Roadtrip 2014

Home Forum Zeverhoekje Roadtrip 2014

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Roadtrip 2014

Ready for take off!

20140704_135423.jpg

De housesitting is standby, ik moest wel zorgen voor een bomvolle ijskast, het zwembad verwarmd tot 28 °C , 5 bakken Jupiler en een chique dineetje bij terugkomst . Dit jaar wordt ook de hond niet aan zijn vaste boom gebonden daar hij vorig jaar na tien dagen alleen, ons minstens veertien dagen niet meer bekeken heeft. Dus de hond blijft ook thuis bij de housesitters. Ook de honden van tegenwoordig hebben kuren.

Anders dan andere jaren maken we nu geen trip maar verblijven we op een vaste stek, doch de reis ernaartoe gaat wel over berg en dal.

Deze gaat 4 dagen duren tot aan de Cote d’Azur. Dit moet het ongeveer zijn. Na een week verhuizen we richting Mont Ventoux voor nog een week. Daarna terug via binnenwegen maar dit is nog niet uitgestippeld.

De valies achter op het rekje is er al terug af daar mijn vrouw vond dat we net zigeuners waren, en laat ze nu net niet met een zigeuner gelinkt willen worden. Ik zeg het niet graag, maar ze hoort het toch niet, maar ze had gelijk, het trok op niet veel en bovendien, ik zag niks in mijn achteruitkijkspiegel. Het was wel handig om het dakje er opgeplooid in weg te bergen zonder veel gedoe. Maar vrouwen weten het altijd beter, dus het zal terug moeten zoals andere jaren, opplooien, in een zak steken, de zak vastmaken,… of… andersom, bij een plotse regenbui, uitstappen, elastieken losgespen, zak (die net te klein is) openmaken, dak er uit halen, openplooien, op de wagen zetten en dan zeiknat terug plaatsnemen in de zetel.

20140704_135412.jpg

Maar enfin….t’is verlof.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 135)
    • F

We hoeven nu ook niet alles gedocumenteerd te zien hé. 😉

Idd, die wigwam is (was) een mooie metafoor :engeltje:

Mooi verhaal! ‘t Inspireerde me tot mijn verhaaltje van onze trip naar Luxemburg. Alleen moet ik eens leren om meer foto’s te nemen 😳

F

Schoon reisverslag. Her en der wel nogal suggestief hé :

[i]”Gelukkig is er op dat moment mijn vrouw, die altijd de kalmte zelf is en dan doet ze iets, vraag me niet wat, maar ook ik wordt dan plotseling terug de kalmte zelf en terwijl ik de rijdende wigwam voorbijsteek zwaai ik zelfs nog eens naar de bestuurder, hij weet waarschijnlijk niet beter.”…..

ik stel me dan voor hoe seks zou zijn in mijn oude Porsche, niet gemakkelijk denk ik want het is nogal klein binnenin, en die achterbank stelt ook al niet veel voor, neen, misschien dan maar op een parking stoppen of in één of ander klein paadje ergens in de Provence tussen de druivenstokken.”[/i]

Tussen de regels door kan ik wel lezen hoe die rijdende ‘wigwam’ plots verdween hoor :mrgreen: :mrgreen:

Prachtig om te volgen tot binnenkort eens Mvg PJ

Heb genoten van je verhalen, prachtig kan al niet wachten op jullie volgende trip.

Schitterend reisverhaal, mooie foto’s en vooral met veel passie verteld :up:

Na een kleine week de streek verkend te hebben met de Vespa is het nog eens tijd om de P uit de garage te halen. Ik kon hem parkeren in de stal die bij de gite hoorde. Van deze stal echter hadden de plaatselijke zwaluwen hun territorium gemaakt en een Porsche in hun territorium, nee, dat kon niet, hier moest iets aan gedaan worden. Dus hebben ze met z’n allen, en het waren er toch een tiental, na een flinke maaltijd dat volgens mijn insziens bestond uit rode bessen gemengd met strontvliegen, mijn auto vanuit volle vlucht volgescheten. Omdat zwaluwen beschermd zijn en ik toch ook wel een zwaluwliefhebber ben heb ik niet gedaan wat ik eerst van plan was, namelijk de garage dicht doen en volgas de Porsche laten draaien zodat al die verrekte zwaluwen zouden stikken. Ik heb het hen vergeven en heb dan maar ongevraagd de buurman zijn tuinslang genomen en de auto gepoetst.

Je zal het niet geloven maar de Porsche stond amper buiten of het overtrok, weg zon, alsof de duivel ermee gemoeid is, maar het bleef voorlopig droog en warm.

