Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Roadtrip 2013
- Dit onderwerp bevat 69 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door
Igor Duerloo.
-
MakerDiscussie
-
9 juli 2013 om 12:04
Kinderen achtergelaten bij de Bomma, hond aan de koord vastgebonden in zijn vertrouwde bos, huis optimaal beveiligd door housesitter.
Ready for take of… :relaxman: :relaxman: :relaxman: :relaxman:
-
MakerDiscussie
-
Zo heb ik mijn routes ook gepland en het was inderdaad opgevallen dat google zijn eigen willetje heeft. Volgende is letterlijk het begin in Arras.
1. Vertrek in noordwestelijke richting op de Pl. des Héros rijd 15 m totaal 15 m
2. Neem de 1e afslag links om op Pl. des Héros te blijven rijd 40 m totaal 55 m
3. Neem de 1e afslag links, Rue Claud Bernard op rijd 110 m totaal 160 m
4. Sla linksaf naar de Pl. des Héros.Maw. verlaat het plein, neem een paar zijstraten en geniet een tweede maal van het plein :happy:
Ik heb ze meteen omgezet naar PDF, verkorte URL kende ik niet, merci voor de les 😀
Huidige GPS is een ook een Garmin en ik zou zonder twijfel opnieuw voor een Garmin gaan al zal dat even moeten wachten want zelfs een GPS waar je zelf routes in kan opslaan gaat mijn achteruit niet vinden denk ik :happy:Nee, zelf ken ik niet veel van Google maps, ik heb gewoon wat geëxperimenteerd. Je kan dus een route plannen van A tot B en deze dan, door op de paarse lijn te klikken te verslepen naar de wegeltjes die je ongeveer wil rijden. Klopt wel geen honderd procent omdat Google zo zijn eigen willetje heeft.
Deze route kan je dan bewaren door op het icoontje bovenaan, naast het print-icoontje, te klikken en dan te kiezen voor de verkorte URL.Ik kan je wel de Zumo 550 aanbevelen, hiermee kan je zelf je routes maken via mapsource en deze in de gps steken.
De Zumo 550 is al een ouder model, deze kan je via de bekende 2de handssites voor een prikje op de kop tikken.Absolute topper, dit verslag. Geef jij ook lessen in google mappen want ik zie dat je de routes netjes post maar ik was er niet in geslaagd mijne te bewaren. Of werkt dit enkel in combinatie met de Garmin?
Bedankt om het verhaal te delen.
Proficiat met het lage verbruik, dat moet ik ook eens proberen te noteren met de mijne 😳‘t kriebelt om met de P naar Italiê te rijden maar mijn wederhelft ziet dat niet zitten 🙁 zal met de merc zijn… :driver:
hoi
super fijne auto die 3.2 targa
geniet er maar van doe ik ook
:drink:Nog even de cijfers
Totaal 2773km
Benzineverbruik: 277,23 liter of 10l/100km
Benzineprijs in
België: 1,54
Frankrijk: 1,639
Luxemburg: 1,385De routes en verblijven zijn allemaal op voorhand vastgelegd. Wie interesse heeft in de routes kan ze gerust krijgen. Ik heb ze gemaakt via Mapsource van Garmin, je hebt dus wel dit programma nodig om ze te kunnen bekijken. GPS was een Garmin Zumo 550 die ik destijds aangeschaft heb voor op de moto. Fantastisch toestel die zijn geld al meer dan opgebracht heeft.
Hieronder ongeveer de routes via Google maps, deze wijken iets af maar geven toch min of meer de richting weer.
Dag 4
http://goo.gl/maps/cQ4w1Dag10
http://goo.gl/maps/6rB7mDag11
http://goo.gl/maps/FSfzvDag12
http://goo.gl/maps/K8GfREen Porsche is een schitterende wagen, althans dat is wat ik van de mijne vind, geen enkel probleem gehad onderweg, relatief weinig verbruik en een baanligging als een trein (ééntje die niet ontspoort tenminste).
