Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Roadtrip 2013
- Dit onderwerp bevat 69 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door Igor Duerloo.
-
MakerDiscussie
-
9 juli 2013 om 12:04
Kinderen achtergelaten bij de Bomma, hond aan de koord vastgebonden in zijn vertrouwde bos, huis optimaal beveiligd door housesitter.
Ready for take of… :relaxman: :relaxman: :relaxman: :relaxman:
-
MakerDiscussie
-
elke keer super fijn om te lezen!!!!!
Volgend jaar misschien met meerdere P’tjes meerijden :first: :engeltje:
enne, uwe Porsche :respect2:Dag 11
Mobilhomes.
Ik heb het nooit goed begrepen. Een caravan met 4 wielen, een stuur en een motor er in. En liefst een motor van een grasmachine zodat we tegen 10 km/u kunnen cruisen over wegen waar we eigenlijk niet door kunnen, wegen die gemaakt zijn voor Porsches of moto’s, maar die we toch ook graag willen gebruiken want wij willen ook zalig kunnen genieten. Dat iedereen achter mij ook in een slakkegangetje mee moet, nee, niets van aantrekken. En dan ’s avonds gezellig met z’n allen op een parkeerplaats gaan staan, onze watertanks en toiletten ledigen en terug vullen met vers water.
Maar ’t zal wel aan mij liggen. 🙄 🙄
Ok, de rit van vandaag.
Vroeg weg vanuit Vaison la Romaine richting Vercors. In Remuzat wat gieren in het wild spotten. Er vliegen er twee rond, de rest slaapt waarschijnlijk nog.
We rijden via de Col de Rouset, de Vercors binnen.
De Vercors is anders dan de Provence, veel groener ook, maar zeer mooie D-wegen.
We verlaten de Vercors via Grenoble en rijden de Chartreuse binnen, een gebergte boven Grenoble. Ik dacht dat Chartreuse een drank was, maar dus blijkbaar ook een streek. Mij om het even.
Via Chambéry rijden we naar Annecy en verder noordwaarts naar het Jura-gebergte. Nu, om eerlijk te zijn, hiervan had ik me weinig voorgesteld maar ook dit is onwaarschijnlijk mooi. Een combinatie van Alpen, Vogezen, Provence, kortom een aanrader.
Je kan er golven,
Of schansspringen
Maar ook prachtige wegen ontdekken.
Weer een mooie dag geweest en geweldig verhaal van de Japanners.
Al is aan gedacht het reisverhaal in boekvorm uit te brengen? Ik koop het direct! :up:
:happy: die japannerkes toch hé. :happy:
maar er zijn nog genoeg Porsche’s in japan.
ik denk dat ze eerder een foto van de madam met de porsche wilden hebben
super mooie vakantie maken jullie ervan en laten ons watertanden waarvoor dank :respekt:Dag 10, back on the road again, yeehaa….
De Ventoux op via Malaucene, mijn god wat heb ik mijn Porsche gemist, en hij mij, want hij was niet in te tomen. Hier hebben ze in de beginjaren ’70 nog snelheidswedstrijden gereden, om ter snelst naar boven, dit moet schitterend geweest zijn.
Afdaling, richting Sault, naar de lavendelvelden.
En dan gebeurd er iets vreemd.
Ik stop voor wat foto’s en ineens komen er uit een auto twee Japanners gelopen.
“Messieur, messieur, bossoer, bossoer, foto, foto vatuur, oui oui ou????,” Ik schrik me een hoedje, want de rest van de Japanse familie zit rustig in het lavendelveld kunstzinnige foto’s te trekken, maar deze twee hebben helemaal geen interesse in lavendel, de Ventoux of wat Frans dan ook! Nee, een Porsche…, en hij stopt nog wel 5 meter van hun gehuurde auto, dit is een buitenkans.
“Maar natuurlijk beste vrienden, doe maar op”. Ik spreek altijd Vlaams tegen iemand van een ander werelddeel, want Vlaams begrijpen ze overal, probeer maar.
Ze nemen honderden foto’s met hun gesofisticeerde toestellen en dan zeg ik, in’t Vlaams natuurlijk, “Als je wil mag je ook achter het stuur gaan zitten”. Dit moet ik geen twee keer zeggen, en zoals eerder gezegd, Vlaams verstaan ze allemaal.
Men moest het Vlaams maar eens introduceren als wereldtaal.
Dan volgt er een overvloed van, weet ik veel wat, bedankingen vermoed ik, en nog meer foto’s. Ze doen maar, als ik iemand gelukkig kan maken, dan ben ik ook gelukkig.
Ik denk dat op dit moment, foto’s van mijn Porsche heel Japan overspoelen want sinds forumlid “John Beton” het laatste exemplaar er weggehaald heeft zit men er in zak en as.
Ok, genoeg gezeverd, Sault en zijn lavendelvelden zijn mooi, alsook de “Gorge de la Nesque”.
Op een terrasje in Malaucene kon ik het niet meer houden en heb mij een Duvel besteld, lekker.
Dan de Porsche maar eens wassen want morgen trekken we verder, terug richting huis via de Jura.
Dag 6 – 9
Vooral wat bezoekjes in de streek, wat is de Provence toch mooi. Telkens ik hier kom wil ik blijven, mijn chef bellen en zeggen dat hij rechtstreeks mijn loon stort op mijn nieuwe bank. Ik twijfel tussen Caisse d’epargne of Credit Lyonnais.
Of toch maar liever een kleinere bank want ik heb van geen één van beiden iets toegeworpen gekregen tijden de Tour,… fuck them. :loser:
Cultuurrubriekje:
Festival van Avignon, echt de moeite, kost nul komma nul euro voor prachtig spektakel op straat. Ik geef telkens een euro als ik het mooi vind.
Een half afgewerkte brug waarvoor je moet betalen om niet tot aan de andere kant te geraken, niet met mij dus. :wtf: :wtf:
Foto’s komt in orde. Om in beeld te komen moet je in België een echte criminele activiteit uitvoeren hé. Ge had zeker moeten laten opvallen dat ge Porscherijder zijt en bij voorkeur één of andere belasting/taks niet moeten betalen. Al het andere dat je opsomt, bestempeld men als de faits divers.
Super verslag, prachtig, werkelijk top om te lezen en te volgen, bedankt :respect2:
[quote=”Igordiver” post=136543]Denk dat ge niet in beeld zijt geweest bij sporza 😀 De drie weken van de Tour zijn zowat heilig voor mij, mis geen minuut. De roadtrip heeft nog meer appeal gekregen. 😀
Maandag vertrek ik richting Normandië, een iets bescheidener avontuur maar dit kan als motivatie wel tellen. :respekt:
Alleen nog afwachten of de foto’s die ik post ni van een garage in de buurt van Arras zijn of zo :D[/quote]Nie in beeld???, godverdoeme, we hebben Kris Peeters gegijzeld, spijkers voor Contador zijn banden gestrooid, gedreigd om het omroepkotje van Michel Wuyts op te blazen als we niet in beeld zouden komen en dan dit??? :wtf: :wtf:
Foto’s plaatsen Igor, ik ben nog nooit in Normandië geweest en wil er ook eens naartoe. :salut:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.