Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Roadtrip
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 7 maanden geleden door
Reys.
-
MakerDiscussie
-
10 januari 2012 om 14:36
Om eens iets anders te doen plan ik voor deze zomer een roadtrip met de Porsche.
Ik dacht richting Alpen met mooie passen, vergezichten, slingerbaantjes, kortom, een weekje genietend rijden :driver: zonder vooraf iets te bespreken en s’avonds een hotelletje of een B&B zoeken. :drink:
Heeft iemand routes of tips?
-
MakerDiscussie
-
Een trip om jaloers op te zijn!!!
Ons Madam ziet dat echter helemaal niet zitten…heb er begrip voor 😳Zeer mooi verslag, ik heb er van genoten, bedankt om dit te delen :first: :respekt:
Bedankt om dit te delen op het forum ,ik heb genoten in alle geval .Heel mooi verhaal en foto’s :respect2: :first:
Zeer mooi verslag, ik heb er echt van genoten, en begon geregeld spontaan weg te dromen.
Bedankt! :respect2:[quote=”bladerunner” post=103537]Maar je weet maar nooit dat mijn vrouw onderweg een antieke kast of zo zou gekocht hebben, dan had het wel kunnen dienen. :lol:[/quote]
Of een Italiaanse kledingzaak annex schoenwinkel geplunderd… 😉
[quote=”patrickvb” post=103533]Prachtige reportage! :applaus:
Het bagagerekje blijkbaar niet nodig gehad?[/quote]
Ik had voorzien om het targadakje hierop te leggen, ik had zelfs een tas waar het inpaste. Maar aangezien er nog plaats was op de achterzetel bovenop de bagage was het, met de regenbuien, gemakkelijker om het erop en eraf te nemen.
Het rekje heeft dus niet kunnen dienen 🙁 🙁
Maar je weet maar nooit dat mijn vrouw onderweg een antieke kast of zo zou gekocht hebben, dan had het wel kunnen dienen. 😆
Prachtige reportage! :applaus:
Het bagagerekje blijkbaar niet nodig gehad?
Hartelijke dank voor dit HEEL mooie reisverslag !
Mooi geschreven met bruikbare tips en voorzien van het nodige beeldmateriaal .
:respect2: :applaus:Prachtige vakantie gehad zo te zien :applaus:
Ik wou dat ik mijn vriendin zover kreeg om dit ook eens te doen.Dag 10:
Terug thuis, weggaan is plezant maar terug thuiskomen ook. :relaxman:Woensdagmorgen vertrokken in Italië richting Zwitserland, hiervoor rijden we over de Simplonpas. Mooi en weinig verkeer.
Beneden rijden we door idyllische dorpjes met typische houten chalets richting Furkapas. Vreemde namen hebben ze daar voor hun dorpen, we rijden door Bitsch, en later zullen we ook door Kloten rijden. :engeltje:
De Furkapas
De Grimselpas
Boven op de Grimselpas zie ik deze Porsche parkeren en ga er op af.
Een oudere Zwitser (ik schat +/- 75 jaar) met zijn kleinzoon. Ik doe een praatje en de man verteld mij dat hij de Porsche 36 jaar terug nieuw gekocht heeft en 10 jaar terug volledig heeft laten restaureren. De 2.7 motor was volledig gereviseerd en aangepast met o.a. hydraulische kettingspanners, RS cylinders en pistons, enz. zodat de wagen ong. een 200 Pk had.
Ik vraag of hij de wagen wil verkopen, maar de Porsche ging later naar zijn kleinzoon. Ik moet niet vertellen wie er stond te glunderen zeker?Ok, de volgende pas is de Sustenpas.