Enkel raakte mijn rechtervoorband soms de kas, dit had ik niet met de 16”Fuchsen en nu wel met de 17”ers. Ofwel is de band iets te hoog ofwel hangt mijn auto iets te laag.
Bedankt iedereen voor de positieve commentaren. 😉 😉
ben blij dat jullie veilig zijn thuis geraakt en denk wel dat dit ook een vermoeiende reis moet zijn maar wel eentje om nooit te vergeten.
bedankt om ons mee te nemen in deze levenservaring :applaus:Spijtig dat het alweer voorbij is voor jullie.
Nochtans met deze temperaturen zou je denken dat je nog steeds in het zuiden zit.
Ook bedankt om ons toch ook een beetje te laten genieten van jullie reis :up:Gelukkig zit er een brede achterbank in die Targa, dat de thuisblijvers er dus ook bij pasten. Wanneer gaan we weer?
Ik heb het hele topic nog eens na gelezen en het voelt nu of ik zelf een beetje op reis geweest ben.
Prachtige foto’s :respect2: en zeer mooi geformuleerd :up:
Francios Hollande zou jullie een korting moeten geven om zo mooi Frankrijk te promoten 😉Die negen elf van jullie moet echt wel super dik in orde zijn ,ikzelf heb er een dagje Belgische Ardenne opzitten en zie bijna scheel van constant die temperatuurmeter in de gaten te houden :sarcastisch
:applaus:
Prachtige reis, mooi en komisch omschreven.
Bedankt om ons allen mee te laten genieten.:respekt:
Dag 12
Als de vrouw haar zinnen naar huis staan moet je van goede komaf zijn om dit nog te veranderen. Ik wil nog door de Vogezen over de Col du Ballon d’Alsace, de Grand Ballon, Col De la Schlucht en dan stoppen bij het frituurtje op de Col du Bussang.
Man man, wat bakken ze daar in dat kleine frituurtje, halverwege naar boven aan de rechtse kant, een lekkere biefstukken. Zo recht uit de koeling in de hete pan, en dat terwijl de verse frietjes gebakken worden in het perfecte verwarmde ossevet. Dan alles mooi geschikt op een bordje met wat sla en mayonaise. Je kunt dan buiten, aan het bankje, tussen de truckers gaan zitten want veel plaats is er niet. Je weet niet wat je eet, ja, geef mij dit maar ipv een bordje van bij mijn vriend Piet uit Les Vans.
We reppen ons dus naar huis. 620 km, waarvan nog ongeveer 260 km binnendoor tot in Nancy waar we de autostrade opkunnen. Reppen is een groot woord want eens we van de kleinere D-wegen op de regionale wegen komen lijkt het wel of iedereen richting noorden wil. Volgens mij heeft de helft van de Hollanders de Spaanse Costa’s verlaten en rijden ze allemaal binnendoor richting Nederland. Waarschijnlijk willen ze allemaal binnendoor om de dure péages te vermijden, ja, nu het crisis is telt elke euro, zeker weten.
Ik erger mij dood achter mobilhomes (lees dag 11), auto’s met caravans maar nog erger, auto’s met zo van die plooitentdinges op wielen, hoe noemt eigenlijk zoiets. Alles ligt boven op het dak van de auto of op de plooitentdinges. Van fietsen tot kano’s, zandbakjes voor de kinderen, stoelen, tafels, je kan het niet bedenken of het zit er bovenop. Ik hoor zelf dat de aardappels en de pindakaas ook mee moeten.
Als je dan uiteindelijk kunt inhalen, want het is alsof de andere helft van de Nederlanders, ook met hun caravans en plooitentdinges, in de andere richting, Spaanse Costa’s dus, rijd, om de lege plaatsen van de vertrokken landgenoten ginder op te vullen, dan wordt er plots gas gegeven, want een Porsche mij voorbijsteken, ho maar, dit gaat lekker niet door.
