Roadtrip 2013

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Roadtrip 2013

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Kinderen achtergelaten bij de Bomma, hond aan de koord vastgebonden in zijn vertrouwde bos, huis optimaal beveiligd door housesitter.

Ready for take of… :relaxman: :relaxman: :relaxman: :relaxman:

IMG_3528.JPG

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 69)
      • Mooi verslag! Toffe foto’s, goed om ideeën op te doen!

Trouwens was er gene cava op de markt? 😀

Denk dat ge niet in beeld zijt geweest bij sporza 😀 De drie weken van de Tour zijn zowat heilig voor mij, mis geen minuut. De roadtrip heeft nog meer appeal gekregen. 😀
            Maandag vertrek ik richting Normandië, een iets bescheidener avontuur maar dit kan als motivatie wel tellen. :respekt:
            Alleen nog afwachten of de foto’s die ik post ni van een garage in de buurt van Arras zijn of zo 😀

Inderdaad zalig om de rit te volgen.

Heb zin om te vertrekken :driver:

Zeer mooi verslag!

Doet zin krijgen om ook te vertrekken :driver:

dag 4 en 5

Direct maar een vleugje cultuur :salut:

20130713_094331-kopie.jpg

Een fontein en een markt in het dorp van
                  Piet Huysentruyt “Les Vans”

Volgens de boekskes heeft “la Huysentruyt” hier een eethuisje waar zelfs de prins al eens geweest is. Ja, hij mocht zelfs zijn bord aflikken want dat schijnt de bedoeling te zijn, zo lekker zou het zijn. :coolness:
                  Ook volgens de boekskes zou¨Piet kans hebben op het burgemeesterschap, zo populair is hij, want er komen massa’s Belgische toeristen naar het dorp om bij Piet te gaan eten, maar er zijn maar 6 tafeltjes, dus die Belgische toeristen gaan dan maar in al de andere restaurants eten.

Het zal mij worst wezen.

Mijn vrouw is gestresseerd omdat ik niet genoeg belangstelling betoon in het hele marktgebeuren, nochtans dat ik extra mijn best doe om toch zeer enthousiast te zijn. Vrouwen, je maakt ze niets wijs, althans de mijne niet.

Maar, terug naar reality, de Ardèche is druk, te druk naar mijn zin. We rijden via de Gorge de l’Ardeche richting Provence. Onderweg even stoppen voor wat foto’s.

20130713_113351-kopie.jpg

20130713_121255-kopie.jpg

Mensen zijn een raar fenomeen, kuddedieren als het ware, die als er eentje iets doet, de rest vanzelf dit gedrag gaat na-apen. Een voorbeeld, de eerste foto is van hoe de Gorge de l’Ardeche er uitziet in al zijn pracht en de tweede foto is vanop dezelfde plaats genomen, alleen, hier zie je dat mensen kiezen voor een foto van een geit die naast de weg zit, iedereen wil een foto van de geit, liefst met aaiende kinderen, en zo riskeren die kinderen hun leven door de straat over te steken omdat de papa persé een foto wil van een geit met zijn kind, vreemd. :think:

20130713_113609-kopie.jpg

20130713_113843-kopie.jpg

Zoals gezegd rijden we naar de Provence, waar we naar de Tour gaan kijken met aankomst boven op de Mont Ventoux. Ja, ik zie graag koers, maar liefst met een lekkere pint erbij en die was er in het gezelschap van de mannen en vrouwen van café Max uit Noorderwijk bij Herentals, die met hun oude VW bestelbusjes de hele Tour volgen. Schitterende dag beleefd.

20130713_180341.jpg

20130714_121611.jpg

20130714_142959.jpg

Ook Kris Peeters stop voor een pintje.

20130714_150438.jpg

20130714_152713.jpg

We blijven nog enkele dagen te plaatse, dus het zal even stil worden hier.

Dag 3:

Man man, gisteren te moe om van deze chambre d’hote te genieten. “Notre Bergerie” gelegen in La Chaise dieu, supervriendelijke mensen en het is alsof je in een sprookje terechtkomt, dichter bij Sneeuwwitje en de zeven dwergen kom je niet. Een aanrader.