Of we nog eens naar de Ventoux reden vroeg mijn vrouw. Nu moet je weten, ik ben zot van die berg maar mijn vrouw vind het er altijd te koud en ze wil er nooit heen, wat in het verleden resulteerde dat zij een marktje deed of bij het zwembad bleef liggen en dat ik alleen, met de fiets, met de moto, met de Vespa naar boven reed, maar als de Porsche in beweging gezet wordt wil ze mee, ook naar de Ventoux.

20140725_103932.jpg

Onderweg via de lavendelvelden van Sault komen we ze weer tegen, Chinezen of Jappen, ik zie het verschil niet en zij kunnen het ook niet zeggen want er is geen kat die hen verstaat, maar foto’s trekken doen ze overal, van alles en nog wat. Je ziet ze tegenwoordig overal, die Chinezen of Jappen maar ik moet toegeven, ze zijn altijd zeer voorkomend en extreem beleefd, heel wat anders dan die arrogante klootzakken van Russen die denken, nu ze vrij zijn, dat ze kunnen doen en laten wat ze willen. Back to the USSR zou ik zeggen en terug een muur of gordijn er rond.

20140725_104815.jpg

En dan is’t van dat, op een mooie kronkelende route naar de Ventoux plots een opstopping, snelheid nog 5 km/u. Mijn ergste nachtmerrie, een caravan. Hoe haal je het in je hoofd om met zo’n wigwam op wielen de Ventoux op te rijden, om hem vanop het hoogste punt over de rand te kieperen misschien?, dan zal ik wel een handje helpen, geen probleem, ook als dit niet de bedoeling is wil ik hem wel over de rand kieperen. Gelukkig is er op dat moment mijn vrouw, die altijd de kalmte zelf is en dan doet ze iets, vraag me niet wat, maar ook ik wordt dan plotseling terug de kalmte zelf en terwijl ik de rijdende wigwam voorbijsteek zwaai ik zelfs nog eens naar de bestuurder, hij weet waarschijnlijk niet beter.

20140725_135810.jpg

Boven op de Ventoux was het helder weer en eigenlijk best warm, dus mijn vrouw was zeer tevreden. Waar ik ze ook blij mee kan maken is voorstellen om een terrasje te doen en haar een Pastis te bestellen, daar is ze zot van, ik niet, ik vind het vies die Pastis, net van die zwarte drop uit Holland, nee geef mij maar een goei pintje, geen Heineken maar liefst een Belgisch of desnoods een Frans biertje, of een rosétje want in de Provence drinkt men rosé, geen rood en geen wit. Vroeger koste de rosé bijna niets, het was een nevenproduct dat gemaakt was van de afval van de druiven maar sinds de toeristen het overal drinken heeft men er in de Provence een hype van gemaakt. Een flesje rosé kost nu meer dan een flesje wit of rood.

20140725_113833.jpg

20140725_114037.jpg

S’Middags hebben we dan iets gegeten in Malaucène, een dorpje beneden de Ventoux, hier kost een Duvel maar 3 euro, dus dat wordt dan ook onmiddellijk besteld, en mijn vrouw natuurlijk het beloofde Pastisje, bah, hoe krijg je het binnen. Een klein hongertje wierp zich op en ik zag op het suggestiebordje dat men er verse escargots serveerde, dit hoef ik geen twee keer te lezen om te bestellen. Mijn vrouw nam “gambas a la plancha” en ik dus de heerlijke, door de brave man zelf gevangen,” escargots Provencal”. Een flesje rosé erbij om door te spoelen en “laat den boer ma duisen (dorsen)” zeggen wij hier in de Kempen.

2014-07-2520.44.40.jpg

20140725_125427.jpg

s’Morgens via sms halvelings met mijn, bijna buur, “Porsche1988” afgesproken om mekaar eens te ontmoeten maar het is er niet van gekomen, dan woon je op 5 km van elkaar en het is niet gelukt. Dwarsligger was deze keer het onweer dat zeer hevig te keer ging in en om Roussillon. Gelukkig hadden we na de middag al veel ingepakt want s ’anderendaags s ’morgens moest er terug richting België gereden worden. Eerst wou ik terug binnendoor rijden over een paar dagen maar na meteo France bekeken te hebben, hebben we beslist om gewoon de autoroute naar België te nemen, 1050 km lang. Het weer zag er slecht uit de komende dagen en ik heb het echt wel gehad met die kutregen.