Gelukkig heb ik mijn vrouw bij om me in deze gevallen te kalmeren, je kan je niet inbeelden hoe ze dit aanpakt. Ik kan het eigenlijk niet uitleggen maar telkens slaagt ze er in om het beste in mij naar boven te halen zodat ik dan toch met een glimlach, mijn iets tragere medemens inhaal en er nog in slaag deze nog vriendelijk te groeten ook. Volgens mij heb ik een zeer goede reputatie bij onze kampeerenthousiaste noorderburen. Aan mij zal het niet liggen.
Ergens tussendoor toch nog een Porsche gespot.
Na een zenuwslopende rit komen we via Nancy op de Frans autoroute’s.
François Hollande heeft aan zijn regering de opdracht gegeven om al die kapitalistische toeristen eens goed uit te zuigen.
Ja, naar ons Frankrijk komen om hier een beetje te profiteren van ons mooie weer, onze lekkere wijn en spijzen, onze mooie contreien. Dat moet maar eens gedaan zijn. We slaan alle buitenlandse bieren op met 50%, voeren verblijfstaksen in en vooral, we plaatsen massaal veel flitspalen en halen dan op die plaatsen de snelheid belachelijk naar beneden. Bijvoorbeeld, expreswegen met dubbel baanvak, waar geen kat rijd, 90km/u en achter elke vuilbak een flitspaal. Rond Nancy tot Metz, een driebaansvak met max 110km/u, 5 km voor Metz tot 5 km na Metz dezelfde driebaansvak met max 90 km/u. Ik heb minstens over 120km, 15 flitspalen gezien en 2 mobiele, en dan spreek ik niet van diegene ik niet gezien heb. Ik hoop dat ik door de mazen van het net gelipt ben.
Uiteindelijk komen we thuis, de Bomma wacht ons op met de kids, de hond staat kwispelend, weliswaar sterk vermagert, nog steeds te wachten aan zijn touw in het bos, mijn hond is altijd goed gezind als hij mij terugziet, zelfs na zo’n lange periode, ik weet niet of mijn vrouw even goed gezind zou zijn moest ik haar aan een touw in het bos achtergelaten hebben voor 12 dagen.
Tot slot; het was weer een schitterende reis met vooral zeer mooie rij-momenten. Frankrijk wordt niet voor niets, als één van de mooiste landen ter wereld omschreven. Nogmaals, echt een aanrader.
Ook wil ik mij bij deze verontschuldigen aan al diegenen die ik op mijn tocht misschien geërgerd heb door hen met mijn Porsche misschien iets te kort voorbij gestoken te hebben. Ook mijn welgemeende excuses aan de Hollanders met hun caravans en plooitendinges die ik verwenst heb en de huid volgescholden heb. Zij hebben het niet gehoord maar mijn vrouw des te meer, dus ook mijn excuses naar mijn vrouw en respect om het geduld op te brengen om mij te kalmeren.Ook mijn excuses aan de nazaten van de honderden vlinders die gesneuveld zijn tegen de voorkant van de Porsche door mijn roekeloos rijgedrag. Laatst was er een item in het nieuws dat er in België bijna geen vlinders meer zijn, ja normaal toch, moest ik vlinder zijn, ik bleef ook niet in dit koude apenlandje van Koning Philipe, of is het Filip of Philip, of Flupke? Wie zal het zeggen, hijzelf waarschijnlijk niet want dan staat ofwel republiek Vlaanderen op zijn kop ofwel Koninkrijk Wallonië. Mij om het even, de volgende troonopvolger is een vrouwtje met de bevallige naam Elizabefje, euh bethje. Dan kunnen er geen vergissingen meer gebeuren want ze spreekt beter Vlaams dan Frans volgens de boekskes.
Maar soit, dit was het dan, tot de volgende, ik ga nu met mijn hond wandelen, terug het vertrouwen winnen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.