Road Trip Time – Tour Amical Spanje

Home Forum Porsche Uitstappen Road Trip Time – Tour Amical Spanje

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Het was hier en daar al in een gesprek naar boven gekomen, den Bompa en den Drip trekken samen erop uit, Road Trip Time !!Organisatie: Tour Amical  –  http://www.touramical.be/Bestemming: SpanjeLijdend voorwerp: Porsche 911SC – 1981 Eens de beslissing genomen om hieraan deel te nemen, dan vliegt de tijd.Onzen Bompa heeft gans zijn elfje onder handen genomen. Geen vijsje bleef onberoerd, geen filtertje dat niet vervangen werd, alle vloeistoffen vervangen.
      ok als is den SC 41 jaar jong, hij verkeerde al in super staat, maar dat was niet genoeg voor mijne maat. Alles is nog eens grondig nagezien en in topstaat gezet.Ook binnenin werd alles aangepast meet als doel deze toer.
      Handschoenkastje dient als gsm houder, kunnen we google maps en gelijkertijd de tripmaster weergeven. Daarbovenop nog een navi van Garmin, verloren rijden in het Spaanse binnenland zal ons niet overkomen.
      De bomma laat ons zo maar niet vertrekken.
      Schrijfgerief, markeerstiften, zaklamp, leeslamp om op de copiloot zijn hoofd zetten, dagboek, alle nodige documenten. Ze heeft er haar werk van gemaakt.
      We werden zelfs uitgenodigd door Bert Heylen (een Amical ancien) om wat tips en tricks te ontvangen. Toffe kerel met zijn hart op de juiste plaats.

Vandaag was dan de eerste ontmoeting met de organisatie en de deelnemers.
      Keuring bij Porsche Centrum Antwerpen.
      Verzorgd ontvangen, dat is het minste dat we kunnen zeggen. Koffie, koffiekoeken, frisdranken, pizzastand, hamburger, frietjes,….
      Grondig nazicht van de wagen, altijd meegenomen. Uitgevoerd door een man met kennis, dat moet gezegd.

Na de inspectie hebben we een eerste proefrit gereden ‘bolleke pijl’.
      67,89km om aan elkaar te wennen;·         Op een T kruispunt naar rechts, dat zeggen we niet. Dat moet einde baan rechtsaf zijn.·         Vergeet ook niet de afstand tot de einde baan met regelmaat af te tellen of den bompa zijn wenkbrauwen krijgen een andere vorm…·         Nu links en rechts is al eens een discutiepunt, heb ik het goed gezegd of werd het wel goed begrepen.·         Om de hoek van een bocht of afslag op voorhand mee te geven spelen de cijfers van de klok ook een rol. Daar hebben we ook nog een werkpunt.

In ieder geval hebben we met twee vandaag genoten van de trip en het weer.
      We kijken al volop uit naar 7 mei, dan worden de wagens opgeladen in het park van Brasschaat, een hele festiviteit die dag.  https://antwerpclassictour.be/Met deze het eerste verslag geschreven, 11 mei nemen we het vliegtuig BXL naar Gerona.
      Voor we zover zijn krijgen jullie eerst het verslag van het laden van de wagens op 7 mei.

De trip op kaart ziet er als volgt uit;

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 127)
      • Hahaha heel leuk, vond het een super cosy eventje daar, zeer gemoedelijk allemaal en een prachtig weertje ook. Heel fijntjes om jullie eindelijk weer es te zien en een goeie Tour te wensen!!

XXX

Eens op de ‘camion’ konden we niet veel meer doen dan ene te gaan pakken.
          Onze hoofdsponsor was er ook, da’s altijd goed voor drankbonnetjes 

Speciaal transport was voorzien om de piloot exclusief rond te voeren.

Natuurlijk ontbreekt nooit ‘den bekende Nederlander’ op zulke evenementen…

High in the Sky staat het 11je op transport

Het lijvige routeboek hebben we ook al ontvangen, 195 bladzijden leesplezier stijl ‘bolleke pijl’. We gaan het mogen kunnen

Kameraadschappelijk hebben we een vakantie eed gezworen.
          What Happens in Spain, Stays in Spain.
          We hebben dat bezegeld met ‘nen dikke kus’ 

Aftellen nu naar 12 mei, dan vliegen we er letterlijk in

XXX

Zo, den Bompa pikt me op en we zijn vertrokken richting Brasschaat.
            Volgeladen rijdt zo’n oud 11je wel wat anders dan zonder alle bagage en een volle tank.

Eens aangekomen op het park dan gaat het vooruit hoor.
            Inschrijven, goodie bag, stickers,…
            De stickers worden door een professioneel team aangebracht, dan zijn ze netjes geplaats, zonder blazen…

Auto klaar, dan vertrekken we richting podium

Vandaar rijden we een volledige ronde en zijn we klaar voor het opladen.
            Makkelijk is dit niet, maar die Polen die hebben al veel wagens verkast  ‘t zal nu ook wel lukken.

Ne Poolse vrachtwagen, als die maar niet de andere richting op rijd.

Dank Bompa, we komen ook even een kijkje nemen is de bedoeling dan toch.

Als de agenda het toelaat kom ik Hola zeggen in Valencia, is een uurtje vanwaar ik woon.

@Mart , makkelijk te vinden hoor park van Brasschaat . Hemelweide, Gemeentepark 5, 2930 Brasschaat.
                      ( Volg de Gele route gratis parking voor classic cars )

Ik kom tegen de middag af ! 

Toch nog even voor de ‘niet zo goede digitale zoekers’ onder ons. Wat is het adres in Brasschaat waar deze happening zondagmiddag plaats heeft?

XXX

Leuk dat we nog wat medeforumers gaan zien 

Kostprijs, da’s geen geheim. Is gewoon terug te vinden op de website van Tour Amical.
                            3.165,- per persoon,  dan moet je niet zoeken.
                            Prijzig, ja. Maar er zit wel wat in dit pakket.

Transport wagens heen en terug
                            Vlucht heen en terug
                            Verblijf in 4 en 5 sterren hotels (minder kan ook maar dit zit er nu eenmaal in)
                            Roadbook, kledij; Polo, T-shirt, Windjack, Hoodie van Baindoux
                            Rallyplaat, stickers, badges en lanyards, goodiebag,…

De fun en de onvergetelijke momenten, daar zorgen de Bompa en ik wel zelf voor 
                            Ik zal trachten dagelijks hier een verslag met fotomateriaal te posten.

@ Bladerunner , dat is geen publiek geheim hoor surf even naar Tour Amical alle info staat op hun website , en wat je er voor in de plaats krijgt .
                              Als je er snel bij bent kan je nog deelnemen aan de tour door Portugal .

Have fun guys. Ben ook benieuwd naar de dagelijkse rapporten.

PS: Als ik zo onbeleefd mag zijn; wat kost dat eigenlijk, zo’n tour met alles er op en er aan?

Is in mijn achtertuin, uiteraard zal ik er zijn en verheug mij al op een blij weerzien Peter 

Wij komen

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 127)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.