20130712_095405.jpg

Van hieruit rijden we nog een stuk door de zuidelijke Auvergne, aangenaam warm, mooie wegen, enkel dit,

20130712_101800.jpg

20130712_101948.jpg

Het is alsof men de onderhoudsmannen van de dienst wegen geïnformeerd heeft, dat er een Belg met een Porsche in hun contreien rondtoert die de straten onveilig maakt, want bijna overal kom ik deze toestanden tegen.

Het moet zoiets geweest zijn.

“Antoine!!”
                    “Oui chef”
                    ” Neem uw camion en gooi wat extra grind dans la rue want er is ne Belge avec une Porsche signalé.”
                    “Bien sure chef” :salut:

Toch ook mooie beelden van het afscheid nemende Auvergne.

20130712_104440.jpg

Vanuit de Auvergne rijden we via de “Gorge de La Loraine” de Ardèche binnen. Als de Auvergne aangenaam warm is met mooie slingerende wegen over glooiende landschappen, is de Ardèche bruter, en vooral heter, met smallere, hobbeligere baantjes. Althans diegene die ik gekozen heb via mijn routeplanner. Eigenlijk iets te smalle D-wegen.
                    Mooi dus maar anders.

20130712_125246.jpg

20130712_135521.jpg

20130712_141105.jpg

Eén probleem, we gaan vandaag niet picknicken maar een slaatje eten ergens in de Ardèche, maar laat net nu dat een probleem zijn, nergens een terrasje te vinden en als we één vinden, vinden ze het in de keuken te druk om ons een terrine ‘d Ardèche te maken.
                    Dat zal wel als alle toeristen op zoek zijn naar een plaatsje om iets te eten.

Dagelijks rubriekje cultuur dan maar.

Een kasteel

20130712_165748.jpg

En nog iets…. oud 🙄

20130712_165729.jpg

We rijden verder als plots een kudde gieten onze weg kruist, iets hogerop zit de herderin te kijken hoe de geiten zich tegoed willen doen aan onze Porsche.

20130712_144551.jpg

Uiteindelijk komen we op onze bestemming, “Le mas de Monède” in Saint Paul le Jeune. Een prachtig gerestaureerde mas met 4 kamers. Dit is top en voor de prijs moet je het zeker niet laten. 75 euro voor 2 personen incl. ontbijt. ‘s Avonds kan je er op bestelling eten aan 25 euro voor een compleet menu; voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Aperitiefje aan 3 euro en een flesje rosé kost er 12 euro. Water zoals steeds in Frankrijk gratis.
                    Ons idee, deze mensen zijn te goedkoop, als deze B&B gerund zou worden door Belgen of Hollanders betaal je het dubbele.
                    Echt een aanrader voor diegenen, die de Ardèche willen bezoeken.

20130712_191420.jpg

Morgen rijden we naar de Provence, Vaison la Romaine, een kort tripje van +/- 120 kilometer.

Mooie streek ik heb daar vroeger veel geweest ,Mijn schoonouders woonden in Beseghe .Veel plezier op de leuke baantjes aldaar :driver:

Eerst enkele vraagjes beantwoorden, verslag volgt later, eerst gaan eten.

@Porsche
                        1988: kofferrekje is nergens meer te koop, was een beperkte oplage van 200 stuks in opdracht van Porsche. Ik heb het geluk gehad vorig jaar eentje tweedehands te kunnen kopen op Ebay.de

@Patrickvb
                        : Mas des Monèdes in Saint Paul le Jeune

We zijn hier omtrent 17.00 u aangekomen, prachtig gerestaureerde mas, supervriendelijk onthaal, we hebben uitgepakt en direct het zwembad ingedoken wegens ong. 35°c
                        Binnen enkele minuten kunnen we gaan eten, ik zal laten weten hoe het smaakte, maar als het is zoals de rest hier zal het dik in orde zijn. Volgens mijn idee vragen ze te weinig, 75 euro per dag/2 pers/incl ontbijt en 25 euro/pers. voor de table d’hotes.