Om half vijf s ’morgens zijn we vertrokken en ik zag er echt tegenop, zo 1050 km over een autostrade in een auto die binnen zoveel lawaai maakt dat je zelfs de radio niet kunt opzetten. Maar hier hebben we iets op gevonden, we praten dan maar heel veel.

Over seks bijvoorbeeld, dit is nog niet aan bod gekomen. Neen, als we onderweg zijn praten wij veel over seks, althans, ik praat veel over seks en mijn vrouw luistert dan vooral. Of ze doet alsof ze luistert en knikt en bevestigd dan, of het kan zijn dat ze knikt omdat ze in slaap aan ’t vallen is, dat kan ook, want ik houd vooral mijn ogen op de weg. Alleszins, seks is een prima gespreksonderwerp, ik stel me dan voor hoe seks zou zijn in mijn oude Porsche, niet gemakkelijk denk ik want het is nogal klein binnenin, en die achterbank stelt ook al niet veel voor, neen, misschien dan maar op een parking stoppen of in één of ander klein paadje ergens in de Provence tussen de druivenstokken. Terwijl ik verder fantaseer over waar en hoe vraagt mijn vrouw ineens wanneer we nog eens een terrasje gaan doen want ze heeft nu echt wel zin in een Pastisje. Weg fantasie en dromen.

20140725_143721.jpg

In de namiddag om 14.00 u draai ik mijn oprit op en zijn we thuis, 8 uur en half gereden, de Provence is nooit veraf. Mijn hond doet zoals hij hoort te doen, hij negeert mij compleet en doet alsof ik niet besta, neen, ik had maar bij hem moeten blijven dan had hij wel heel blij geweest als ik binnenkwam. Alles in de tuin is gegroeid, ook mijn kolonie mussen die dankbaar gebruik maken van de open pannen op mijn dak om zich voort te planten, zij hebben zich verdubbeld op enkele weken tijd lijkt mij want ik tel er een honderdtal in de rapte.
                    Zo, het zit er op, morgen de vliegen en de vuiligheid van de P wassen en dat was het dan. 3400 prachtige kilometer in niet het beste weer dat je kan hebben maar we hebben een fantastische tijd beleefd. En mijn Porsche dan, manman…, wat een machine, geen enkele, maar dan ook geen enkele keer tegen gedaan en hij heeft het niet makkelijk gehad met de natuurelementen die op hem losbeukten, één woord, een TOP auto.

Zo, nu nog snel een rosétje, want dat hebben we wel meegebracht en dan vroeg slapen. Iedereen die dit gevolgd heeft bedankt om te volgen en tot op één of ander treffen.

Smakelijk eten zou ik dan zeggen en breng zeker die zon mee van daar want ze geven hier komende dagen maar wisselvallig 🙁

Ik heb blijkbaar een goeie computer (van den Aldi) want als enige tussen al die I-pads, Samsung tablets en smarphones die we bij hebben, vang ik een wifi signaal op van één van de buren en dan nog codevrij. :relaxman:
                        Bellen, Sms’en ed; lukt bijna nooit maar nu heb ik tenminste af en toe wifi.
                        Gisteren heel even met Porsche1988 kunnen bellen om eens af te spreken, ik hoop dat het vandaag lukt om eens bij hem te passeren. Ik heb net zijn foto’s van zijn uitstap gisteren gezien en ik kan alleen maar bevestigen dat het hier prachtig is. Voor ons is het helaas vrijdag afgelopen en wordt er zaterdag terug naar ons, hopelijk ook zonnig, landje teruggekeerd.
                        Nu eerst brood halen bij de plaatselijke epicerie want de dichtstbijzijnde bakker is pas op 6 km.
                        Straks hopelijk nog eens een verslagske maken van de streek hier.

F

Jammer… ik ben benieuwd naar het vervolg. Geniet ervan zou ik zeggen. Juist zelf 2 weken vakantie achter de rug dus heb nu pas de reisverslagen kunnen doornemen. Zoals gebruikelijk weer zeer vermakelijke lectuur. :up:

Heb blijkbaar een gite gehuurd zonder wifi. Dat heb je niet nodig op vakantie zei de geitewollensok van een verhuurder. Ik zal hem eens…
                            Dus voorlopig geen verslagen en ik heb er al wel een paar. 😐

Prachtig ! 😆 :applaus:

Nog een super fijne vakantie jullie :driver: :drink: :happydance:

Goei reis en veel plezier met de *porsche, where ever you go :up:

image_2014-07-19-3.jpg

Ready in the back,
                                  and OFF we go!!!!

Wat een heerlijk verslag/schrijfwijze :first:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 135)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.