Roadtrip 2014

Home Forum Zeverhoekje Roadtrip 2014

• Maker
    Discussie
  • Roadtrip 2014

Ready for take off!

20140704_135423.jpg

De housesitting is standby, ik moest wel zorgen voor een bomvolle ijskast, het zwembad verwarmd tot 28 °C , 5 bakken Jupiler en een chique dineetje bij terugkomst . Dit jaar wordt ook de hond niet aan zijn vaste boom gebonden daar hij vorig jaar na tien dagen alleen, ons minstens veertien dagen niet meer bekeken heeft. Dus de hond blijft ook thuis bij de housesitters. Ook de honden van tegenwoordig hebben kuren.

Anders dan andere jaren maken we nu geen trip maar verblijven we op een vaste stek, doch de reis ernaartoe gaat wel over berg en dal.

Deze gaat 4 dagen duren tot aan de Cote d’Azur. Dit moet het ongeveer zijn. Na een week verhuizen we richting Mont Ventoux voor nog een week. Daarna terug via binnenwegen maar dit is nog niet uitgestippeld.

De valies achter op het rekje is er al terug af daar mijn vrouw vond dat we net zigeuners waren, en laat ze nu net niet met een zigeuner gelinkt willen worden. Ik zeg het niet graag, maar ze hoort het toch niet, maar ze had gelijk, het trok op niet veel en bovendien, ik zag niks in mijn achteruitkijkspiegel. Het was wel handig om het dakje er opgeplooid in weg te bergen zonder veel gedoe. Maar vrouwen weten het altijd beter, dus het zal terug moeten zoals andere jaren, opplooien, in een zak steken, de zak vastmaken,… of… andersom, bij een plotse regenbui, uitstappen, elastieken losgespen, zak (die net te klein is) openmaken, dak er uit halen, openplooien, op de wagen zetten en dan zeiknat terug plaatsnemen in de zetel.

20140704_135412.jpg

Maar enfin….t’is verlof.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 135)
    • Ik ben nog niet in verlof maar door het lezen van je verhaal voel ik me al in verlof .
      Geniet ervan . :up:

Mooi proza! :popcorn:

PDS

Ziet er echt gezellig uit !!! :up:

Have fun :happydance:

Leuk reisverslag.
            Ben benieuwd naar het volgende.
            :up:

Prettige vakantie leuk om dit weer te mogen lezen al die toffe reisverhalen.
              :driver: :driver: *porsche *porsche

:up: :up: :up: prettige reis verder .

XXX

Leuk om te lezen :up:
                  Toch een mooie Targa hé :hail:

Luc & Karin bedankt om ons weer laten mee te genieten van jullie welverdiende vakantie :applaus:
                    sta net als vorig jaar vol spanning iedere dag uit te kijken naar jullie verslag en pracht foto’s :respect2: :respect2: :respect2:

luc &karin
                      morgen schijnt de zon
                      en gaat het dakje van de targa eraf
                      veel plezier
                      :drink: :drink:

Dag 1: De Vogezen

Wakker om 6.00u en ’t is van dat, regen, en nog geen klein beetje. Het giet. Als men zo probeert om ons thuis te houden moeten ze het toch anders aanpakken.

In plaats van de geplande short met T-shirt wordt het een jeans en sweater.

Waar staat de knop van de ruitenwisser alweer, en die van de mistlampen en de achterruitontdooiing, en hoe hou ik die voorruit vrij, mijn God wat een hels kabaal maakt die luchtblazer en er komt zo goed als geen lucht uit, dan maar met de zeemlap, maar wij vertrekken, niets zal ons tegenhouden. Zelfs de Duitsers niet, die liggen waarschijnlijk nog altijd euforisch te wezen in hun bed na hun blitzkrieg tegen de Brazilianen. De Brazilianen verdienden wel eens een opdoffer met hun defensief spel altijd, met enkel Neymar om een doel te maken, maar ik had liever dat het afdrogen door onze eigen Duivels zou gebeuren dan door die Duitsers, maar dit zal voor de volgende keer zijn.