Inspirerende trip en verslag, zeer de moeite om volgen :up:

[quote=”bladerunner” post=136357]

Vandaag 560 kilometer gereden op de stilste baantjes ooit, maar 560 kilometer is teveel, we hebben van ‘s morgens 9u tot deze avond 8 u onderweg geweest. Wel eens gestopt maar toch, trop is trop en teveel is teveel.[/quote]

560 is inderdaad van het goede te veel. Enkele jaren terug zelf ondervonden toen we met een oldtimer via secundaire weg vanuit Oostenrijk terugkeerden naar België. Bijna het avondmaal gemist in het vooraf geboekte hotel in ‘t Zwarte Woud.
                            Denk dat ong. 400 km de maximale haalbare kaart is. Als je 60 à 70 km/uur gemiddeld haalt (wat niet evident is) ben je 6 à 7 uur in ‘t zadel. Meer dan genoeg.
                            Je hebt er weer een prachtige uitstap van gemaakt!
                            Waar ga je verblijven in de Ardèche? Ook een schitterende streek om te toeren!
                            Have fun². :up:

Prachtig! Ik wou dat ik ook aan het toeren was, zal wel nog effe moeten wachten vooraleer ik verlof heb en gaan toeren zal jammer genoeg niet lukken. Dus laat de fotokes maar komen dat we kunnen blijven meegenieten :lekker:

Prachtige rit door een prachtig land.
                                Alsof je het zelf meemaakt.
                                Leuke foto’s nog vele mooie kilometers

Dag 2:

Gisterenavond lekker gegeten, goed geslapen, mooie locatie, dit was een oud klooster waarvan men een soort van hotel gemaakt heeft, al wil het niet goed lukken want er was bijna geen volk. Wij hadden het zwembad voor ons alleen. Wel stonden er 4 oude Morgan’s van al even oude Engelsen met al even oude moppen. 😉

20130711_074412.jpg

Reizen is ook altijd een beetje cultuur, wel hier komt ie dan. Het “Monument de
                                  Mondement” is een eeuuh… grote steen van wel 33m hoog en weegt 2200 ton. Deze werd geplaats als herdenking aan één of andere veldslag tijdens WO I hier ergens in de buurt.
                                  Voor de geïnteresseerden:
                                  http://www.wereldoorlog1-locaties.nl/marne-1914/le-mondement-monument

20130711_090358.jpg

20130711_090813.jpg

Maar…, genoeg cultuur, wij zijn hier tenslotte om te rijden, bochten te nemen, het gas te bedienen en ja, dat lukt hier als nergens anders. We rijden in sneltreinvaart tot net voorbij Troyes en gaan dan de kleinere D-wegen op. Hier bevind men zich nog steeds in de Champagne zoals de vele bordjes ons duidelijk maken.
                                  Mooi oh zo mooi, slingerende wegen over heuvels, door bossen, door de velden en door idyllische dorpjes waar niemand, maar dan ook niemand te zien is. We rijden zo kilometers verder zonder ook maar de minste ziel tegen te komen en dan plots, warempel een tegenligger, toch, er woont dus toch iemand in deze streek. :wtf:

20130711_114731.jpg

Na de Champagne belanden we in de Morvan. Nog nooit van gehoord en blijkbaar niemand ter wereld want ook hier niets of niemand te bekennen. Het is alsof deze, door God himself, aangelegde wegen er enkel voor ons zijn. Je kan het een beetje vergelijken met de Eifel of de Vogezen of zelfs een stukje Zwarte woud maar dan zonder ook maar één enkele moto tegen te komen. Af en toe een lokale boer of bakker. Zeer vreemd maar zeer tot mijn genoegen. :driver:

20130711_114044.jpg

Na de Morvan komen we in de Auvergne. De eerste 100 kilometers is dit niets, tot de heuvels beginnen en hier weer van al dat moois, zij het dat er hier al wat meer toeristen en Fransen de bochtjes willen nemen. Maar, toch ook een zeer mooie aanrader.

20130711_164334.jpg

Vandaag 560 kilometer gereden op de stilste baantjes ooit, maar 560 kilklometer is teveel, we hebben van ‘s morgens 9u tot deze avond 8 u onderweg geweest. Wel eens gestopt maar toch, trop is trop en teveel is teveel.
                                  Morgen slechts een kleine 250 km tot in de Ardèche.

Een tip, vertrouw uw GPS niet voor de volle 100%, wij werden enkele keren op kleine boswegeltjes gestuurd waar ik amper door kon.

20130711_195001.jpg

Heel mooi en leuk verslag .Bedankt dat je ons laat mee reizen . 😉 :up:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 69)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.