te wennen;·         Op een T kruispunt naar rechts, dat zeggen we niet. Dat moet einde baan rechtsaf zijn.·         Vergeet ook niet de afstand tot de einde baan met regelmaat af te tellen of den bompa zijn wenkbrauwen krijgen een andere vorm…·         Nu links en rechts is al eens een discutiepunt, heb ik het goed gezegd of werd het wel goed begrepen.·         Om de hoek van een bocht of afslag op voorhand mee te geven spelen de cijfers van de klok ook een rol. Daar hebben we ook nog een werkpunt.

In ieder geval hebben we met twee vandaag genoten van de trip en het weer.
      We kijken al volop uit naar 7 mei, dan worden de wagens opgeladen in het park van Brasschaat, een hele festiviteit die dag.  https://antwerpclassictour.be/Met deze het eerste verslag geschreven, 11 mei nemen we het vliegtuig BXL naar Gerona.
      Voor we zover zijn krijgen jullie eerst het verslag van het laden van de wagens op 7 mei.

De trip op kaart ziet er als volgt uit;

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
      • + 1

Vind ik ook, helemaal super, met de finale etappe in zicht en nog zo guitig fris als jonge mannekes …

Weeral een geweldig verslag 

+1

man man man.!  Ik ben zoooo blij dit te lezen. G E W E L D I G  gewoon, als ge het nieuws opzet zou ge het vergeten, maar topkerels ze bestaan nog en een foto ervan staat hierboven!

XXX

De rit in de namiddag was iets korter, we zijn er weer in geslaagd om voor 18:00u bij het hotel aan te komen.

Weer redelijk stoffig onderweg, maar voor den Bompa moet het 11je er vettig uitzien. Anders heb je de Tour Amical niet gedaan…

Ook deze keer weer vlak voor de ingang van het hotel het beest neergezet.
                  Laat ze maar eens iets zeggen.
                  We zijn intussen 5 dagen onderweg, slapen samen, eten samen, douche of bad gaan voorlopig nog niet samen…
                  Maar de ganse dag rondrijden dat lukt goed, heel goed zelfs.
                  We maken ons niet druk als we een bocht missen, vinden dat zelfs plezant zo eens fout rijden.
                  Terug, nazien of we dan wel juist zijn en hup, we zijn weer vertrokken.

Den Bompa vroeg me vandaag wat ik er van vond, zo heel den tijd met hem optrekken.
                  Ik heb mijn mening gegeven, ga dat hier niet neerschrijven.
                  Men zegt dat een foto meer zegt dan een verhaal,

Zie hier mijn antwoord;

XXX

Onze middagstop was super verzorgd.
                    Het team van ‘Floryval Personal Chef uit Marbella’ verzorgden onze maaltijd.
                    Voordat we op de middagstop waren moesten wat bochtjes nemen, het laatste deel onverhard.
                    Even alle wagens bij elkaar gezet.

We waren nog niet uitgestapt of er kot al een dame uitlopen.
                    Hey mijnheer, je moet niet met uw krukken naar boven hoor.
                    Ik open de poort en jij bent de enige die verder mag met de wagen.
                    Tot binnen in de de Finca  super geregeld van de organisatie.

Eindelijk Paella !!

XXX

Vandaag was het zweten, niet moeilijk want we zitten bijna tegen Portugal.
                      Vertrokken in Caceres, als je dan rond Merida gaat dan ben je amper 50km van de grens.
                      We zijn verder zuidelijk getrokken naar Sevilla, stukje door de Sierra Norte.
                      We zijn daar even gestopt voor enkele foto’s maar niet te lang, den Bompa begon stilaan te smelten in het 11je.
                      Vlot de 30 graden gepasseerd hoor.
                      Zalige bochtige wegen, de eerste stukken versleten macadam en andere iets beter.
                      Hier zijn ze wel verslaafd aan snelheidsdrempels.
                      Slecht aangeduid, bijna niet zichtbaar, soms liggen ze in de schaduw van een boom en dan weet je het op het moment dat je er over knalt…
                      Leuk is anders.

Nog enkele foto’s van de eerste koffiestop;

XXX

Deze ochtend was het routeboek geopend, 382km staat erop voor vandaag.
                        Nu is het ons toch goed gelukt om ineens op de juiste route te vertrekken.
                        Tja Luc, wat heb je eraan als je gewoon de de gps aanduidingen moet volgen.
                        Bolleke pijl, daar hoort het een beetje bij dat je een beetje verkeerd rijdt, da’s een deel van de fun.
                        Zelfs in Spanje is het leuk om fout te rijden.
                        Alleen als de namen en de afstanden niet meer kloppen dan wordt je al eens wat boos.

We moesten na het vertrek snel een benzinestation gaan opzoeken. Niet overal hebben ze Super 98 en mijne maat wil niets anders in zijn machientje.
                        Je kan hem geen ongelijk geven.
                        We zaten op een gemiddelde verbruik van ongeveer 11 liter /100km.

Onderweg een koffie / cigaren stop inlassen.

het geluid van de P klonk herkenbaar, maar van het gesprek kon ik niet erg veel verstaan…is dit nu Antwaaarps ? veel ‘dedju’ erin…dat begreep ik dan weer wel

Super leuk om het verhaal te volgen! geniet ervan!

Leuk verslag en toffe foto’s. Bedankt.
                              En ik ben het eens met Bladerunner… bolletje/pijltje… pffff

Top verslag 

Mooie rit gasten en mooi verslag. Nog veel plezier daar in Spanje.

PS: Bolleke pijl, wat een gedoe. Ik snap er de logica niet van in deze tijden. Er bestaat tegenwoordig zoiets als een Garmin Zumo Xt of een TomTom rider waar je zeer eenvoudig routes kan inladen. Hiermee rij je nooit verkeerd.

XXX

Op een gegeven moment zijn we een dorpje gepasseerd met unieke hagen – Losar De La Vera

Was weer een superdag vandaag.
                                    Flink wat kilometers maar wel de eerste keer dat we voor 18u in het hotel waren.
                                    Bompa begint het in zijn voorarmen te voelen, maar diene ouwwe rakker van Boom geeft niet op.

Heb al voorgesteld om het stuur over te nemen als het moeilijker wordt.
                                    Probleem is dat hij niet graag het routeboek voorleest.
                                    Eigenlijk had dat boek al lang ergens naast de weg in Spanje gelegen moest Walter daaruit lezen…
                                    Er zit niet anders op dan dat ik het vastneem, foto’s trek, de weg dicteer aan den ouwe rakker en dat we op tijd zeggen dat hoog tijd is voor een koffietje.

Eigenlijk soppen we dan voor een sigaartje te genieten.
                                    Daar zoeken we altijd een gezellig plekje langs de baan voor op.
                                    Alleen zitten doe je daar nooit. 
                                    Binnen de kortste keren krijgen we gezelschap van mede reisgenoten en delen we onze ervaringen van de dag.

We maken ons stilaan klaar om te gaan rusten.
                                    Morgen trekken we naar Sevilla, volgens het grote boek 382km.
                                    Ben benieuwd hoeveel meer we er gaan bollen.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.