Dag 1: Gisterenavond te lang blijven zitten op een terrasje met als gevolg, nog rap rap de laatste dingen in orde brengen en pas om 24.30u het bed in.
Deze morgen toch op tijd wakker en, na van iedereen afscheid genomen te hebben, toch vertrokken op een redelijk uur. Ik ben vastbesloten om geen kilometer autostrade te nemen en zo rijden we binnendoor tot in Dinant waar het echte werk begint. Wel eerst een koffietje want ons madam had door mijn stresstoestanden deze morgen geen koffie gehad.
Eens over de grens met Frankrijk (Givet) volgen we de Maas over een lang stuk, echt een aanrader. Ja, zelfs het hele deel door de Franse Ardennen is zeer mooi. Volgens mij zijn ze hier allemaal dood want we wanen ons alleen op de wereld, vreemd. 😯
In een klein dorpje, de traditionele picknick, waar we later als ereburgers de geschiedenis zullen ingaan wegens eerste Porsche in het dorp ooit. :driver:
Na de belofte om elk jaar terug te keren vertrekken we en wenkt de Champagne. Ja, dit is mooi, maar er is nog zeer veel plaats om druivenstokken te planten want het merendeel van de grond is ingenomen door andere gewassen.
Epernay: stad van de grote Champagnehuizen, heel chique.
En dan eindelijk de zo lang verwachte druivenvelden.
Dag 1 was knap, de Champagnestreek is een aanrader maar hier zou je minstens een tweedaagse van moeten maken want morgen trekken we alweer verder richting Auvergne. Nog een kleine impressie van de oprijlaan van ons verblijf.