Road Trip Time – Tour Amical Spanje

Home Forum Porsche Uitstappen Road Trip Time – Tour Amical Spanje

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Het was hier en daar al in een gesprek naar boven gekomen, den Bompa en den Drip trekken samen erop uit, Road Trip Time !!Organisatie: Tour Amical  –  http://www.touramical.be/Bestemming: SpanjeLijdend voorwerp: Porsche 911SC – 1981 Eens de beslissing genomen om hieraan deel te nemen, dan vliegt de tijd.Onzen Bompa heeft gans zijn elfje onder handen genomen. Geen vijsje bleef onberoerd, geen filtertje dat niet vervangen werd, alle vloeistoffen vervangen.
      ok als is den SC 41 jaar jong, hij verkeerde al in super staat, maar dat was niet genoeg voor mijne maat. Alles is nog eens grondig nagezien en in topstaat gezet.Ook binnenin werd alles aangepast meet als doel deze toer.
      Handschoenkastje dient als gsm houder, kunnen we google maps en gelijkertijd de tripmaster weergeven. Daarbovenop nog een navi van Garmin, verloren rijden in het Spaanse binnenland zal ons niet overkomen.
      De bomma laat ons zo maar niet vertrekken.
      Schrijfgerief, markeerstiften, zaklamp, leeslamp om op de copiloot zijn hoofd zetten, dagboek, alle nodige documenten. Ze heeft er haar werk van gemaakt.
      We werden zelfs uitgenodigd door Bert Heylen (een Amical ancien) om wat tips en tricks te ontvangen. Toffe kerel met zijn hart op de juiste plaats.

Vandaag was dan de eerste ontmoeting met de organisatie en de deelnemers.
      Keuring bij Porsche Centrum Antwerpen.
      Verzorgd ontvangen, dat is het minste dat we kunnen zeggen. Koffie, koffiekoeken, frisdranken, pizzastand, hamburger, frietjes,….
      Grondig nazicht van de wagen, altijd meegenomen. Uitgevoerd door een man met kennis, dat moet gezegd.

Na de inspectie hebben we een eerste proefrit gereden ‘bolleke pijl’.
      67,89km om aan elkaar te wennen;·         Op een T kruispunt naar rechts, dat zeggen we niet. Dat moet einde baan rechtsaf zijn.·         Vergeet ook niet de afstand tot de einde baan met regelmaat af te tellen of den bompa zijn wenkbrauwen krijgen een andere vorm…·         Nu links en rechts is al eens een discutiepunt, heb ik het goed gezegd of werd het wel goed begrepen.·         Om de hoek van een bocht of afslag op voorhand mee te geven spelen de cijfers van de klok ook een rol. Daar hebben we ook nog een werkpunt.

In ieder geval hebben we met twee vandaag genoten van de trip en het weer.
      We kijken al volop uit naar 7 mei, dan worden de wagens opgeladen in het park van Brasschaat, een hele festiviteit die dag.  https://antwerpclassictour.be/Met deze het eerste verslag geschreven, 11 mei nemen we het vliegtuig BXL naar Gerona.
      Voor we zover zijn krijgen jullie eerst het verslag van het laden van de wagens op 7 mei.

De trip op kaart ziet er als volgt uit;

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 127)
    • XXX

Vandaag was niet te onderschatten, 417km hebben we afgehaspeld, van kiezelweg, rotweg, tot zelfs klotewegen.
        Maar moesten die er niet hebben ingezeten dan had het geen Tour Amical geweest.
        We hebben het daarnet nog tegen elkaar gezegd, geen trip voor watjes want morgen zijn het 420km om te gaan rijden.

Sfeerfoto’s;

XXX

Man man man, onze dag is al goed begonnen. De otto gestart en knal, een backfire. Ene poot verloren, dus dat ding draaide op 5 cilinders ipv op 6…
          De klusjesman van dienst ging er eens naar kijken…

Dat was niet echt een succes. Den Bompa wist al vrij snel dat er een bougie was die niet goed werkte.
          Geen probleem, stop met klungelen en hop naar Porsche Barcelona.
          Super ontvangen geweest en geholpen op een tempo zoals een F1 pitstop.
          Nazien, gevonden en vervangen. Nog een extra bougie meegekregen en dat voor een glimlach en nul euro!
          Daar kunnen ze in ons thuisland ook een puntje aan zuigen…

Stond wel wat lekkers in de garage.

Goed begonnen is half gewonnen
            PS geef ook de meneer van nr 45 met die lange zwarte neus mijn complimenten voor zijn mooi oudje !

XXX

Morgen vliegen we er terug in 417 km ligt er op den boterham, richting Valencia.
              Een beeld vanuit de kamer, morgen vers nieuw.

XXX

Het was echt een toffe rit, leuke baantjes al kronkelend door het Spaanse landschap.
                We zitten dicht tegen de kust maar die hebben we pas gezien bij de aankomst in Barcelona.
                Tussenstops;

Enkele jaren terug hadden we ook iemand mee op een trip (naar het land waar ze links rijden) met een klein blaasje, mijne piloot is daar ook mee uitgerust.
                3 extra stops verdomme 

De derde stop was aan een café.
                Nogal genant om ‘m daar te volgen om een foto te trekken.
                Ja ik weet het, zij die me een beetje kennen dachten dat ik geen grenzen had. 
                Ik heb ze wel.

In Barcelona hebben we na wat zoeken uiteindelijk het machien voor de deur geparkeerd.
                Fuck It, vanaf nu gaan we dat iedere keer doen.

XXX

Deze ochtend echt vroeg vertrokken.
                  Had er wat schrik in want die gepensioneerden zijn dat niet meer gewoon hé, zo vroeg uit hunnen nest.
                  In ieder geval, op tijd vertrokken.
                  Aan de bus standen onze dames met licht betraande ogen en een trillend lipje te zwaaien.
                  Wij met een grote grijns in de bus, al goed da het een geblindeerde VIP bus was.

De vlieger in Gerona;

Maar ja, foto’s van vliegtuigen willen jullie niet zien zeker.

[quote=”Mart post=288614 userid=7654″]Dan hebben we elkaar helaas net misgelopen Snoer, wij zijn rond die tijd begonnen in de biertent met een fris opwarmertje.

[/quote]

@Bompa Lawijt/@Drip veel plezier met jullie avontuur! We gaan de topic/verslaggeving hier ook volgen. Have a safe drive!

Prachtig, ik zat omwille van werk in het buitenland en was er niet bij.

Mooie venten en mooi autó,s, meer moet dat niet zijn …. Zegt mijn vrouw dan!

Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht samen ​​​ dag samen geweest is!!!!

Wees voorzichtig en AMUSEER jullie…YOLO  

Top! Veel succes 

Leuk! Ben benieuwd naar het vervolg.

Dan hebben we elkaar helaas net misgelopen Snoer, wij zijn rond die tijd begonnen in de biertent met een fris opwarmertje.

Podiumstar .

Tussen het koppel zit het precies al goed.
                                  Goei reis hé mannen !!!

[quote]spijtig genoeg heb ik jullie niet gezien , ik ben om 14u30 terug naar huis gemoeten voor een feestje/bbq. 

[/quote]

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 127)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.