Al deze passen liggen achtereen zodat je deze perfect op een voormiddag kan rijden. Echter, tegen de middag wordt het te druk, iedereen wil deze passen op. Terwijl ik een foto neem wordt ik ei zo na overhoop gereden door een Moto Guzzi. :wtf: :wtf:
We rijden Andermatt (Zwitserland) binnen voor een snelle hap. 2 broodjes hesp en 2 pintjes, 20 euro 😐
Voor deze prijs hadden we in Italië een halve liter wijn, een spagethi vongole en een salade de la casa met tonijn + fooi.Dus nogmaals, Zwitserland is prachtig maar te duur.
Op naar het Zwarte Woud dan maar. We rijden langs het Vier Woudstedenmeer, de autostrade naar Zurich en van daar naar Schaffhausen. We bezoeken snel de Rheinfall, volgens mij de grootste waterval van Europa, voor zover ik iets van watervallen ken dan toch. :respect2:
Lieflijk hotel in het Zwarte woud, in een dorp met 116 zielen, geen kloten te zien dus maar wel het beste bed van heel het verlof.
s’Morgens door het Zwarte woud met, nog steeds, het dak open. Over mooie wegen richting Freiburg waar de de autosnelweg opgaan richting Straatsburg. Daarna terug Duitsland in om via Sankt Vit terug België binnen te rijden. De hele weg met open dak, we rijden 10 kilometer in België en het begint te gieten, :wtf: Draaien we terug?De cijfers:
2998 km waarvan +/- 1200 autostradekilometers
305,65 liter benzine, gemiddeld verbruik dus 10,19 L/100km
7 landen: België, Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Italië, FrankrijkAlle hotels en B&B geboekt via Booking.com. Dit ging zeer vlot, overal waar we aankwamen lag alles klaar.
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de route, stuur mij een mailtje en ik zal proberen deze door te sturen. Ik heb de route gepland met Garmin Mapsource en ik weet niet of iedereen deze bijlage kan openen.
Zo, dit was het dan.
Dag ??? tel kwijt. :sleep:
Vandaag op zoek geweest naar de perfecte villa. Wordt het deze?
Of deze?
Of deze?
De beslissing is gevallen, het wordt deze laatste. Ik bel aan en vraag of we even mogen binnenkomen, kwestie van iets belangrijks te bespreken.
We worden het al snel eens over de prijs voor de villa, enkel de boot is nog een kwestie van onderhandelen, maar ik voel dat het goed komt. :sarcastisch :sarcastischNa een kwartier is de zaak beklonken en we drinken champagne op de goede afloop. :drink: :drink:
Nog snel een sms’je naar het werk dat ik niet meer terug kom, naar de kinderen dat ze mogen afkomen als ze goesting hebben, naar de vrienden dat ze altijd welkom zijn en klaar. :relaxman: :relaxman:
“Luc,… Luc,…Luuuc”,….”heu jaaa”,… “wakker worden, seffens verbrand je”, “smeer je een beetje in”.
Fuck, :wtf: :wtf: weg droom,….. 😥 😥Terug naar de realiteit dan maar, we hebben nog wat rondgetoerd en plots was Kapitein Zeppos daar terug, op de weg nu.
Een babbeltje met de brave man gedaan, het bleek een Zwitser te zijn, die hier in de buurt een verblijf had want de amfibie bleef altijd hier. De auto was 50 jaar oud en volledig gerestaureerd. Knap gedaan moet ik zeggen. :first:
Morgen rijden we terug richting huis met een tussenstop, dus de Porsche moet proper zijn, 8 euro voor een volledige handcarwash.
Nadien nog maar eens een terrasje en zowaar kwam daar een meermeermin uit het water gekropen :wtf:Zoals gezegd, morgen over Zwitserland en nog flink wat passen richting Zwarte woud.
Hier nog enkele sfeerfoto’s.misschien tot morgen.
[quote=”mark986″ post=102977]@bladerunner
je mag altijd je route doorsturen met een paar stopts of hotels die je hebt gedaan. Ziet er super uit om te doen!
Leuk om lezen zo op een regenachtige maandagochtend….[/quote]
+1
Je hebt mijn mailadres. Hotels nog vlot kunnen boeken?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.