Raar, maar mijn vrouw wil, zo rap ze op een autostrade komt een koffie. Laat nu het eerste benzinestation op de autostrade dat in Ham te zijn, welgeteld 500m na de oprit, 20 km van huis. Ik denk, het zal toch niet waar zijn, en nee hoor, geen vraag voor een koffietje, vreemd. Het duurt tot in Luxemburg om te tanken voor het koffietje moet gedronken worden.

Ondertussen regent het nog altijd, wat het trouwens de hele dag zal blijven doen, dan eens hard, dan eens minder maar het stopt niet, zelfs geen seconde.
                        Iets achter Metz gaan we de autostrade af en beginnen we aan ons avontuur, de Vogezen lonken en we zien de eerste bergen, of heuvels, whatever, verschijnen.

Ik heb nieuwe banden laten leggen en wil ze testen. Ik zie op mijn GPS dat we een eerst Col krijgen met haarspeldbochten, yes this is it. Eén woord, Contisportcontact’s zijn superbanden in de regen, ik kreeg hem bijna niet weggetrokken of ik moest echt als een halve gare de bocht ingaan en gas geven, dan voelde je iets, de moeite niet. Het kan natuurlijk zijn dat ik er dan ook niks van ken, van dat driften in de bochten, want Jeremy, James en Richard hebben er helemaal geen moeite mee, maar het kan ook zijn omdat die gasten wel halve garens zijn.

Enfin, de Vogezen zijn mooi met vele Cols zoals daar zijn, Col de Bonhom, Col De la Schlucht, de Grand Ballon, Hohneck, enz, enz….teveel om op te noemen, de Cols zijn volgens mij uitgevonden door de Vogezenaars, of hoe ze hier ook mogen heten.

Na enkele tussenstops, onder andere een Frans kerkhof met gesneuvelden van de oorlog 14-18 tijdens de strijd om een berg in Linge, ook de oude intact gebleven loopgraven en schutterskoepels van diezelfde waanzinnige strijd is een bezoek waard. Die gasten zaten godverdomme op 10 meter van elkaar op mekaar te schieten met meer dan 15.000 doden tot gevolg, waanzin, hier wordt een mens stil van. Ik kende alleen de Westhoek, maar over gans de linie moet dit verschrikkelijk geweest zijn. Je kan haast niet geloven dat na deze grote oorlog die Duitsers amper 20 jaar later opnieuw zouden beginnen, met weer verlies tot gevolg, Duitsers dienen eigenlijk altijd te verliezen, behalve tegen de Brazilianen dan, maar die verdienden het dan ook.

Omstreeks 18.00u arriveren we in ons hotel, nog steeds in de regen, maar het kan me geen fluit schelen, ik ga een goei pint drinken en eens lekker eten met een flesje wijn erbij, tot morgen.

20140709_100348.jpg

20140709_141002.jpg

20140709_141236.jpg

20140709_150303.jpg

20140709_170437.jpg

20140709_170453.jpg

20140709_171324.jpg

Coole Porsche, coole trip, coole hond … :first:

fijne vakantie en hou de eerste 3,5 dagen je rechterbeen in bedwang als ze niet zo een veilig weer geven :up:

hey luc
                              een fijne vakantie voor jullie samen
                              en ga er van genieten goede en veilige reis
                              gr harry
                              :drink:

Morgenvroeg zijn we weg en het ziet er naar uit dat we 3,5 dagen in de regen zullen rijden, zelfs met natte sneeuw en 0°C op de cols in Zwitserland. 😥 😥

Goede reis gewenst. Hotels met wifi mag ik hopen? Na de topreportage van vorig jaar zat ik me al te verheugen op een nieuw verslag dit jaar. Na “vive le velo”en “de avondetappe” kunnen we dus genieten van “vive le Porsche soirée” 😀

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 135)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.